Test drive: Mercedes-Benz C 180 Cabriolet

Test drive: Mercedes-Benz C 180 Cabriolet

Η ανοιχτή έκδοση του πολυτελούς οικογενειακού της Mercedes-Benz αποτελεί μια πολύ καλή, αισθητικά και ουσιαστικά, πρόταση της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Με τη σύγχρονη τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών να επικεντρώνεται στα πολυχρηστικά crossover και SUV, πολλά μοντέλα που ανήκουν σε κατηγορίες μικρής εμπορικής δυναμικής όπως τα κουπέ και τα κάμπριο/ρόουντστερ κόπηκαν, με αποτέλεσμα να μείνουν μόνο λίγοι κατασκευαστές που συνεχίζουν να προσφέρουν αυτό το κάτι διαφορετικό.

Μία από αυτές είναι και η Mercedes-Benz με την ιδιαίτερα πληθωρική γκάμα μοντέλων. Η γερμανική εταιρεία συνεχίζει να υποστηρίζει τις συγκεκριμένες κατηγορίες, με τη C-Class Cabriolet που οδηγούμε να είναι ένα από αυτά τα «περιθωριακά» μοντέλα.

Η τελευταία γενιά της C-Class εναρμονίστηκε πλήρως με τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, με την κάμπριο να αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ το ρευστό και μακρύ καπό της νέας γενιάς, ενώ η υφασμάτινη κουκούλα φροντίζει για ένα ομοιόμορφο και αεροδυναμικό προφίλ. Πίσω, συναντάμε τα νέα πλατιά φώτα που παραπέμπουν σε αυτά της αντίστοιχης έκδοσης της ναυαρχίδας S-Class.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι εκλεπτυσμένο και ακριβό στο μάτι, κάτι που συνάδει με το χαρακτήρα και την τιμή του μοντέλου.

Αλλαγές συναντάμε και στη δομή του μοντέλου, με την σχεδίαση του πλαισίου και τη χρήση ελαφρών κραμάτων να έχουν στόχο την αύξηση της ακαμψίας και τη μείωση του βάρους.

Η καμπίνα ακολουθεί την 4θέσια διάταξη της κουπέ C-Class και θα χωρέσει με σχετική άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους. Το ταμπλό αποτελείται από καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, προσεγμένη συναρμογή και βελτιωμένο μοντάρισμα σε σχέση με την 4θυρη μπερλίνα. Το πορτμπαγκάζ θα χωρέσει τις αποσκευές τριών ατόμων, μιας και κυμαίνεται από 285 έως και 360 λίτρα ανάλογα με την θέση της κουκούλας.

Παρά το γεγονός ότι η ανοιχτή έκδοση του μοντέλου έχει δεχθεί περαιτέρω ενισχύσεις και έχει βαρύνει κατά 160 kg (1.660 συνολικά) σε σχέση με την κουπέ, ο 1.600άρης κινητήρας της C 180 δίνει αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ο 1.6 τούρμπο με τον άμεσο ψεκασμό αποδίδει 156 ίππους στις 5.300 rpm και 25,5 kgm ροπή από τις 1.200 έως τις 4.000 rpm και στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων (+ €2.734). Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 9,2” και η τελική της ταχύτητα ακουμπά τα 220 km/h. Το ίδιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ, με τις μετρήσεις για παράδειγμα 50-110 km/h και 110-140 km/h (με kickdown στο πρόγραμμα Sport) να ολοκληρώνονται σε 7,6” και 6,8” αντίστοιχα. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι ιδιαίτερα αποδοτικά, καθώς για να ακινητοποιηθεί η C 180 Cabriolet από τα 100 km/h χρειάζονται 37,9 m.

Το φύλλο μετρήσεων επιβεβαιώνεται και από την αίσθηση, με τη βασική έκδοση κινητήρα της ανοιχτής C-Class να είναι ιδιαίτερα ταιριαστή. Το 9άρι κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και η χειροκίνητη λειτουργία του είναι αρκετά δεκτική και άμεση στις εντολές του οδηγού. Το ίδιο άμεσο είναι και το μπροστινό σύστημά του, με την κοντή κρεμαγέρα των 2,1 στροφών να χαρίζει ζωντάνια και προθυμία στις στροφές.

Η ρύθμιση της ανάρτησης προσπαθεί να βρει τη χρυσή τομή μεταξύ ελέγχου και άνεσης, και μπορούμε να πούμε ότι το καταφέρνει σε ικανοποιητικό βαθμό. Μόνο ένσταση αποτελεί η ελαφρώς τραχιά κύλιση από τους 19ρηδες τροχούς με τα λάστιχα run flat. Η ποιοτική όμως υφασμάτινη κουκούλα φροντίζει χάρη στην πολύ καλή εφαρμογή της να διατηρεί αρκετό από το θόρυβο μακριά από την καμπίνα. Όταν είναι ανοιχτή (ανοιγοκλείνει σε 20” και με ταχύτητα έως 50 km/h) οι στροβιλισμοί διατηρούνται σχετικά εύκολα μακριά από τους επιβάτες, γεγονός που βοηθάτε από το AirCap που εκτείνεται ψηλά στο παρμπρίζ και από το πίσω αλεξηνέμιο.

Η τιμή της έκδοσης δεν χαρακτηρίζεται ευκαιρία, αλλά είναι αρκετά λογική για το είδος του μοντέλου και τον κατασκευαστή. Κοστίζει 49.166 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, αλλά πιστεύουμε ότι ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα της το 9άρι αυτόματο, καταναλώνοντας παράλληλα και λιγότερο καύσιμο -γρήγορο ανέβασμα σχέσεων και λειτουργία ελεύθερου τροχασμού.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα C-Class Cabriolet συνεχίζει να προσφέρει αυτή την αίσθηση ελευθερίας και «αέρα» που προσφέρουν τα αυτοκίνητα του είδους, με ιδιαίτερα όμως εκλεπτυσμένο τρόπο ακόμα και όταν δεν το επιτρέπει η εξωτερική θερμοκρασία.
Τιμή Aπό €52.676
Τεχνολογία 1.596 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.200-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 24,3”
0-400 m 16,7” @ 136,5 km/h
0-1.000 m 30,4” @ 174,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 20,1”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 4,4”
110-140 km/h 6,8”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.409 mm
Χώρος αποσκευών 285 - 360 lt
Βάρος 1.660 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube