Test drive: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 120 PS

Test drive: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 120 PS

Η Giulietta είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις αυτοκινήτων που απλώς αρνούνται να γεράσουν. Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο όπλο της. Όχι βέβαια πως δεν διαθέτει κι άλλα. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί κι ένας πιο σύγχρονος και ισχυρός 1.600άρης ντίζελ..

Η εμφάνιση είναι πάντα ένας υποκειμενικός παράγοντας, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα αυτοκίνητα που μαγνητίζουν το βλέμμα. Και η Alfa Romeo Giulietta ανήκει οπωσδήποτε σε αυτή την – ολιγομελή- χορεία.

Επειδή όμως μόνο το φαίνεσθαι δεν φτάνει κι επειδή η Giulietta ανήκει στη πιο δημοφιλή και ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, χρειάζονται και άλλα, πιο πρακτικά προσόντα.

Αυτό το κενό λοιπόν έρχεται να καλύψει ο νέος 1.6 JTDM-2 που αποδίδει πλέον 120 PS (από 105) με μέγιστη ροπή το εντυπωσιακό 32,6 kgm από τις 1.750 rpm. Η κυριότερη διαφορά σε σχέση με τον προηγούμενο είναι η τουρμπίνα, που πλέον έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Πετυχαίνει έτσι τριπλή αναβάθμιση: Και 15 περισσότερους ίππους και μικρότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους, αφού πλέον ικανοποιεί το πρωτόκολλο Euro6 και με λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης εκπέμπει 99 g CO2/km, από 104 του προηγούμενου.

Η συγκεκριμένη Giulietta βέβαια που ήρθε στο DRIVE για δοκιμή δεν ήταν τόσο «σεμνή» σε εξοπλισμό. Για την ακρίβεια επρόκειτο για την έκδοση Distinctive, με επιπρόσθετο το σπορ πακέτο. Για να το μεταφράσουμε σε χρήμα προσθέστε επιπλέον €2.100 (1.200 για το επίπεδο εξοπλισμού Distinctive συν άλλα €900 για το Sport Pack). Τι σημαίνει αυτό; Κατ’ αρχήν ότι οπτικά είναι υπέροχη. Ειδικά με τις 18άρες ζάντες και τους χρωμιωμένους καθρέφτες, ελάχιστα διαφέρει από μια QV.

Κατά δεύτερον ότι ο εξοπλισμός της είναι περίπου πλήρης: Από διζωνικό κλιματισμό και σύστημα Uconnect με οθόνη αφής 6,5'' (του οποίου οι υποδοχές για σύνδεση AUX, USB και κάρτα SD δυστυχώς έχουν καταργήσει τη θήκη δίπλα από τον επιλογέα του D.N.A), μέχρι αλουμινένια πεντάλ, τριάκτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, φιμέ πίσω τζάμια, ηλεκτρονικό διαφορικό Q2 και σπορ ανάρτηση. Για όλα αυτά θα πρέπει να εκταμιεύσετε το ποσό των €26.950, μείον την όποια προσφορά «τρέχει» τη δεδομένη χρονική περίοδο.

Ο πρωταγωνιστής βέβαια σε αυτή την περίπτωση είναι ο ανανεωμένος ντίζελ. Και δικαίως, διότι με αυτόν η Giulietta μπορεί πλέον να κοιτάξει στα μάτια (όσον αφορά στις επιδόσεις) ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως το Ford Focus 1.6 TDCi και το Honda Civic 1.6 i-TDEC, τα οποία αποδίδουν 120 PS. Συγκριτικά με αυτά, η Giulietta είναι 80 κιλά βαρύτερη. Έχει όμως κορυφαία ροπή την οποία αποδίδει από τις 1.750 rpm μόλις. Τα v-box λοιπόν έδειξαν 0-100 km/h σε 10,5”, 400άρι σε 7,4” και χιλιόμετρο από στάση σε 32,4”.

Οι αντίστοιχοι χρόνοι για την προηγούμενη Giulietta των 105 PS είναι 10,9”, 17,6” και 32,9”. Για τα Focus και Civic είναι 10,5”, 17,6”/17,4” και 32,5”/32,1”. Στις ρεπρίζ ο JTDM δείχνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα από των άλλων δύο. Έχει δηλαδή σαφώς καλύτερη απόκριση από χαμηλά, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές μοιάζει να εξασθενεί. Ενώ λοιπόν με 3η από 50-80 km/h χρειάζεται μόλις 2,7”, ενώ τα Focus και Civic 3,6” αμφότερα, για τα 110-140 km/h με 4η η Giulietta χρειάζεται 9,5” ενώ το Focus 8,3” και το Civic 8,4”. Η ίδια εικόνα επαναλαμβάνεται σε όλες τις ρεπρίζ: Χαμηλά η Giulietta είναι μακράν καλύτερη, ψηλά αποδυναμώνεται αισθητά.

Τη διαπίστωση αυτή πάντως θα χρειαστεί να ψάξεις πολύ για να την επαληθεύσεις σε πραγματικές συνθήκες. Ο νέος κινητήρας είναι από τους πιο ελαστικούς σε αυτή την κατηγορία και αυτό είναι μεγάλο προτέρημα στις αστικές μετακινήσεις. Μια άλλη διαπίστωση που έγινε σχεδόν από τα πρώτα μέτρα είναι πως πρόκειται για ένα πολύ πιο ραφιναρισμένο σύνολο από τον προκάτοχό του. Οι κραδασμοί είναι σαφώς λιγότεροι, ο θόρυβος στο ραλαντί επίσης. Ο νέος κινητήρας ανεβάζει στροφές πολύ πιο στρωτά και εύηχα και όταν το χρειαστείς δείχνει την παραπάνω δύναμή του. Αυτό που σου κάνει μάλιστα εντύπωση για ντίζελ είναι η αμεσότητα στο γκάζι, όταν το σύστημα διαχείρισης D.N.A βρίσκεται στη ρύθμιση Dynamic.

Ήδη από την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου ο θόρυβος κύλισης είναι λιγότερος, εξέλιπε και εκείνο το ενοχλητικό χτύπημα της ανάρτησης σε εγκάρσιες λακούβες. Το επίπεδο άνεσης είναι ικανοποιητικό, με δεδομένες και τις διαστάσεις των τροχών, αλλά δεν είναι το δυνατό της σημείο. Για να είμαστε ειλικρινείς πιστεύουμε πως τα λάστιχα 225/40 R18 δεν ταιριάζουν στο χαρακτήρα του συκεκριμένου μοντέλου. Οι 16άρες ή έστω οι  17άρες ζάντες και καλύτερες επιδόσεις θα χάριζαν και καλύτερο επίπεδο ποιότητας κύλισης. Και ελάχιστα θα αφαιρούσαν από τον προσανατολισμό της Giuletta. Ο οποίος είναι απλά ο πιο σπορ στην κατηγορία. Το τιμόνι είναι γρήγορο και γεμάτο αίσθηση, η κλίση μικρή, το πλαίσιο ζωντανό και ρυθμίσιμο. Πρόκειται με άλλα λόγια για ένα αυτοκίνητο του οδηγού. Πράγμα που θα σε κάνει να συγχωρήσεις (αν είναι συνειδητή επιλογή) την έλλειψη αρκετών αποθηκευτικών χώρων και τους απλώς επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Για να είμαστε ειλικρινείς η Giulietta από την πρώτη στιγμή σου γνωστοποιεί τις προθέσεις της -και τις όποιες αδυναμίες της. Η οικογενειακή χρήση είναι απλώς ένα πάρεργο. Ωστόσο, η συγκεκριμένη, με τον 1.6 JTDM-2 των 120 PS ίσως αυτή τη στιγμή να είναι η ιδανικότερη λύση ανάμεσα στην γκάμα. Μια λύση που ελαχιστοποιεί το κόστος χρήσης, με κατανάλωση μάλιστα που σπάνια ξεπερνά τα 6,5lt/100km, τέλη κυκλοφορίας που μόλις ξεπερνούν τα €100 και επιδόσεις αρκετά ικανοποιητικές για ντίζελ, που δεν εξαντλούν τις δυνατότητες του πλαισίου, αλλά δεν τις αδικούν κιόλας.

Τι λέει το DRIVE
Η Giulietta δείχνει το πιο σπορ μικρομεσαίο και το κυριότερο, είναι το πιο σπορ μικρομεσαίο. Με τη νέα, πιο δυνατή έκδοση του 1.600άρη ντίζελ αποκτά ένα σύχρονο και αρκούντως δυνατό κινητήρα. Οι όποιες αδυναμίες εντοπίζονται κυρίως στον υπερβολικά σπορ εξολπισμό του αυτοκίνητου, όπως στις 18άρες ζάντες
Τιμή από €21.370 με απόσυρση και προσφορά
Τεχνολογία Τουρμποντίζελ 1.598 cc, i4, 120 PS/3750 rpm 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 10,5”
0-400 m 17,4’’
0-1.000 m 32,4’’
30-50 km/h (3η) 2,7’’
80-110 km/h (4η) 5,9’’
110-140 km/h (5η) 10,4’’
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Tελική ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις
4.351x1.798x1.465 mm
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube