Test drive: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi

Test drive: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi

Επαγγελματικό με καθίσματα ή επιβατικό με πολύ χώρο; Διχασμένο στα σίγουρα, το Tourneo Courier είναι μια αξιόλογη εναλλακτική πρόταση.

Σήμα κατατεθέν των αυτοκινήτων της κατηγορίας είναι η υπερυψωμένη οροφή. Το συνολικό ύψος είναι αυξημένο κατά 23 πόντους σε σχέση με το Fiesta και 12 συγκριτικά με το B-MΑΧ.

Οι πίσω πόρτες είναι συρόμενες και πολύ πρακτικές. Το άνοιγμά τους είναι μεγάλο και η πρόσβαση στο εσωτερικό εύκολη. Το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο, 708 lt. Δηλαδή 250 λίτρα μεγαλύτερο από αυτό του Ford Kuga, ενώ το μήκος του Tourneo είναι 40 πόντους μικρότερο. Μόνο ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών υπενθυμίζει την προέλευση από το Fiesta. Δεν είναι κακός, απλώς θα περίμενες κάτι παραπάνω δεδομένης της γενικότερης ευρυχωρίας. Από τα πλαστικά του ταμπλό λείπουν τα μαλακά τμήματα του Ford Fiesta και του B-MAX. Επίσης, φινίρισμα και συναρμογή δεν είναι στο ίδιο επίπεδο. Οι θέσεις για μικροπράγματα είναι άπειρες, ενώ υπάρχει και ένα μεγάλο ράφι πάνω από το κεφάλι οδηγού/συνοδηγού. 

Από πλευράς εξοπλισμού στην Ελλάδα διατίθεται μόνο η αρκετά πλούσια έκδοση Titanium, η οποία περιλαμβάνει 16άρες αλουμινένιες ζάντες, τέσσερις αερόσακους, ESP, Hill Launch Assist, ROPS (σύστημα προστασίας από ανατροπή), κλιματισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και εμπρός παράθυρα (τα πίσω ανοίγουν προς τα έξω), αισθητήρα βροχής και ράδιο-CD με τέσσερα ηχεία. Η θύρα USB είναι μόνο για φόρτιση του τάμπλετ ή smartphone που μπορεί να συνδεθεί μέσω Bluetooth, αλλά δεν αναγνωρίζει δεδομένα.

Ξεχνιέσαι
Στο δρόμο σχεδόν ξεχνάς ότι πρόκειται κατ’ ουσίαν για ένα ψηλό επαγγελματικό με πίσω θέσεις. Το κιβώτιο είναι σφιχτά κλιμακωμένο στις τρεις πρώτες σχέσεις. Ο λεβιές έχει μικρές διαδρομές και θετικό κούμπωμα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και έχει την ίδια μεστή αίσθηση που χαρακτηρίζει τα Ford. Δεν έχει όμως, απολύτως αναμενόμενα, την ίδια ρυθμίσιμη συμπεριφορά. Το όριο πάντως είναι υψηλό. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή για να ελέγχει το βάρος με μικρή κλίση. Ταυτόχρονα είναι αρκετά ενδοτική και προσφέρει ικανοποιητική άνεση για τα μέτρα της κατηγορίας.

Στην εθνική, το μοτέρ ακούγεται αρκετά ύστερα από τις 3.000 rpm, ενώ δεν λείπουν και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, πάντα σε σχέση με τα αντίστοιχα επιβατικά. Διότι με απόλυτα κριτήρια, η ατμόσφαιρα δεν είναι και τόσο ενοχλητική.

Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 14” σύμφωνα με το εργοστάσιο, και η τελική δεν ξεπερνά τα 170 km/h. Όσο κινείσαι μέσα στο φάσμα της μέγιστης ροπής (21,9 kgm από τις 1.750 ως τις 2.500 rpm) η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική και η γενικότερη αίσθηση ευχάριστα σβέλτη, ειδικά με 2η και 3η. Με τις δύο τελευταίες σχέσεις όμως, όταν ανέβουν τα χιλιόμετρα ξεμένεις από γκάζι. Η δύναμη πέφτει απότομα ύστερα από τις 3.800 rpm που αποδίδεται η μέγιστη τιμή.

Τι λέει το DRIVE
Διχασμένη προσωπικότητα στα σίγουρα, αλλά θα βρει το κοινό του στις οικογένειες ή στους επαγγελματίες που θέλουν τεράστιο πορτμπαγκάζ, αλλά μικρές εξωτερικές διαστάσεις. Όπλα του η οδική συμπεριφορά που διατηρεί τη σπορτίβ αύρα της Ford και ο ροπάτος οικονομικός κινητήρας.
Τιμή από € 18.150
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 1 ΕΕΚ 8v, άμεσος ψεκασμός common rail και τούρμπο, 95 PS/3.800rpm 21,9 kgm/ 1.750 – 2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0”
Τελική 170 km/h
Κατανάλωση 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2  97 g/km
Διαστάσεις 4.157 mm x 1.764 mm x 1.723 mm
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube