Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Κυριακή, 6 Αυγούστου 2017 - 8:01μμ

Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Η συγκεκριμένη έκδοση του Civic προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων, ποιότητας, τεχνολογίας, οδηγικής απόλαυσης και πρακτικότητας.

Το Civic δέκατης γενιάς δεν θα συζητιέται μόνο για το Type R. Έχει μια mainstream έκδοση που συνδυάζει εξαιρετικά τη σπορ διάθεση με όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν επιθυμητό ένα οικογενειακό αυτοκίνητο:

Πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλούς χώρους, τεχνολογία συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Και επιδόσεις. Από έναν καινούργιο 4κύλινδρο 1.5 βενζίνης με τεχνολογία VTEC Turbo και απόδοση 182 ίππων.

Πριν το Type R
Το Civic δέκατης γενιάς βασίζεται σε µια εντελώς νέα πλατφόρµα. Είναι φαρδύτερο και µακρύτερο από το απερχόµενο, αλλά και πιο χαµηλό. Η στρεπτική ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 52% ενώ ταυτόχρονα το βάρος της βασικής δομής μειωμένο κατά 16 kg. Αυτό έχει επιτρέψει στους μηχανικούς να σχεδιάσουν μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση, η οποία συνδυάζεται με γόνατα McPherson εμπρός, και νέα κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος.

Η ρύθμιση ορίζει πραγματικά τη χρυσή τομή. Ο έλεγχος του βάρους είναι άριστος, η κλίση περιορισμένη, η αίσθηση από το τιμόνι πολύ ζωντανή και ταυτόχρονα η άνεση κορυφαία. Με αφράτη απόσβεση και απόλυτα ελεγχόμενη επαναφορά. Αυτό είναι ίσως και το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου Civic, σε συνδυασμό με την ποιότητα του νέου κινητήρα.



O 4κύλινδρος 1.5 αποδίδει, όπως είπαμε, 182 ίππους σχετικά νωρίς, στις 5.500 rpm. Αλλά ανεβάζει με όρεξη ως τις 6.200 rpm, πιστός στην παράδοση που θέλει τους Honda να ανασαίνουν ψηλά. Η ροπή φτάνει 24,5 kgm από τις 1.900-5.000 rpm. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, χάρη στο mono-scroll τούρμπο χαμηλής αδράνειας με το πολύ «σφιχτό» καβούκι και τους ενσωματωμένους στην κεφαλή αυλούς της εξαγωγής. Κούφιοι εκκεντροφόροι, εσωτερικά ψυχώμενες με νάτριο βαλβίδες και ψεκασμός λαδιού στο κάτω μέρος των πιστονιών εξασφαλίζουν αξιοπιστία και όχι μόνο.

Τα 8,3” στο 0-100 km/h και τα 22,5” για τα 160 km/h έρχονται με τέτοια ευστροφία που σε προκαλεί να το πιέζεις. Δεν πρόκειται για διεκπεραίωση, όπως συνήθως συμβαίνει στα οικογενειακά. Απολαμβάνεις να το οδηγείς όπως ένα GTI, βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα, αλλάζοντας γρήγορα στο σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο με τις κοντές και σαφείς διαδρομές του λεβιέ. Το 400άρι ολοκληρώνεται σε 16” και το χιλιόμετρο σε 29,5”. Στο εικονικό προσπέρασμα θέλει μόλις 3,7” για τα 80-110 km/h με 3η και 5,6” για τα 80-110 km/h με 4η. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το Civic είναι πιο αργό από στάση σε σχέση με τα Focus 1.5 EcoBoost και SEAT Leon FR, αλλά πιο γρήγορο στις ρεπρίζ.



Σε γρήγορο ρυθμό, είναι υπάκουο στην είσοδο, με μικρές κινήσεις στο τιμόνι χάρη στην κρεμαγέρα μεταβλητής οδόντωσης με μόλις 2,1 στροφές από τέρμα σε τέρμα. Το βήμα της οποίας γίνεται πιο κοντό όσο περισσότερο στρίβεις. Η πληροφόρηση από το εμπρός σύστημα είναι πολύ καλή, ενώ από την άλλη οι κραδασμοί φιλτράρονται αποτελεσματικά. Το πλαίσιο είναι άμεσο και ακριβές, δεν νιώθεις ποτέ τη γραμμή να ξεχειλώνει, ακόμη και στη διπλή αλλαγή κατεύθυνσης. Από την άλλη, παρά το σαφώς σπορ προσανατολισμό των ρυθμίσεων, δεν αναπηδά, ενώ η άνεση σε κάθε περίπτωση παραμένει υψηλού επιπέδου και η κύλιση αθόρυβη.

Οικογενειακά
Το ταµπλό και η κεκλιµένη κεντρική κονσόλα δίνουν µια αίσθηση µοντέρνου χωρίς υπερβολές. Και έναν οδηγοκεντρικό προσανατολισµό. Οι διάφορες θήκες για µικροαντικείµενα είναι πολλές και πρακτικές και η εργονοµία είναι πολύ καλύτερη. To infotainment Honda Connect έχει γίνει πιο εύχρηστο, το ίδιο και το µενού του υπολογιστή ταξιδιού, καθώς είναι πλέον εύκολο το «ξεφύλλισµα» και βρίσκεις τις πληροφορίες που θες, εκεί που έχεις συνηθίσει να τις βρίσκεις.



Χρησιµοποιούνται τρία διαφορετικά είδη πλαστικού. Το πάνω µέρος είναι υψηλής ποιότητας, µατ στην όψη, ευχάριστο στη αφή. Την ίδια αίσθηση σου δίνει και το υλικό του µεσαίου τµήµατος, αν και είναι ένα σκληρότερο πλαστικό µε µια µαλακή επένδυση λίγων χιλιοστών. Στο κάτω µέρος έχουµε σκληρό και κάπως γυαλιστερό πλαστικό. Η συναρµογή είναι πολύ στιβαρή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το νέο Ηonda Civic Type R

Το ρεζερβουάρ, που µέχρι πρότινος βρισκόταν κάτω από τα εµπρός καθίσµατα, έχει µεταφερθεί πιο πίσω. Κάτι αναµφίβολα ευπρόσδεκτο, αφού µεταφράζεται σε χαµηλότερη κατά 3,4 cm θέση οδήγησης. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλός, αφού ακόµη και πίσω από έναν οδηγό 1,90 κάθεται ένας επιβάτης ίδιου αναστήµατος χωρίς τα γόνατά του να ακουµπούν στην πλάτη του εµπρός καθίσµατος. Προφανώς η αύξηση του µεταξονίου στα 2.697 mm (από 2.595 mm) έχει ευνοήσει αρκετά το χώρο για τα πόδια.

Πέρα από τα κλασικά, ο βασικός εξοπλισμός της μοναδικής διαθέσιμης έκδοσης Sport περιλαμβάνει έξι αερόσακους, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση παρκαρίσματος με κάμερα, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, καθώς και ένα πακέτο προηγμένων οδηγικών βοηθημάτων: Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματης πέδησης.

Τι λέει το DRIVE
Ζωηρή οδηγικά διάθεση και κορυφαία άνεση συνδυάζονται ιδανικά με προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας, πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαίους χώρους σε τιμή που δεν σου επιτρέπει να το προσπεράσεις. Κορυφαία επιλογή για την κατηγορία.
Τιμή €25.650
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, τούρμπο, 182 PS/5.500 rpm, 24,5 kgm/1.900-5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 22,5”
0-400 m 16” @ 138,4 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 177,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,2”
50-80 km/h (3η) 3,5”|
80-110 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (4η) 5,0”
110-140 km/h (4η) 5,6”
110-140 km/h (5η) 7,0”
110-140 km/h (6η) 9,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 420-478 lt
Βάρος 1.229-1.348 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία