Test drive: DS 3 Cabrio 1.2 PureTech 82

Test drive: DS 3 Cabrio 1.2 PureTech 82

Το στιλ έτσι κι αλλιώς ξεχείλιζε από το μικρότερο μοντέλο της DS. Στην έκδοση με την υφασμάτινη και ανοιγόμενη οροφή όμως γίνεται χειμαρρώδες.

Το DS 3 ήταν και παραμένει το καλύτερο δείγμα γραφής του πολυτελούς παρακλαδιού της Citroen, που εδώ και δύο χρόνια έχει αυτόνομη υπόσταση.

Με οδηγό το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του C3, το δυναμικό και αποκλειστικά 3θυρο χάτσμπακ αμάξωμα των 3.948 mm είναι σχεδιασμένο με έμπνευση, φαντασία και στιλ που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από κανέναν.

Κι εάν αυτό ισχύει μια φορά για την κλειστή έκδοση, η ανοιχτή τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα. Δεν είναι κατ’ απόλυτη κυριολεξία κάμπριο, υπό την έννοια ότι έχει σταθερά, μεταλλικά, τόξα οροφής και μόνο το υφασμάτινο κεντρικό μέρος της ανοίγει ηλεκτρικά. Η λειτουργία της δεν είναι πολύ γρήγορη αλλά γίνεται κι εν κινήσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: DS 4 1.6 BlueHDi 120

Χάρη όμως στο μηχανισμό που επιτρέπει στο πίσω παρμπρίζ και το πλαίσιό του να υποχωρούν, η συνολική αίσθηση σχεδόν αγγίζει εκείνη ενός κανονικού κάμπριο. Η ακαμψία του αμαξώματος δεν είναι εντυπωσιακή και ενίοτε νοιώθεις τρέμουλο να το διατρέχει, όχι όμως σε υπερβολικό βαθμό. Η εφαρμογή της οροφής πάντως είναι άριστη και η ηχομόνωση απόλυτα ικανοποιητική.

Η συμπεριφορά στο δρόμο χαρακτηρίζεται από την αποτελεσματική, στον τρόπο που συνδυάζει τον έλεγχο του αμαξώματος και την άνεση, ανάρτηση. Το κράτημα εμπνέει εμπιστοσύνη και το τιμόνι είναι ελαφρύ στη χαμηλή ταχύτητα, βαραίνοντας όσο πρέπει στην υψηλότερη. Δεν έχει κορυφαία αίσθηση, έχει όμως ευχάριστη ακρίβεια και κόβει αρκετά.



Αντιθέτως, πολύ καλή αίσθηση έχει το πεντάλ του φρένου. Οι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι και τα πίσω ταμπούρα ανταποκρίνονται ακαριαία και προοδευτικά στο πάτημα. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης πάντως δεν είναι κορυφαίες, με 40,8 m για τα 0-100 km/h.

Το DS 3 Cabrio δεν είναι βαρύ, στα 1.060 kg, όμως ο 1.200άρης PureTech βάζει νωρίς το όριο. Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος είναι πολιτισμένος, εύστροφος και με απροσδόκητη ζωντάνια χαμηλά, όμως μετά η δύναμη λείπει. Το αποδεικνύουν τα 13,0” για τα 0-100 km/h, κυρίως όμως οι ρεπρίζ με 80-110 km/h σε 8” και 110-140 km/h με 5η σε 26,9”. Κι αυτό παρότι το 5άρι κιβώτιο δεν είναι μακρύ. Ο λεβιές του δεν διακρίνεται σε ακρίβεια, όμως τελικά δύσκολα χάνεις αλλαγή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: DS 5 1.6 BlueHDi

Όποιος αναζητά καλύτερες επιδόσεις πάντως, θα τις βρει στις τούρμπο εκδόσεις του DS 3. Αυτό που κερδίζεις στην προκειμένη περίπτωση είναι η οικονομία σε καύσιμο, με μέση κατανάλωση δοκιμής τα 6,9 lt/100 km. Θα βλέπεις μάλιστα και σημαντικά χαμηλότερα νούμερα εάν συμβιβαστείς με το ρυθμό που ορίζει ο κινητήρας και δεν τον ζορίζεις άσκοπα.

Στην καμπίνα η συγγένεια με το -προηγούμενο πλέον- Citroen C3 φαίνεται ξεκάθαρα. H θέση οδήγησης είναι σωστή και ο χειρισμός των βασικών λειτουργιών απλός. Το infotainment δεν είναι εξίσου εύχρηστο πάντως, ενώ η ορατότητα πίσω σίγουρα δεν ανήκει στα υπέρ, ειδικά με την οροφή ανοιχτή που περιορίζει πάρα πολύ το οπτικό πεδίο. Το ίδιο ισχύει και για το μετριότατο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια των δύο πίσω επιβατών. Μόνο οι μικρόσωμοι θα αισθανθούν στοιχειωδώς άνετα.



Τη μεγάλη παραχώρηση πάντως καλείσαι να την κάνεις στο πορτμπαγκάζ. Τα 245 lt που χωράει δεν είναι καθόλου απογοητευτικά, όμως το άνοιγμα για να φορτώσεις είναι μάλλον αστείο. Πολλές φορές αναγκάζεσαι να ρίξεις τα πίσω καθίσματα και να βάζεις τα πράγματα στο πορτμπαγκάζ από την καμπίνα. Αυτό είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσεις για χάρη του μηχανισμού του πίσω παρμπρίζ και την αίσθηση κάμπριο, ενώ είναι κάτι που απαντάται σχεδόν σε όλα τα μικρά ανοιχτά μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το νέο Citroën C3

Δεν είναι αμελητέο, όπως αμελητέα δεν είναι και τα 17.045 ευρώ της βασικής έκδοσης. Εκεί όμως υπάρχει αντίλογος και δεν είναι μόνο ο πλούσιος εξοπλισμός. Είναι ακόμα ότι το ανοιχτό DS 3 διατηρεί ξεκάθαρες αποστάσεις από τον ανταγωνισμό του, αφού το FIAT 500C είναι 750 ευρώ φτηνότερο αλλά κι ένα σημαντικά μικρότερο αυτοκίνητο, ενώ το -ισχυρότερο- MINI One Cabrio σε άλλο επίπεδο τιμής.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς ο χρόνος να το αγγίζει ιδιαίτερα, το ανοιχτό DS 3 θα ικανοποιήσει όσους βάζουν πάνω απ’ όλα το στιλ και θέλουν χαμηλή κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε επιδόσεις.
Τιμή Aπό € 17.045 (So Chic)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 82 PS/5.750 rpm, 12,0 kgm/2.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,0”
0-150 km/h 38,2”
0-400 m 18,7” @ 118,3 km/h
0-1.000 m 34,8” @ 146,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,7”
50-80 km/h (3η) 6,6”
80-110 km/h (3η) 8,0”
80-110 km/h (4η) 11,0”
80-110 km/h (5η) 16,5”
110-140 km/h (4η) 17,6”
110-140 km/h (5η) 26,9”
Φρένα 100-0 km/h 40,8 m
Τελική ταχύτητα 174 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2112 g/km
Διαστάσεις 3.948 x 1.715 x 1.483 mm
Χώρος αποσκευών 245 lt
Βάρος 1.060 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube