Test drive: FIAT 500X 1.0 Turbo FireFly

Test drive: FIAT 500X 1.0 Turbo FireFly

Το 500X ανανεώθηκε σε αισθητική και εξοπλισμό, αποκτώντας παράλληλα νέους βενζινοκινητήρες τούρμπο.

Το FIAT 500X περνά στην πιο ουσιαστική «δεύτερη» νιότη του, με αρκετές αισθητικές και τεχνολογικές αλλαγές. Το ιταλικό μοντέλο ανήκει σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της Ευρώπης και χάρη στις δυνατότητές του καταφέρνει να διατηρείται στο Top 5 των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Σίγουρα, ένα από τα δυνατά χαρακτηριστικά του είναι η εμφάνιση που δείχνει να μην επηρεάζεται σημαντικά από την πάροδο του χρόνου.

Παρόλα αυτά, οι σχεδιαστές της FIAT προχώρησαν σε μερικές επιδερμικές αλλαγές, δημιουργώντας μια ανασχεδιασμένη μάσκα και νέα φώτα ημέρας τύπου LED ή νέα Full LED υψηλής απόδοσης. Πίσω συναντάμε παρόμοιες αλλαγές με νέα φώτα Full LED, διατηρώντας την χαρακτηριστική σχεδίαση της οικογένειας 500. Και εδώ όμως βρίσκουμε αλλαγές μεταξύ των δύο εκδόσεων, με τις Cross -όπως του αυτοκινήτου δοκιμής- να διαθέτουν περισσότερα πλαστικά προστατευτικά και ποδιές.

FIAT 500X 1.0 1

Στο εσωτερικό βρίσκουμε νέο πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 3,5” και πλουσιότερο υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και νέες ταπετσαρίες στα καθίσματα και στα πάνελ των θυρών. Ακόμα, ψηλά στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7” πολύ καλής ευκρίνειας Uconnect και συμβατότητα με λειτουργία MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto. Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα δεν έχουν διαφοροποιηθεί, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας. Αυτό που παρουσιάζεται βελτιωμένο είναι το μοντάρισμα, στοιχείο που δείχνει τη μεγαλύτερη προσοχή της FIAT σε αυτό τον τομέα με την ανανέωση του μοντέλου.

Οι χώροι του ανανεωμένου FIAT 500X θα ικανοποιήσουν τέσσερις ενηλίκους, με έναν τρίτο πίσω να αναζητά περισσότερο χώρο για τα πέλματά του λόγω του μεγάλου τούνελ. Το πορτμπαγκάζ θα βολέψει αρκετές από τους τις αποσκευές τους και το πάτωμα του έχει δύο θέσεις που στην ψηλή εξασφαλίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης. Στο μάτι πάντως δείχνει μεγαλύτερος από τα 350 λίτρα που ανακοινώνει η ιταλική εταιρεία. Επιπλέον, χάρη στην σωστή χωροταξική μελέτη, η καμπίνα του ιταλικού crossover διαθέτει αρκετές και χρηστικές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Αλλαγή βρίσκουμε και στην κονσόλα δαπέδου, μιας και στη θέση του Mood Selector των πρώτων 500X τοποθετήθηκε ένα διακοσμητικό με ανάγλυφο το «X» του μοντέλου.

FIAT 500X 2

Η γκάμα κινητήρων του φρεσκαρισμένου 500X περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.6 με τους 110 ίππους, τους ολοκαίνουργιους 1.0 και 1.3 Turbo, καθώς και τον 1.6 τουρμποντίζελ των 120 ίππων. Δίλιτρες ή τετρακίνητες εκδόσεις, τέλος. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αυτή τη στιγμή έχει ο 1.000άρης κινητήρας που ανήκει στη νέα οικογένεια μικρών βενζινοκινητήρων FireFly Turbo της FCA. Μαζί με το 4κύλινδρο αδερφάκι του των 1,3 lt, διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF), είναι συμβατοί με τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και έχουν ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής τρίτης γενιάς (MultiAir III).

Σύμφωνα με τη FIAT, είναι 20% οικονομικότεροι σε σχέση με τους προκατόχους τους και διαθέτουν μικρότερο βάρος (93 kg ο 1.0). Το επεκτάσιμο αλουμινένιο μπλοκ με τον κύλινδρο των 0,33 lt εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid και αποτελεί τη βάση και για τους δύο κινητήρες. Ο 3κύλινδρος 1.0 αποδίδει 120 ίππους και 19,4 kgm ροπή, ενώ ο 1.3 έχει μέγιστη ισχύ 150 ίππων και 27,5 kgm ροπή. Ακόμα, ο 1.0 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ο 1.3 με 6άρι διπλού συμπλέκτη DCT. Αλλαγές συναντάμε και στον πετρελαιοκινητήρα 1.6 MultiJet II των 120 ίππων που πλέον διαθέτει σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) και πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT.

FIAT 500X 3

Το αυτοκίνητο που έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή εφοδιαζόταν με τον FireFly Turbo 1.0 στην έκδοση Cross. Οι επιδόσεις που χαρίζει συνολικά στο 1.310 kg 500X είναι ανταγωνιστικές. Για να πιάσει τα 100 km/h απαιτεί 10,9” (όσο ανακοινώνει και ο κατασκευαστής), με το καλύτερο του πρόσωπο να παρουσιάζεται στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Οι τελευταίες είναι δυνατές και σε αρκετές περιπτώσεις κοντράρουν αυτές του 1.4 Turbo MultiAir των 140 ίππων. Ο νέος κινητήρας έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία που δεν μαρτυρά την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, στροφάρει με άνεση μέχρι τον κόφτη στις 6.300 rpm και δεν θα παρουσιάσει κάποιο κόμπιασμα ακόμα και εάν «ξεχαστείτε» με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές. Βέβαια, όλα αυτά τα καλά χαρακτηριστικά του κινητήρα επιτυγχάνονται με ελαφρώς τσιμπημένη, για την κατηγορία, κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 8,3 lt/100 km. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με λεβιέ που έχει λογικές διαδρομές, αλλά δεν του αρέσουν οι σβέλτες αλλαγές.

Οδηγώντας το ανανεωμένο 500X με τον καινούργιο 1.000άρη κινητήρα, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την καλή δουλειά που έχουν κάνει η μηχανικοί της FIAT στην απομόνωση των κραδασμών και το θορύβου. Το γεγονός αυτό αναβαθμίζει την ποιότητα κύλισης και μόνο σε ταχύτητα ταξιδιού θα σας ενοχλήσει ο αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες. Η σφιχτή ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει σωστή λειτουργία και εξασφαλίζει καλή άνεση, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις του ιταλικού crossover. Μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα αισθανθείτε μια μηδαμινή αναπήδηση πίσω. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό βάρος γύρω από την ευθεία, αλλά δεν διακρίνεται για την πληροφορία που μεταφέρει με τους τροχούς υπό γωνία.

FIAT 500X 4

Από πλευράς εξοπλισμού, ο FireFly Turbo 1.0 συνδυάζεται με τις ανταγωνιστικές τιμολογιακά εκδόσεις εξοπλισμού Urban (€19.000) ή Cross (€21.000), με την Urban να διαθέτει μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ένδειξη ορίου ταχύτητας στον πίνακα οργάνων και το infotainment, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικό χειρόφρενο, φώτα ημέρας τύπου LED, πίσω φώτα τύπου LED, πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 3,5” και σύστημα πολυμέσων Uconnect με HD οθόνη αφής 7”. Η ακριβότερη και πιο «περιπετειώδης» έκδοση Cross, με τις προστατευτικές ποδιές, διαθέτει επιπλέον της Urban σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, ενεργό cruise control, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη, θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής και φώτων, προβολείς ομίχλης και σύστημα πλοήγησης με σύστημα πολυμέσων DAB Uconnect με HD οθόνη αφής 7”.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα γενιά ήρθε αρκετά πιο συνειδητοποιημένη και βελτιωμένη, και, σε συνδυασμό με τον καινούριο κινητήρα, δημιουργούν το καλύτερο 500X που έχουμε οδηγήσει.
Τιμή Από €19.000
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/5.750 rpm, 19,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 33,6”
0-400 m 17,7” @ 127,6 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 158,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 28,6”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 10,4”
Φρένα 100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 4.264 x 1.796 x 1.595mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube