Test drive: BMW 530e iPerformance

Test drive: BMW 530e iPerformance

Συνδυάζοντας έναν ηλεκτροκινητήρα για οικονομία, με έναν ισχυρό κινητήρα εσωτερικής καύσης για επιδόσεις, η νέα 530e είναι θεωρητικά η καλύτερη έκδοση του premium γερμανικού σεντάν. Πώς είναι όμως στην πράξη;

Θεωρητικά, τα επαναφορτιζόµενα υβριδικά αυτοκίνητα προσφέρουν σήµερα τα πλεονεκτήµατα δύο διαφορετικών αυτοκινητικών κόσµων σε ένα πακέτο. Παρέχουν τη δυνατότητα να κινείσαι οικονοµικά και χωρίς να ρυπαίνεις σε αστικό περιβάλλον, χωρίς παράλληλα να σου απαγορεύουν να δραπετεύσεις από την πόλη, φοβούµενος την περιορισµένη αυτονοµία και τη δυσκολία ανεφοδιασµού.

Η νέα BMW 530e iPerformance είναι η τελευταία προσθήκη στην κατηγορία των επαναφορτιζόµενων υβριδικών µοντέλων που είναι διαθέσιµα στην αγορά µας. Μιας κατηγορίας που διευρύνεται συνεχώς και θα συνεχίσει να µας απασχολεί ακόµα και όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν mainstream.

Πέρα από τις µπλε λεπτοµέρειες στις ζάντες, το λογότυπο eDrive στις κολόνες των πίσω θυρών και το καπάκι που καλύπτει την πρίζα για τη φόρτιση στο εµπρός αριστερό φτερό του αυτοκινήτου, τίποτα δεν προδίδει την διαφορετικότητα αυτής της 5άρας από τα συµβατικά µοντέλα της γκάµας. Κάτω από το καλοσµιλεµένο αµάξωµα όµως κρύβεται µπόλικη τεχνολογία που, σύµφωνα µε την BMW, της επιτρέπει να κινείται αποκλειστικά µε ηλεκτροκίνηση για έως και 50 km, µε µέση τυποποιηµένη κατανάλωση βενζίνης µόλις 1,9 lt/100km. Παράλληλα, γράφει και ένα χαµηλό 6άρι στο 0-100 km/h, µόλις ο οδηγός της αποφασίσει να βυθίσει το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωµα.

Με τεχνολογία από τη φίρµα «i»
Η βάση του υβριδικού συστήµατος της 530e είναι ο γνωστός δίλιτρος 4κύλινδρος TwinPower Turbo κινητήρας βενζίνης της BMW που αποδίδει 184 PS και 29,6 kgm ροπής από τις 1.350 rpm. Συνδυάζεται µε έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετηµένος στο εµπρός µέρος του αυτόµατου κιβωτίου Steptronic των οκτώ σχέσεων και ο οποίος αποδίδει άλλα 113 PS και 25,5 kgm ροπής. Ο τελευταίος αντλεί την ενέργεια που χρειάζεται από µια µπαταρία ιόντων λιθίου των 9,2 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσµατα. Συνδυαστικά, οι δύο κινητήρες της 530e παρέχουν ισχύ 252 PS και ροπή 42,8 kgm, στέλνοντας όλη την δύναµη αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.

Η µπαταρία από την πλευρά της φορτίζεται εν κινήσει από το βενζινοκινητήρα και µε ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση ή µπαίνοντας στην πρίζα. Σ’ αυτή την περίπτωση, για την πλήρη φόρτισή της απαιτούνται λιγότερες από τρεις ώρες µε το έξτρα Wallbox της BMW ή κάτι λιγότερο από πέντε ώρες σε µια απλή οικιακή πρίζα.

Ζώντας µε ένα plug-in hybrid
Για να εκµεταλλευθείς στο έπακρο τις δυνατότητες τις 530e θα πρέπει να φροντίζεις να υπάρχει πάντα ενέργεια στην µπαταρία, να προγραµµατίζεις τις διαδροµές σου και να µάθεις να χρησιµοποιείς σωστά τα δύο διαφορετικά προγράµµατα οδήγησης, Max eDrive και Save Battery, επιλέγοντας κάθε φορά το ιδανικό για τις συνθήκες κίνησής σου. Για όσους βέβαια δεν θέλουν να µπουν σ’ αυτή τη διαδικασία υπάρχει και το αυτόµατο πρόγραµµα Auto eDrive, που µε γνώµονα την οικονοµία, ρυθµίζει µόνο του την λειτουργία του υβριδικού συστήµατος.

Σε κάθε περίπτωση µην περιµένετε να δείτε την κατανάλωση κοντά στα 1,9 lt/100km που δίνει ο κατασκευαστής. Αυτό θα το πετύχετε ίσως µόνο σε αστικές διαδροµές κάτω των 50 km και ξεζουµίζοντας την µπαταρία. Στα χέρια µας, η µέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιµής ήταν 7,4 lt/100km. Τιµή εντυπωσιακή αν την συγκρίνεις µε αυτή της βενζινοκίνητης 530i, που καίει πάνω από 10 lt, και εφάµιλλη µε αυτή που θα σου προσφέρει στην πραγµατική ζωή µια ντίζελ 5άρα. Βέβαια, το τι κατανάλωση θα έχει ο καθένας εξαρτάται σε µεγάλο βαθµό από τις καθηµερινές µετακινήσεις του και ποιο µέρος απ’ αυτές µπορεί να καλυφθεί µε την ηλεκτροκίνηση. Σε πραγµατικές συνθήκες κίνησης και µε τον κλιµατισµό σε λειτουργία, η αυτονοµία της µπαταρίας επαρκεί άνετα για 40 km. Οπότε σε µικρές διαδροµές µέσα στην πόλη µπορείς και να µην καταναλώνεις καθόλου βενζίνη.

Πέρα από την οικονοµία που είναι και το ζητούµενο σ’ αυτή την 5άρα, η 530e προσφέρει ό,τι περιµένεις από µια γερµανική µπερλίνα αυτού του µεγέθους. Είναι ευχάριστη στο δρόµο, γρήγορη και µε άµεση απόκριση στο γκάζι χάρη και στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και κινούνται στο επίπεδο της ισοδύναµης σε ισχύ, αλλά 200 kg ελαφρύτερης, 530i. Για τα 0-100 km/h η 530e χρειάζεται 6,3” και για τα 0-1.000 m 26,2”, ενώ οι αντίστοιχες τιµές για την βενζινοκίνητη 530i είναι 6,2” και 26,1” αντίστοιχα. Στις ρεπρίζ, η 530e παραµένει γρήγορη, αλλά δεν καταφέρνει να κρύψει το παραπάνω βάρος της συγκριτικά µε την 530i. Τα 2,4” για τα 50-80 km/h µε kickdown είναι καλός χρόνος, αλλά στην ίδια µέτρηση τα νούµερα για την 530i δείχνουν 2,2”. Η διαφορά τους αυξάνεται κι άλλο όσο τα χιλιόµετρα ανεβαίνουν, µε την υβριδική 5άρα να επιταχύνει στα 80-110 km/h σε 3,2” και στα 110-140 km/h σε 5,0”, την ώρα που τα ανάλογα νούµερα για την ελαφρύτερη 530i είναι 2,9” και 3,8”.

Τα παραπανίσια κιλά του υβριδικού συστήµατος δεν επηρεάζουν αισθητά την οδική συµπεριφορά της 530e, η οποία διατηρεί τον ουδέτερο χαρακτήρα που γνωρίσαµε και στις υπόλοιπες εκδόσεις της νέας 5άρας. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, είτε κινείσαι στον ανοιχτό δρόµο είτε στην πόλη. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πρόθυµα, τόσο σε χαλαρό ρυθµό κίνησης όσο και όταν ο οδηγός κρύψει την οικολογική συνείδησή του στο ντουλαπάκι και αποφασίσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθµούς. Η ανάρτηση συνεχίζει να ελέγχει το βάρος σωστά, ακόµη και σε διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης και η κλίση στις στροφές είναι µικρή. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι ακούραστα, παρά το βάρος, και έπειτα και από σκληρή χρήση δεν χάνουν τη δύναµη τους ή την αίσθηση που σου προσφέρει το πεντάλ.

Άνεση και πολυτέλεια
Τα υλικά και ο διάκοσµος στο εσωτερικό δικαιολογούν πλήρως τον όρο premium και είναι και σ’ αυτή την 5άρα τα καλύτερα που θα συναντήσει κανείς στην κατηγορία. Σε κορυφαίο επίπεδο βρίσκεται και η εργονοµία, µε το iDrive να έχει αποκτήσει πλέον και τη δυνατότητα χειρισµού µέσα από τη µεγάλη οθόνη αφής του, ενώ φυσικά δεν λείπουν και όλα τα ηλεκτρονικά συστήµατα που κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και ξεκούραστη.

Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωµατότυπους και ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι αρκετός. Αυτός για τα πόδια από την άλλη είναι ικανοποιητικός, αλλά όχι όσο θα περίµενες από ένα αυτοκίνητο µε τρία µέτρα µεταξόνιο. Απλώς ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που, προς όφελος της ηλεκτροκίνησης -βλέπε τοποθέτηση µπαταριών- έχει απωλέσει 120 lt από την αποθηκευτική ικανότητά του, σε σύγκριση µε τις υπόλοιπες 5άρες, και δεν ξεπερνά τα 410 lt.

Αξίζει;
Η 530e κοστίζει €67.080. Είναι σηµαντικά φθηνότερη από την 530i (€71.020) και κάθεται ανάµεσα στην πιο αδύναµη ντίζελ 520d (€62.420) και στην 525d (€74.038). Ακόµα, λόγω υβριδικής τεχνολογίας έχει το µπόνους των µηδενικών τελών κυκλοφορίας, ενώ αν ο ιδιοκτήτης της εκµεταλλεύεται όσο το δυνατόν περισσότερο την ηλεκτρική αυτονοµία, τότε η 530e µπορεί να προσφέρει πραγµατικά πολύ χαµηλό κόστος χρήσης και να αποτελέσει µια συµφέρουσα αγορά.

Τι λέει το DRIVE
Η καλύτερη premium μπερλίνα συναντά ένα από τα καλύτερα υβριδικά συστήματα σήμερα και προσθέτει στα πολλά πλεονεκτήματά της, τη χαμηλή κατανάλωση και το οικολογικό προφίλ.
Τιμή Από €67.080
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 29,6 kgm/1.350-4.250 rpm. Ηλεκτροκινητήρας 113 PS/3.170 rpm, 25,5 kgm/0-3.170 rpm. Συνδυαστική απόδοση: 252 PS, 42,8 kgm. Μπαταρία: Li-ion 9,2 kWh. Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 6,3”
0-160 km/h 14,7”
0-400 m 14,4" @ 158,9km/h
0-1.000 m 26,2" @ 201,8 km/h
50-110 km/h 5,0”
60-160 km/h 11,8"
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,2”
110-140 km/h 5,0”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 235 (140**) km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 44-49 g/km
Διαστάσεις 4.936 x 1.868 x 1.483 mm
Μεταξόνιο 2.975 mm
Χώρος αποσκευών 410 lt
Βάρος 1.870 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία **Με ηλεκτροκίνηση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube