Main menu

Αργύρης Τούντας
Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017 - 8:15πμ

Test drive: Isuzu D-MAX Double Cab 1.9 TD 164 PS Auto

Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ανοίγει νέες πόρτες στα ενδιαφέροντα του προσφάτως φρεσκαρισμένου διπλοκάμπινου της Isuzu.

Είναι πλέον κοινό μυστικό πως από τα σύγχρονα διπλοκάμπινα δε λείπουν οι ανέσεις.

Ανέσεις που ξεκινούν από συστήματα infotainment και cruise control, για να καταλήξουν στην ανεκτίμητη καθημερινή ευκολία που σου εξασφαλίζει ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πρόκειται για ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής και 6 ταχύτητες, το οποίο κατασκευάζεται από την ιαπωνική εταιρεία Aisin. Δεν είναι το πιο γρήγορο του κόσμου σε αλλαγές και ο μετατροπέας δεν κλειδώνει δυνατά όταν πατάς βαθιά το γκάζι, με αποτέλεσμα μια αίσθηση πατιναρίσματος όταν επιταχύνεις δυνατά από χαμηλές στροφές.

Από την άλλη είναι πολιτισμένο και συνεννοείται σωστά με τον κινητήρα, οπότε οι επιδόσεις παρότι πιο αργές από της χειροκίνητης έκδοσης παραμένουν παραπάνω από καλές. Στην απόδοση του ολοκαίνουργιου 1.900άρη με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας δεν έχει αλλάξει κάτι, κι αυτό σημαίνει 164 PS και 36,7 kgm.



Οι μετρήσεις έδειξαν 0-100 km/h σε 12”, δηλαδή ένα περισσότερο από τη χειροκίνητη. Αντίστοιχα τα 80-110 km/h ολοκληρώνονται σε 6,6” όταν με την 4η σχέση του χειροκίνητου κιβωτίου χρειάζονται 5,9, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι ζυγίσαμε το αυτόματο D-MAX στα 2.040 kg και το χειροκίνητο στα 1.930 kg.

Άνεση από όλες τις απόψεις
Μια ουσιαστική διαφορά αφορά στην πιο μακριά κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου (με εξαίρεση την σχέση που είναι 1:1 και στα δύο), κάτι που σημαίνει ελαφρώς πιο ήσυχο ταξίδι. Αντίθετα αυξημένη είναι η μέση κατανάλωση που μετρήθηκε στα 9,8 lt/100 km αντί για τα 8,9 της χειροκίνητης έκδοσης.

Στην πράξη το κιβώτιο κρατάει τις στροφές του κινητήρα στο εύρος που χρειάζεται ανά πάσα στιγμή, όπως θα έκανε το χέρι ενός πεπειραμένου οδηγού. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές, χωρίς kickdown όταν πατάς τέρμα το γκάζι ή ανέβασμα στο όριο περιστροφής του κινητήρα.

Αυτό σημαίνει ικανό φρενάρισμα με τον κινητήρα στις κατηφόρες καθώς και απόλυτο έλεγχο σε δύσβατα εκτός δρόμου τερέν. Επιπλέον ο μετατροπέας ροπής βγάζει από την κουβέντα την ταλαιπωρία του συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, ενώ για τις ακραίες απαιτήσεις υπάρχει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού.



Στο ωφέλιμο φορτίο των 1.080 kg ουσιαστικά δεν υπάρχει διαφορά από τη χειροκίνητη έκδοση, ούτε και στο βάρος του ρυμουλκούμενου των 3,5 τόνων. Διαφοροποίηση δεν υπάρχει ούτε στο κράτημα, το οποίο είναι παραπάνω από ικανοποιητικό για τα δεδομένα των pick-up. Το εμπρός και το πίσω σύστημα είναι σωστά συντονισμένα ακόμα και όταν το αυτοκίνητο δεν έχει φορτίο, οπότε οι αναπηδήσεις του πίσω άκαμπτου άξονα είναι αισθητές μεν επαρκώς ελεγχόμενες δε.

Καλά αποδίδουν και τα φρένα, με σωστή αίσθηση στο πεντάλ κι αρκετή αντοχή στην παρατεταμένη χρήση. Αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός, ταμπούρα πίσω κι εξασφαλίζουν 100-0 km/h σε 45,5 m.

Στην καμπίνα, πέραν του λεβιέ δεν υπάρχει αλλαγή, κάτι που σημαίνει σκληρά πλαστικά με γεροδεμένη συναρμολόγηση. Σημαίνει επίσης μεγάλο χώρο στο πίσω κάθισμα, αποδεκτή εργονομία με εξαίρεση μερικούς διακόπτες που δε φωτίζονται, πολλές χρήσιμες χειρολαβές και αποθηκευτικούς χώρους, καθώς και θέση οδήγησης που θα σε βολέψει αν και λείπει η τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι.



Η καρότσα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη -αν και αυτό ισχύει για όλα τα διπλοκάμπινα pick-up, στα οποία η φόρτωση δεν είναι το απόλυτο ζητούμενο. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι ωστόσο πιο συμβατό με τη συγκριμένη έκδοση, η οποία δεν απευθύνεται μόνο σε όποιον ψάχνει ένα σκληροτράχηλο εργαλείο. Ειδικά με το κάλυμμα της καρότσας που βλέπετε στις φωτογραφίες (1.100 ευρώ χωρίς ΦΠΑ), το D-MAX αποκτά μια πιο lifestyle διάθεση, ικανή να καλύψει σχεδόν κάθε χόμπι και θέλω.

Αρκεί να γνωρίζεις ότι το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται μόνο στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού Gravity και Arena, με € 36.450 και 38.650 αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός είναι στις δύο περιπτώσεις πλούσιος, αλλά στη δεύτερη περιλαμβάνει ακόμα και δερμάτινα καθίσματα.

Τι λέει το DRIVE
Όποιος δε βλέπει τα διπλοκάμπινα μόνο ως σκληροτράχηλα εργαλεία, θα βρει στην αυτόματη έκδοση του D-MAX μια πολύ αξιόμαχη πρόταση με σύγχρονη τεχνολογία και όλες τις ανέσεις.
Τιμή από € 36.450
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.898 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 164 PS/3.600 rpm, 36,7 kgm/2.000-2.500 rpm, κίνηση στους πίσω τροχούς με κατ’ επιλογή τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-150 km/h 34,2”
0-400 m 18,1” @ 121 km/h
0-1.000 m 33,9” @ 149,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,6”
30-50 km/h (kickdown) 1,9”
50-80 km/h (kickdown) 4,2”
80-110 km/h (kickdown) 6,6”
110-140 km/h (kickdown) 13,3”
Φρένα 100-0 km/h 45,5 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2205 g/km
Διαστάσεις 5.295 x 1.860 x 1.795 mm
Βάρος 2.040 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία