Οδηγούμε την BMW M235i

Οδηγούμε την BMW M235i

Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ότι πρόκειται μάλλον για το καλύτερο οδηγικά μοντέλο της σύγχρονης γκάμας της BMW.

Η BMW Σειρά 2 αντικαθιστά την απερχόμενη Σειρά 1 Coupé από την οποία είναι ελάχιστα μεγαλύτερη σε διαστάσεις, ενώ ζυγίζει το ίδιο. Βασίζεται στο πάτωμα της Σειράς 3 αλλά έχει μικρότερο μεταξόνιο και μετατρόχια.

Η έκδοση M235i χρησιμοποιεί τον 3λιτρο 6κύλινδρο TwinPower Turbo της M135i που αποδίδει 326 PS. Στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της φίρμας που συμπεριφέρεται εξαιρετικά και αλλάζει αστραπιαία ταχύτητες. Κανονικά βέβαια εξοπλίζεται με χειροκίνητο 6άρι.



Τα εμπρός φτερά, οι πόρτες και το καπό είναι τα μόνα κοινά μέρη του αμαξώματος με τη Σειρά 1. Όλα τα υπόλοιπα είναι σχεδιασμένα από το μηδέν. Το σχεδόν κάθετο πίσω παρμπρίζ της Σειράς 1 εδώ φυσικά δεν υπάρχει, και η οροφή «σβήνει» γλυκά στο πίσω μέρος. Συνολικά η M235i είναι όμορφη, και η διακριτική της εμφάνιση είναι μάλλον καλό πράγμα, δεδομένων των επιδόσεών της.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της BMW στην M235i έχει δοθεί περισσότερη προσοχή στο πώς απορροφά η ανάρτηση τις ανωμαλίες, τομέας στον οποίο η M135i είχε δεχθεί αρνητική κριτική. Η Σειρά 2 έχει σκληρότερα ελατήρια και πιο δυνατά αμορτισέρ, ενώ τα bump stops είναι ανασχεδιασμένα. Το πλαίσιο έχει μελετηθεί προσεκτικά ώστε να μην αποσυντονίζεται από τις ανωμαλίες και να είναι πιο εύκολο στον χειρισμό στο όριο.

Στην πράξη τα παραπάνω δουλεύουν υποδειγματικά και η BMW M235i είναι ακριβώς αυτό που ονειρευόμασταν. Το αυτοκίνητο που και η M135i θα έπρεπε να είναι. Δεν εντυπωσιάζει μόνο ο τρόπος που ισοπεδώνει την ταλαιπωρημένη άσφαλτο και η απολαυστικά προβλέψιμη συμπεριφορά της, αλλά και η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός. Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη δεν μεταφέρει ιδιαίτερα ζωντανή πληροφόρηση για το επίπεδο πρόσφυσης των εμπρός τροχών όσο φορτίζονται πλευρικά. Όμως είναι ακριβές και με σωστό βάρος, το οποίο αυξάνεται ευχάριστα στη ρύθμιση Sport.



Υπάρχει μια συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείς για να εκμεταλλευτείς πλήρως τις επιδόσεις της M235i: το αριστερό σου πόδι στο φρένο, το δεξί πατάει γκάζι, ο κινητήρας μένει στις 3.000 rpm και στη συνέχεια αφήνεις το φρένο. Ακολουθεί μια μικρή παύση πριν η ωμή δύναμη του 6κύλινδρου μετατοπίσει το πίσω μέρος ελαφρώς προς το πλάι, απαιτώντας μια μικρή διόρθωση με το τιμόνι. Στις 7.250 rpm μια στιγμιαία παύση επιτρέπει το κούμπωμα της 2ης και άλλο ένα κύμα ροπής φτάνει στους πίσω τροχούς. Το ίδιο και με 3η, ενώ απολαμβάνεις τον ήχο του κινητήρα που ακούγεται το ίδιο ραφιναρισμένος στις 7.250 αλλά και στις 2.250 rpm.

Το αυτοκίνητο πάει πολύ καλά, με 0-100 km/h σε 4,8’’, και η μελωδία του κινητήρα του σου φτιάχνει το κέφι για οδήγηση. Και δεν το χάνεις όταν φτάσεις στην πρώτη στροφή. Στο φρενάρισμα η M235i είναι σταθερή και εμπνέει εμπιστοσύνη. Με μερικά τραβήγματα του αριστερού paddle κατεβάζεις 4η και το πρόθυμο μπροστινό σε παρακαλάει να ψάξεις την ιδανική γραμμή.

Με το που ξαναπερνάς στο γκάζι είναι εμφανές το εξαιρετικό στήσιμο του πλαισίου. Καμία υποστροφική τάση, καμία δυσαρέσκεια από τους εμπρός ή τους πίσω τροχούς και αρκετό βάρος στο τιμόνι που σε προκαλεί να στρίψεις με περισσότερα την επόμενη φορά. Κι αν στην επόμενη στροφή το οδόστρωμα είναι σπασμένο, τα ενεργά αμορτισέρ καταφέρνουν να αποσβέσουν τις ανωμαλίες χωρίς να ταρακουνηθεί το σώμα σου.



Το αν αξίζει να αγοράσεις μια BMW M235i εξαρτάται μόνο από το αν μπορείς να περιμένεις την έλευση της πολύ ακριβότερης BMW Μ4. Πιθανότατα εκείνη να είναι πιο απολαυστική. Αλλά αν δεν μπορείς να περιμένεις, η M235i είναι το πιο καλοστημένο μοντέλο της BMW σήμερα. Έχει λογικές διαστάσεις, καλή ορατότητα, άνετα καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη, αλλά πέρα από αυτά είναι ένα πολύ διασκεδαστικό αυτοκίνητο που δικαιολογεί απόλυτα τα €51.200 που κοστίζει.

Τι λέει το Autocar
Η κουπέ έκδοση της Σειράς 1 είναι όμορφη και ως M235i είναι μάλλον το πιο καλοστημένο μοντέλο της γκάμας της BMW
Τιμή €51.200
Τεχνολογία 2.979 cc, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic και twin-scroll-turbo, 326 PS/5.800 rpm, 45,9 kgm/1.300-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (έξτρα εξοπλισμός)
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 4,8”, τελική 250 km/h
Κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 176 gr/km
Διαστάσεις 4.454x1.774x1.408 mm
Βάρος 1.470 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube