Test drive: Honda HR-V MY2019 1.5 i-VTEC CVT

Test drive: Honda HR-V MY2019 1.5 i-VTEC CVT

Δοκιμάζουμε το ελαφρώς φρεσκαρισμένο και βελτιωμένο σε λεπτομέρειες HR-V 1.5 i-VTEC με το CVT κιβώτιο.

Με αφορμή τη νέα έκδοση του HR-V µε τον 1.5 VTEC Turbo των 182 PS, ολόκληρη η γκάµα ανανεώθηκε ανεπαίσθητα.

Οι πιο ορατές αλλαγές αφορούν ουσιαστικά στη χρωµιωµένη µάσκα, αλλά και το επίσης χρωµιωµένο φιλέτο που ενώνει τα πίσω φανάρια. Τα οποία µε τη σειρά τους στις εκδόσεις Elegance και Executive είναι LED.
Πρόκειται για τις ίδιες εκδόσεις που διατίθενται και µε αυτόµατο κιβώτιο, ένα CVT που συνεργάζεται βελούδινα µε τον κινητήρα 1.5 i-VTEC των 130 PS.

Ο τελευταίος διαθέτει άµεσο ψεκασµό, µεταβαλλόµενο χρονισµό και βύθισµα στις βαλβίδες, και πλέον έχει ακόµα λιγότερες τριβές. Ως ατµοσφαιρικός έχει µέτρια ροπή χαµηλά και θέλει πάνω από 4.000 rpm για µέγιστη επιτάχυνση. Ωστόσο στο αστικό περιβάλλον δεν θα αναζητήσεις τίποτα παραπάνω και η ευκολία οδήγησης είναι απολαυστική. Παράλληλα, η λειτουργία της ανάρτησης είναι αποτελεσµατική και αθόρυβη σε όλα τα πεδία, ελέγχοντας σωστά το αµάξωµα και εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο άνεσης.

Από την άλλη δεν υπάρχει απόλυτη αναλογία µεταξύ πατήµατος γκαζιού-επιτάχυνσης, παρά µόνο στη χειροκίνητη λειτουργία όπου αλλάζεις από τα paddles στο τιµόνι επτά εικονικές σχέσεις. Η ίδια η επιτάχυνση διαφέρει σηµαντικά ανάλογα µε την επιλογή Normal ή Sport λειτουργίας, αφού η πρώτη σηµαίνει το πολύ 6.000 rpm ενώ η δεύτερη σηµαίνει έως και 6.600 rpm, οπότε 0-100 km/h σε 11”, 80-110 km/h σε 5” και 110-140 km/h σε 7,8”. Είναι τιµές που δεν εντυπωσιάζουν, υποστηρίζουν όµως την ασφάλεια. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα που πετυχαίνουν 100-0 km/h σε 40,1 m χωρίς να κουράζονται εύκολα.

Η Honda λέει πως έχει προστεθεί ηχοµονωτικό υλικό στον «καθρέφτη» του αµαξώµατος, στο καπό, στους θόλους και στα πάνελ των θυρών. Σε χαµηλή ταχύτητα βλέπεις διαφορά, όµως µόλις αναζητήσεις σβέλτο ρυθµό ή ταξιδεύοντας µε πάνω από 130 km/h ο κινητήρας ακούγεται και πάλι περισσότερο από όσο θέλεις. Είναι σηµαντικό να αναφέρουµε ότι σε χαλαρό ρυθµό, το CVT όχι µόνο δεν ανεβάζει την κατανάλωση αλλά βοηθά έναν άπειρο οδηγό να οδηγεί οικονοµικά. Η µέτρησή µας στα 7,4 lt/100 km κατά µέσο όρο είναι περισσότερο από καλή τιµή και µε πιο χαλαρή προσέγγιση πέφτει περαιτέρω.

Η καµπίνα έχει επίσης ανεπαίσθητες αλλαγές, παραµένοντας υποδειγµατικά πρακτική, µε µεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και τα πίσω καθίσµατα Magic Seats. Το έδρανό τους ανασηκώνεται δηµιουργώντας χώρο για ψηλά αντικείµενα, ενώ αναδιπλώνοντας τις πλάτες έχεις στη διάθεσή σου εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης που χωρά έως 1.533 lt κι έχει πανεύκολη φόρτωση από το πολύ χαµηλό κατώφλι. Σε κανονική διάταξη, το πορτµπαγκάζ χωρά 470 lt για τα αυτοκίνητα µε κιτ επισκευής ελαστικού όπως αυτά που εισάγονται στην Ελλάδα και 448 µε ρεζέρβα ανάγκης.

Παράλληλα, ο διαθέσιµος χώρος είναι µεγάλος ακόµα και για πέντε ενηλίκους, µε µεγάλο αέρα για κεφάλι-γόνατα και καθόλου τούνελ πατώµατος. Μικρές αλλαγές υπάρχουν στη σχεδίαση των έτσι κι αλλιώς άνετων καθισµάτων, οι υφασµάτινες επενδύσεις των οποίων είναι πλέον καλύτερης ποιότητας. Τα πλαστικά που έχουν
χρησιµοποιηθεί στο µεγαλύτερο µέρος του ταµπλό είναι σκληρά, όχι κορυφαίας ποιότητας, ωστόσο η συναρµολόγησή τους είναι αυτή που πρέπει. Οπότε τελικά το µόνο µεµπτό παραµένει το δύσχρηστο infotainment, η οθόνη του οποίου δεν αποκρίνεται πάντα στην αφή και η λογική του είναι δυσνόητη.

Προφανώς αυτό δεν αρκεί ως παρατήρηση για να αλλοιώσει την εικόνα του HR-V ως ένα ταλαντούχο οικογενειακό που θα καλύψει όλες τις ανάγκες της οικογένειας και των χόµπι. Και µε το συγκεκριµένο κιβώτιο σε ανταµείβει απλόχερα µε ευκολία οδήγησης. Ο βασικότερος σκόπελος δεν είναι άλλος από την τιµή που, ξεκινώντας από τις €28.070, είναι τσουχτερή ακόµα και µε το δεδοµένο του πληρέστατου εξοπλισµού άνεσης και ασφάλειας.

Υπάρχει στάνταρ αυτόµατο φρενάρισµα, ακόµα και η σουίτα υποβοήθησης του οδηγού ADAS που περιλαµβάνει προειδοποίηση για σύγκρουση, αναγνώριση των σηµάτων του ΚΟΚ, ενεργό περιορισµό ταχύτητας και ειδοποίηση για αποφυγή ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

Τι λέει το DRIVE
Η ελαφριά ανανέωση δεν άγγιξε την ουσία ενός ακριβού οικογενειακού
crossover που έτσι κι αλλιώς έχει υποδειγματικά πρακτική και ευρύχωρη
καμπίνα, και με το κιβώτιο CVT, κορυφαία ευκολία οδήγησης.
Τιμή από €28.070
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβαλλόμενος
χρονικός χρονισμός (VTC) και βύθισμα (VTEC) βαλβίδων εισαγωγής, 130
PS/6.600 rpm, 15,8 kgm/4.600 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο
συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11”
0-160 km/h 29,6”
0-400 m 17,9” @ 131,5 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 164,1km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 24,2”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 5”
110-140 km/h 7,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121-122 g/km
Διαστάσεις 4.334 x 1.772 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.250 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube