Test drive: Fiat Panda Cross MTJ

Test drive: Fiat Panda Cross MTJ

Δοκιμάζουμε το απόλυτο τετρακίνητο Panda στο οποίο απ' ό,τι φαίνεται η Fiat πήρε σοβαρά τον τετρακίνητο ρόλο του.

Η έκδοση Cross του τετρακίνητου Panda διψά για περιπέτεια και δεν το κρύβει καθόλου. Σε σχέση με το απλό 4x4, η εμφάνιση του Cross διαθέτει καθαρόαιμα χαρακτηριστικά off roading, όπως τα άβαφα πλαστικά τμήματα, οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω και οι γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός.

Οι διαφορετικοί προφυλακτήρες βοήθησαν και στη βελτίωση της γωνιών προσέγγισης (24ο) και αποχώρησης (33ο) σε σχέση με το 4x4, κατά τρεις και μία μοίρα αντίστοιχα. Η γωνία ράμπας παρέμεινε αμετάβλητη στις 20 μοίρες, μιας και η απόσταση από το έδαφος δεν έχει αλλάξει -15,8 πόντοι. Αυτό που έχει αλλάξει σε σχέση με το Panda 4x4 είναι τα «all season» λάστιχα M+S που είναι φαρδύτερα -185 αντί για 175.

Το Fiat Panda Cross μοιράζεται το σύστημα τετρακίνησης Torque on Demand με το συμβατικό Panda 4x4 που προσφέρει τη δυνατότητα ηλεκτρονικού κλειδώματος του διαφορικού (ELD). Εδώ όμως ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρεις τρόπους λειτουργίας της μετάδοσης μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου Terrain Control: Auto για αυτόματη κατανομή της ροπής, Lock για μόνιμη τετρακίνηση σε γλιστερά εδάφη που λειτουργεί μέχρι τα 50 km/h και Hill Descent για κίνηση σε έντονη κατωφέρεια.

Ο κινητήρας που εφοδιάζει το Panda Cross που οδηγούμε είναι ο 1.3 MultiJet II με ισχύ 80 PS και ροπή 19,4 kgm. Έχει κερδίσει πέντε ίππους σε σχέση με το 4x4, έχει ψηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα και συνδυάζεται και αυτός με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Cross είναι καλύτερες από αυτές του 4x4 σε όλες τις μετρήσεις. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 14,2” (αντί 15,9”) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 160 km/h.

Δωσ' του χώμα
Στο δρόμο, ο 1.300άρης κινητήρας δεν προβληματίζει με τις επιδόσεις του, αν και βοηθείται αρκετά από το κοντά κλιμακωμένο κιβώτιο. Σε χαλαρό ρυθμό μετακίνησης στην πόλη κινείται άνετα χάρη στην μπόλικη ροπή, τη σκληροτράχηλη ανάρτηση και τα μαλακά ελαστικά. Επιπλέον, η εποπτική θέση οδήγησης, η σωστή εργονομία και οι μαζεμένες διαστάσεις διευκολύνουν ακόμα πιο πολύ τον οδηγό.

Στον ανοιχτό δρόμο όμως, το Panda Cross δεν βρίσκεται στο στοιχείο του, μιας και ο κινητήρας που δουλεύει ψηλά και τα φαρδιά λάστιχα off road κάνουν θόρυβο. Εκεί που μεταμορφώνεται και αποκτούν νόημα όλα τα χαρακτηριστικά του είναι μακριά από την άσφαλτο δρόμου. Τα τακουνάτα λάστιχα, ο ροπάτος πετρελαιοκινητήρας, το μικρό βάρος, το κλείδωμα της τετρακίνησης και η κοντή κλιμάκωση του σασμάν πετυχαίνουν πολύ καλές επιδόσεις εκτός δρόμου για το είδος του Panda Cross, απογειώνοντας έτσι τον εκδρομικό και περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Στο πλούσια εξοπλισμένο σαλόνι, οι διαφορές εντοπίζονται στην ελαφρώς διαφοροποιημένη κονσόλα δαπέδου με το χειριστήριο Terrain Control, στη χάλκινη φάσα που διατρέχει το ταμπλό και φυσικά στις ανθεκτικότερες ταπετσαρίες. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών των 225 lt θα βολέψει και μερικές αποσκευές τους.

Η τιμή της έκδοσης ξεκινά από τα 16.830 ευρώ (έκπτωση και απόσυρση) και μπορεί να κριθεί ως τσιμπημένη, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα πολυτάλαντο μοντέλο.

Τι λέει το DRIVE
Το Panda Cross είναι η καλύτερη έκδοση της γκάμας του μοντέλου, μιας και προσφέρει όλες τις αρετές του Panda 4x4 με ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό και αποτελεσματικό παρουσιαστικό
Τιμή από € 16.830
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο σταθερής γεωμετρίας, 80 PS/4.000 rpm, 19,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2”
0-120 km/h 21,9”
0-400 m 14,2” @114,2 km/h
0-1.000 m 36,1” @137,8 km/h
30-50 km/h (3η) 3,1”
50-80 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 8,6”
80-110 km/h (5η) 10,5”
110-140 km/h (5η) 22,9”
100-0 km/h 44,9 m
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 3.705 x 1.662 x 1.657 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube