Test drive: Jeep Renegade T4 150 PS DDCT

Test drive: Jeep Renegade T4 150 PS DDCT

Το ανανεωμένο μικρό Jeep έχει μικρές αισθητικές αλλαγές αλλά ολοκαίνουργιους βενζινοκινητήρες που το εκσυγχρονίζουν σοβαρά.

Το Renegade ήταν για την Jeep η σωστή ιδέα, τη σωστή στιγµή, µε τη σωστή εκτέλεση.

Ωστόσο έχει περάσει καιρός από το 2014 που παρουσιάστηκε, οπότε µια ανανέωση ήταν αναµενόµενη. Είναι µάλλον αδύνατο να εντοπίσεις τι έχει αλλάξει, αφού η αισθητική διαφοροποίηση είναι ελάχιστη.

Η µάσκα µε τις επτά κατακόρυφες γρίλιες εξακολουθεί να αποτελεί σήµα κατατεθέν και υπάρχουν κάποιες σχεδόν αδιόρατες παραποµπές στο νέο Wrangler. Το φλας στην άκρη των εµπρός φτερών είναι πλέον λευκό (αντί πορτοκαλί), ενώ διαφορετικά είναι τα κυρίως φωτιστικά σώµατα εµπρός-πίσω, µόνο όµως όταν είναι τεχνολογίας LED.

Στο αυτοκίνητο της δοκιµής δεν ήταν, ωστόσο η Jeep δηλώνει πως τα εµπρός είναι 50% πιο αποδοτικά από τα προηγούµενα xenon.

Νέα τάξη πραγµάτων
Τα µεγάλα νέα κρύβονται κάτω από το καπό και είναι οι ολοκαίνουργιοι βενζινοκινητήρες από την οικογένεια FireFly της FIAT Chrysler Automobiles.

Εξελίχθηκαν σε συνεργασία µε την εταιρεία Teksid, µε διαµορφώσιµο µπλοκ, εξ ολοκλήρου αλουµινένια κατασκευή για χαµηλό βάρος και φίλτρο µικροσωµατιδίων -Gasoline Particulate Filter. Είναι περιττό να αναφέρουµε ότι καλύπτουν το πρωτόκολλο Euro6d-TEMP.

Ο θάλαµος καύσης των 0,33 lt έχει σαφώς υποτετράγωνη αρχιτεκτονική (70 x 86,5 mm) και σιδερένια χιτώνια πάχους 1,8 mm µε αλουµινένια επένδυση που δηµιουργεί «µεταλλουργικό» δεσµό µε το µπλοκ, ενισχύοντας τη στιβαρότητά του.

Jeep Renegade

Η κεφαλή από την πλευρά της διαθέτει άµεσο ψεκασµό και την τρίτη γενιά του συστήµατος ελέγχου των βαλβίδων MultiAir: Εκκεντροφόρος υπάρχει µόνο στην εξαγωγή και ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστηµα κινεί τις βαλβίδες εισαγωγής, µε θεωρητικά άπειρα προφίλ για τον καλύτερο συνδυασµό ισχύος και οικονοµίας.

Και για τη βέλτιστη απόκριση, το τούρµπο είναι χαµηλής αδράνειας και η wastegate ηλεκτρονικά ελεγχόµενη.

Ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο πως για τις ρυθµίσεις ξοδεύτηκαν 75.000 ώρες δοκιµών σε ψηφιακό περιβάλλον (εξοµοίωση), άλλες 60.000 στον πάγκο και 5.000.000 km οδήγησης εντός και εκτός δρόµου.

Το Renegade της δοκιµής ήταν στην έκδοση Τ4, δηλαδή µε τον 4κύλινδρο 1.300άρη, που έχει ισχύ 150 PS στις 5.500 rpm, 27,5 kgm στις 1.850 rpm και µοναδική επιλογή στη µετάδοση το αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη µε τις έξι σχέσεις.

Ο κινητήρας έχει γλυκιά ποιότητα λειτουργίας, ευχάριστη χροιά επί το πλείστον και σε κάθε βαθύ πάτηµα του γκαζιού δείχνει πως έχει δύναµη, την οποία αποδίδει γραµµικά µέχρι τις 6.000 rpm που το κιβώτιο ανεβάζει σχέση.

Άλλο επίπεδο δύναµης
Σε σχέση µε το προηγούµενο χειροκίνητο Renegade 1.4Τ των 140 PS, οι επιδόσεις βρίσκονται σε τελείως άλλο επίπεδο. Τα 0-100 km/h σε 9,7” αντί για 10,8” είναι το λιγότερο.

Η πλήρης εικόνα αποτυπώνεται στα 0-160 km/h, που επιτυγχάνονται σε 24,8” αντί για 34”. Για να µη µετράτε, η διαφορά είναι 9,2”! Αντίστοιχη είναι και εν κινήσει, αν και το διαφορετικό κιβώτιο δεν επιτρέπει την άµεση σύγκριση.

Κρατήστε απλώς ότι τα 80-110 km/h σε 4,1” και τα 110-140 km/h σε 6,8” είναι πολύ καλές τιµές και συνοδεύονται από µέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km. Είναι µια αντικειµενικά αποδεκτή τιµή και παράλληλα σχεδόν ένα λίτρο κάτω από του προηγούµενου κινητήρα, η οποία µε αυτοσυγκράτηση µπορεί να πέσει αρκετά ακόµα.

Ωστόσο, αυτό που δεν θα σου αρέσει και πολύ, είναι η ταχύτητα µε την οποία το πακέτο κινητήρα-κιβωτίου ανταποκρίνεται στις εντολές που δίνει το δεξί πόδι.

Παρότι µεµονωµένα ο T4 φαίνεται πρόθυµος να φουσκώσει και το κιβώτιο δεν κάνει αργές αλλαγές, η συνεργασία τους συνήθως δεν είναι όσο σπιρτόζικη θέλεις.

Την υστέρηση αντιλαµβάνεσαι κυρίως όταν αφήνεις και ξαναπατάς το γκάζι, κάτι που ενίοτε αποσυντονίζει τη σύµπλεξη-αποσύµπλεξη και την επιλογή σχέσης από το κιβώτιο.

Με αυτή την εξαίρεση, το κιβώτιο διαλέγει την σωστή σχέση και µε αρκετά οµαλό τρόπο ώστε η ευκολία οδήγησης να είναι δυνατό σηµείο για το συγκεκριµένο Renegade. 

Απλώς δεν έχει την ακρίβεια που θέλεις σε περιπτώσεις όπως το παρκάρισµα-ξεπαρκάρισµα σε δρόµο µε κλίση ή σε µερικές περιπτώσεις που το τερέν γλιστράει. Ένα µέρος του προβλήµατος λύνεται διαλέγοντας τη χειροκίνητη λειτουργία, αν και η ύπαρξη ενός σπορ προφίλ λειτουργίας θα ήταν καλοδεχούµενη.

Το ίδιο ισχύει και για µια λίγο πιο µακριά έκτη σχέση, χωρίς πάντως αυτό να δηµιουργεί κάποιο ουσιαστικό θέµα.

Από την άλλη τα φρένα πέτυχαν εξαιρετικές τιµές, µε 100-0 km/h σε 38,1 m και καθόλου αξιοσηµείωτη κόπωση ύστερα από αλλεπάλληλες προσπάθειες. Μόνο θετικά λόγια έχουµε και για τη ρύθµιση της ανάρτησης, που είναι σφιχτή για σωστό έλεγχο του αµαξώµατος µα αποσβένει τις λακκούβες αποτελεσµατικά.

Jeep Renegade

Οπότε το κράτηµα του Renegade είναι µια ευχάριστη έκπληξη που θα ευχαριστηθείς ακόµα και σε στροφές µε γρήγορο ρυθµό, ενώ το ταξίδι συνοδεύεται από σταθερότητα, άνεση και απόλυτα αποδεκτή ησυχία.

Σηµαντική παράµετρος είναι και η αναβάθµιση που έφερε η ανανέωση στα συστήµατα ενεργητικής ασφάλειας. Πλέον όλα τα Renegade έχουν στάνταρ Lane Departure Warning, αναγνώριση των σηµάτων του ΚΟΚ και περιοριστή ταχύτητας, ενώ η έκδοση Limited έχει επιπλέον Forward Collision Warning και αυτόµατο φρενάρισµα.

Στην καµπίνα, οι αλλαγές είναι επίσης πολύ λίγες, χωρίς διαφορά στη σωστή θέση οδήγησης, τη βασική γραµµή του ταµπλό ή τα υλικά που επί το πλείστο είναι καλής ποιότητας και µε καλό µοντάρισµα.

Το βάρος έχει πέσει στη συνδεσιµότητα, µε την τέταρτη γενιά του συστήµατος πολυµέσων Uconnect να υπόσχεται ότι πλέον µπορείς να είσαι µόνιµα συνδεδεµένος. Ίσως βέβαια να είναι πιο σηµαντικός ο ανασχεδιασµός στη βάση της κονσόλας, που έφερε νέα χειριστήρια για τον κλιµατισµό και δηµιούργησε µια επιπλέον θήκη, ιδανική για το smartphone.

Κάπου εδώ σταµατούν οι αλλαγές µε το προηγούµενο µοντέλο, χωρίς δηλαδή διαφορά στο χώρο επιβατών που είναι άνετος για τέσσερις ή στο χώρο αποσκευών των 351 lt. Δεν είναι τεράστιος αλλά φορτώνεται εύκολα, µόνο που από κάτω του δεν υπάρχει ρεζέρβα µα κιτ επισκεύης ελαστικού.

Όπως και να το κάνεις, η ουσία είναι πως η ανανέωση του Renegade έδωσε έναν σηµαντικά πιο σύγχρονο και ικανό κινητήρα που αναβαθµίζει συνολικά την εικόνα του αυτοκινήτου.

Και µάλιστα χωρίς ιδιαίτερη αύξηση στην τιµή, η οποία είναι στις €21.900 για την έκδοση Longitude και στις €24.400 για την πλουσιότερη Limited. Δεν είναι φτηνό, αλλά αυτό το περιµένεις από ένα Jeep.

Οπότε, χωρίς αµφιβολία η αποστολή εξετελέσθη.

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος 1.300άρης βενζινοκινητήρας αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα του Renegade, το οποίο παραμένει πολύ ενδιαφέρον ως το «μικρό Jeep».
Τιμή από €21.900
Τεχνολογία 1.332 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενες βαλβίδες εισαγωγής (MultiAir III), 150 PS/5.500 rpm, 27,5 kgm/1.850 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 24,8”
0-400 m 17,3” @ 137 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 170,8 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 19,8”
50-80 km/h 3,0”
80-110 km/h 4,1”
110-140 km/h 6,8”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 141-144 g/km
Διαστάσεις 4.236 x 1.805 x 1.667 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube