Main menu

Θοδωρής Τσίκας
Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017 - 4:08μμ

Test drive: BMW 418d Gran Coupé

Η βασική ντίζελ 4άρα Gran Coupé αποτελεί το πιο φθηνό εισιτήριο της BMW για να συνδυάσεις τη γοητεία ενός κουπέ και την πρακτικότητα μιας μπερλίνας στην κόμπακτ premium κατηγορία.

Αν θέλεις τους χώρους και τις ευκολίες που σου παρέχει ένα 4θυρο αυτοκίνητο, αλλά και την αίσθηση ότι ξεφεύγεις από την πεπατημένη της κλασικής μπερλίνας, τότε η 4άρα Gran Coupe αποτελεί μια από τις δύο επιλογές σε premium επίπεδο. Η άλλη είναι το Audi A5 Sportback.

Η 4 Series Gran Coupe είναι ένα όμορφο 5θυρο με έντονα σπορ αισθητικά στοιχεία. Όσο υποκειμενικό κι αν ακούγεται αυτό, δύσκολα θα βρεις άνθρωπο που δεν θα του αρέσει το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα. Έτσι, ενώ μέχρι τη μεσαία κολόνα η Gran Coupe είναι ίδια με την Coupe και Cabrio έκδοση της 4άρας, από εκεί και πίσω διαμορφώνει τη δική της προσωπικότητα που βασίζεται εν πολλοίς στην μεγαλύτερη 6άρα Gran Coupe. Διαθέτει τέσσερις πόρτες χωρίς πλαίσιο στο παράθυρο και μια μεγάλη πέμπτη πόρτα τύπου liftback που αποκαλύπτει ένα πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 480 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW 428i Gran Coupe

Μολονότι έχει το ίδιο μήκος με την Coupe προσφέρει 2,7 cm περισσότερο χώρο για τα κεφάλι των πίσω. Τα συστατικά του παραπάνω «αέρα» προέρχονται αφενός από το μεγαλύτερο ύψος της οροφής κατά 1,2 πόντους, αλλά και την αύξηση του μήκους της κατά 11,2 cm, μέχρι την αρχή της πέμπτης πόρτας. Μια διαφοροποίηση στις διαστάσεις που μετέφεραν την οπισθόκλιση της οροφής πιο πίσω, αλλά και μείωσαν κατ’ αναλογία το μήκος της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Φυσικά, το άμεσο αποτέλεσμα ήταν η αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τους πίσω, με καλύτερη πρόσβαση και βέβαια μεγαλύτερο άνοιγμα για το χώρο αποσκευών. Κι όλα αυτά χωρίς να χαθεί η εξαιρετικά ισορροπημένη εικόνα του αμαξώματος που παραπέμπει ακόμη και τώρα στην Coupe.

H 418d Gran Coupe είναι η «εισαγωγική» έκδοση της σειράς με τον δίλιτρο κινητήρα ντίζελ να αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους στις 4.000 rpm και 32,6 kgm ροπή από τις 1.500 rpm. Οι αναδιαμορφωμένοι όγκοι, το μεγαλύτερο ύψος και το τροποποιημένο set-up της ανάρτησης κάνουν την Gran Coupe κομμάτι πιο ράθυμη από την Coupe, ωστόσο δυναμικά μόνο αδιάφορη δεν είναι.

Καλοζυγισμένη κι εύκολα διαχειρίσιμη ακόμη και σε γρήγορο ρυθμό, με εξαιρετικά διακριτικό αλλά συνάμα και αποτελεσματικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, είναι προφανές ότι στοχεύει περισσότερο στην άνεση κάτι που μαρτυρά και η ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με την Coupe. Mε 9,0” για το τυπικό 0-100 km/h, 30” για το πρώτο χιλιόμετρο και τελική ταχύτητα 213 km/h, ξεπερνά με άνεση αυτό που συνηθίζουμε να λέμε «όριο αξιοπρέπειας».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW 420d Coupe M Performance Parts

Η 418d Gran Coupe αποδεικνύεται ξεκούραστη στον αυτοκινητόδρομο, σβέλτη στην περιφέρεια και οικονομική σε κάθε περίπτωση -μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km με πολύ βαρύ πόδι. Και χωρίς αμφιβολία παραμένει το ίδιο ποιοτική αλλά και πολύ πιο άνετη και πρακτική από την Coupe. Και με ξεχωριστή σε κάθε περίπτωση εικόνα. Για όποιον φλερτάρει έντονα με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, χρειάζεται διαθέσιμο κεφάλαιο €54.289 για να πάρει την έκδοση με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο Steptronic, μια και αυτή θεωρούμε ότι είναι η απόλυτη επιλογή γι’ αυτό το αυτοκίνητο. Από εκεί και μετά, ό,τι προσθέτετε στον εξοπλισμό το πληρώνετε δεόντως…


Τι λέει το DRIVE
Ένα γοητευτικό 4θυρο κουπέ που είναι άνετο, ποιοτικό, πάει έως και γρήγορα και καίει ελάχιστα αποτελεί δέλεαρ για τον καθένα.
Τιμή Από €54.289
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.500- 3.000 rpm, αυτόματο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
0-160 km/h 24,9”
0-400 m 16,5” @ 134,3 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 172,1 km/h
50-80 km/h 3,4”
80-110 km/h 5,1”
110-140 km/h 7,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 213 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.389 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία