Test drive: Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Test drive: Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Δοκιμάζουμε τη μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση που διατίθεται στη χώρα μας με κινητήρα 1.5 i-VTEC, 130 ίππους, 15,8 kgm και 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Για όσους δεν θυμούνται ή δεν γνωρίζουν, αυτό δεν είναι το πρώτο Honda HR-V. Το πρώτο HR-V είχε παρουσιαστεί πριν από 18 χρόνια και ήταν ένα μικρό και «έξυπνο» crossover, πριν ακόμα ονομαστεί η συγκεκριμένη κατηγορία έτσι. Τότε έβγαινε σε 3θυρο ή 5θυρο και προσφερόταν σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.

Η νέα γενιά του HR-V, η δεύτερη, βασίζεται στο πάτωμα του νέου Jazz και προσφέρεται μόνο σε 5θυρο. Η δυνατότητα επιλογής κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς υπάρχει ακόμα, αλλά στη χώρα μας έρχονται μόνο οι δικίνητες με μοτέρ ντίζελ ή βενζίνης.

Το HR-V που οδηγούμε είναι η μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση που διατίθεται στη χώρα μας και φορά το σύγχρονο κινητήρα 1.5 i-VTEC, με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων. Αποδίδει 130 ίππους και 15,8 kgm και συνδυάζεται με ένα κοντά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει με το συνδυασμό αυτόν το μικρό ιαπωνικό crossover είναι καλές και ευνοούνται από τη σφιχτή κλιμάκωση του σασμάν και από την μεγάλη προθυμία του μοτέρ να αρπάζει γρήγορα και να ανεβαίνει ψηλά - κόφτης στις 7.000 rpm. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h χρειάζεται 10” ακριβώς και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 192 km/h. Παρόμοιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ, ενώ σε μερικές μετρήσεις είναι ταχύτερο ακόμη και από το ντίζελ 1.6 των 120 ίππων με τα 30,6 kgm ροπής. Για παράδειγμα, στη μέτρηση 60-160 km/h που είναι σχεδόν 2” ταχύτερο: 23,6” το 1.5 i-VTEC και 25,7” το 1.6 i-DTEC. Σε καλό επίπεδο κυμαίνεται και η κατανάλωση, με τη μέση της δοκιμής μας να είναι 7,5 lt/100 km, ενώ με πιο προσεγμένη οδήγηση μπορεί να φτάσει ή και να πέσει κάτω από τα 7,0 lt/100 km.

Στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η πολύ ήσυχη και αποτελεσματική λειτουργία της ανάρτησης. Ελέγχει σωστά τις κινήσεις του μικρού ιαπωνικού crossover και προσφέρει καλή άνεση. Σε δρόμο της περιφέρειας, θα πάρει λογική κλίση στις στροφές, ενώ εάν πιεστεί θα παρουσιάσει μια ελαφριά υποστροφή που διορθώνεται εύκολα και γρήγορα. Εδώ θα εκτιμήσετε πολύ το υποδειγματικό και με μικρές διαδρομές κούμπωμα του κοντού λεβιέ που θυμίζει σε εμφάνιση αυτόν του S2000, καθώς του κινητήρα του αρέσει να στροφάρει στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Ο θόρυβος που παρεισφρέει στην καμπίνα από το μηχανοστάσιο θα μπορούσε να είναι μικρότερος, αλλά δεν γίνεται ενοχλητικός. Απεναντίας, ο 4κύλινδρος 1.5 της Honda έχει ωραία χροιά, χαρακτηριστικό που λείπει στις μέρες που ζούμε. Στον ανοιχτό δρόμο δεν θα ενοχληθείτε από αυτά, παρά μόνο από ένα μικρό αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους καθρέφτες.

Μικρό στο μάτι
Αυτό που θα σας εντυπωσιάσει είναι οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι, παρά το γεγονός ότι το HR-V δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,3 m. Η καμπίνα του μπορεί να καθίσει με άνεση μέχρι τέσσερις ενηλίκους, ενώ και ένας τρίτος πίσω δεν θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερο πρόβλημα, αφού το τούνελ δαπέδου εξέχει ελάχιστα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και επαρκή πλευρική στήριξη, αλλά θα προτιμούσαμε να μην είχε σκαλωτή ρύθμιση πλάτης. Στο μπροστινό τμήμα βρίσκουμε και την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα δαπέδου που παραπέμπει σε κουπέ και που διαθέτει πληθώρα αποθηκευτικών χώρων.

Πίσω, στα Magic Seats μπορεί να ανασηκωθεί το έδρανό τους και να απελευθερώσουν χώρο για ένα ψηλό αντικείμενο, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης δημιουργούν επίπεδο χώρο φόρτωσης. Στην κανονική διάταξή του, το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και στην πλούσια έκδοση φτάνει τα 470 λίτρα, μαζί με τον κρυφό χώρο κάτω από αυτόν -76 lt. Ακόμα, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το κατώφλι φόρτωσης είναι ιδιαίτερα χαμηλό για το είδος του αυτοκίνητου.

Η ποιότητα των υλικών της καμπίνας είναι καλή και το μοντάρισμά τους ακόμα καλύτερο. Σε καλό επίπεδο βρίσκεται και ο εξοπλισμός των δύο εκδόσεων που απαρτίζουν την γκάμα του, της Comfort και της Elegance. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι η διαφορά των 2.000 ευρώ της έκδοσης Elegance (€ 25.100) δεν είναι σημαντική, εάν αναλογιστείτε τον πληρέστερο και σύγχρονο εξοπλισμό που διαθέτει. Σαφώς δεν είναι η πιο προσιτή τιμή στην κατηγορία, αλλά η συγκεκριμένη έκδοση έχει καλύτερη σχέση τιμής/εξοπλισμού από τη βασική. Για παράδειγμα, η έκδοση Elegance προσφέρει στάνταρ όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Honda Connect, δημιουργώντας ένα πιο επίκαιρο πακέτο.

Τι λέει το DRIVE
Η βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Honda HR-V είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που δεν υστερεί σε σχέση με την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Εκεί που υστερεί είναι στο κόστος κτήσης, καθώς βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Τιμή Από € 23.100
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητό βύθισμα και άνοιγμα βαλβίδων (VTEC), μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων (VTC), 130 PS/6.600 rpm, 15,8 kgm/4.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 27,9”
0-400 m 17,0” @ 131,3 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 164,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,7”
50-80 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (4η) 7,5”
110-140 km/h (4η) 8,6”
110-140 km/h (5η) 12,6”
110-140 km/h (6η) 20,0”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.294 x 1.772 x 1.605 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube