Test drive: Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD

Test drive: Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD

To νέο τετρακίνητo τούρμπο Tucson έχει πολλά βέλη στη φαρέτρα του χωρίς να το ζητωκραυγάζει.

Η ιστορία του Hyundai Tucson ξεκίνησε το 2004 και το 2015 παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου που φέτος ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα και στη χώρα μας. Ενδιάμεσα βέβαια, η δεύτερη γενιά είχε μετονομαστεί για την ευρωπαϊκή αγορά σε ix35 και παρουσίαζε τη νέα τότε σχεδιαστική γλώσσα της «ευρωπαϊκής» Hyundai.

Με τη νέα, τρίτη γενιά του μικρομεσαίου SUV, η Hyundai Motor Europe ξαναέγραψε «Tucson» στο κουδούνι και φυσικά προχώρησε σε καθολική αλλαγή του μοντέλου. Πέρα από την ονομασία όμως, η νέα γενιά Tucson άλλαξε άρδην σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από το μυώδες παρουσιαστικό, την ογκώδη εξάγωνη εμπρός μάσκα και τις εντονότερες ακμές που αγκαλιάζουν το αμάξωμα.

Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο
Αυξημένες ελαφρώς είναι και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου, με το μήκος των 4,48 m να το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορίας των κόμπακτ SUV. Αυτό έδωσε ακόμα περισσότερο αέρα στην καμπίνα, ευνοώντας τους χώρους. Πέντε ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό του Tucson, με το μεσαίο πίσω να μην αντιμετωπίζει ουσιαστικό πρόβλημα με τα πόδια από το τούνελ μετάδοσης με το λογικό ύψος. Αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών που πλησιάζει τα 513 λίτρα και είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να μην δημιουργείται κατώφλι φόρτωσης. Επιπλέον, στην περίπτωση αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος αποκαλύπτεται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης. Κάτω από το χώρο αποσκευών υπάρχει κανονικός τροχός με ζάντα αλουμινίου, γεγονός που ανεβάζει την αυτοπεποίθηση του οδηγού όταν θέλει να εκμεταλλευτεί την ύπαρξη του συστήματος τετρακίνησης που διαθέτει η έκδοση δοκιμής.

Πέρα από ευρύχωρη, η καμπίνα του νέου Tucson είναι και ποιοτική. Το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών αποτελούνται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με μόνη εξαίρεση ένα λεπτό κομμάτι σκληρού πλαστικού που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα της καμπίνας και δεν ταιριάζει στη συνολικά ποιοτική εικόνα που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Επίσης, θα προτιμούσαμε να υπάρχει μαλακό πλαστικό και από την πλευρά του οδηγού, και όχι μόνο στο βάθος του ταμπλό και εμπρός από τον συνοδηγό. Επιλογή που θα δημιουργούσε πιο σωστή αναλογία στο μοίρασμα των σκληρών και μαλακών υλικών.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, διαθέτοντας μεγάλο εύρος ρύθμισης και αρκετή πλευρική στήριξη, ενώ όλοι οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που φαντάζεσαι και φωτίζονται τη νύχτα. Σε υψηλό επίπεδο και η ορατότητα, υποστηριζόμενη από την εποπτική θέση οδήγησης, το μεγάλο παρμπρίζ και την μελετημένη σχεδίαση των γυάλινων επιφανειών στο πλάι.

Πάνοπλο
Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι η κορυφαία έκδοση βενζίνης με τον κινητήρα 1.6 T-GDi με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο. Αποδίδει 177 ίππους στις 5.500 rpm και 27,0 kgm από τις μόλις 1.500 rpm, και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λογικές διαδρομές και καλό κούμπωμα. Συνολικά, διαθέτει πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και παράγει ικανοποιητικό έργο από πολύ χαμηλές στροφές χωρίς να διαμαρτύρεται με σκορτσαρίματα. Οι επιδόσεις που δίνει στα 1.570 kg του Tucson είναι πολύ καλές, με τα όργανα μετρήσεων να γράφουν αρκετά καλύτερους χρόνους από αυτούς που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 8,7”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 202 km/h. Το ίδιο δυνατό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις με τη μέτρηση, για παράδειγμα, 50-110 km/h να γράφει σε 6,8” και αυτή του 60-160 km/h σε 18,2”. Καλή εικόνα παρουσιάζει και κατά το φρενάρισμα, απαιτώντας 38,7 m για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h, με το μεσαίο πεντάλ να διαθέτει καλή αίσθηση και λογική διαδρομή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Tucson 1.7 CRDi

Οδηγώντας το, αμέσως καταλαβαίνεις τη σοβαρότητα με την οποία εξέλιξαν οι μηχανικοί της Hyundai την ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Καταφέρνει να συνδυάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα και ποτέ δεν θα ακουστεί αντιμετωπίζοντας τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Επιπλέον, χάρη στη δύναμη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα σε μια ορεινή διαδρομή, χωρίς να τρομάζει τον οδηγό. Αυτό που δεν θα σας αρέσει σε αυτού του είδους την οδήγηση είναι η αίσθηση του τιμονιού, τόσο στη ρύθμιση Normal όσο και στη Sport. Είναι όμως ακριβές και σχετικά άμεσο. Ακόμα, σε συνθήκες ταξιδιού θα εκτιμήσετε την προσεγμένη ποιότητα κύλισης με το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο.

Η αυτόματη τετρακίνηση στέλνει διαρκώς κίνηση στον εμπρός άξονα και μόνο σε περίπτωση απώλειας της ελκτικής πρόσφυσης θα στείλει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Αυτό γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό σε μια light εκτός δρόμου βόλτα, με απενεργοποιημένο το ESP. Εκεί βέβαια θα αντιληφθείτε ότι πρόκειται για ένα σχετικά γρήγορο στη λειτουργία του σύστημα που διαθέτει και δυνατότητα Lock 50:50 μέχρι τα 30 km/h για πιο δύσκολες καταστάσεις. Την φόρα όμως θα σας κόψει η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος (16,3 cm), η γωνία προσέγγισης των 17,2 μοιρών και τα λάστιχα δρόμου που τουλάχιστον έχουν ικανό προφίλ για να αντιμετωπίσουν τις πέτρες.

Ένα και καλό
Η μοναδική τετρακίνητη έκδοση του Tuscon στη χώρα μας συνδυάζεται με το συγκεκριμένο κινητήρα τούρμπο και με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Comfort Navi. Η τιμή της είναι €28.290 και χαρακτηρίζεται ανταγωνιστική εάν αναλογιστείτε τις επιδόσεις, τον εξοπλισμό, τους χώρους, την ποιότητα κατασκευής, αλλά και την ύπαρξη του συστήματος τετρακίνησης. Βέβαια, η μέση κατανάλωση καυσίμου με 10 lt/100km φαντάζει υψηλή για τα σημερινά δεδομένα, όπως και οι εκπομπές CO2 των 177 g/km. Αλλά δικαιολογούνται απόλυτα από τις επιδόσεις που προσφέρει και το χαρακτήρα που προσδίδει ο κινητήρας τούρμπο των 177 ίππων στο νέο Tucson.

Τι λέει το DRIVE
Η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση του Tucson καταφέρνει να κάνει καλά πολλά πράγματα, ενώ χάρη στη τετρακίνηση μπορεί να κάνει και κάτι παραπάνω.
Τιμή Από € 28.290 (από €32.390 το αυτόματο)
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 177 PS/5.500 rpm, 27,0 kgm/1.500-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 22,3”
0-400 m 16,3” @ 139 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 177,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,8”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (5η) 8,4”
110-140 km/h (6η) 12,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 10,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 177 g/km
Διαστάσεις 4.475 x 1.850 x 1.660 mm
Χώρος αποσκευών 513 lt
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube