Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος κίνησης απογειώνει τις επιδόσεις της GLC, μπορεί να εκμηδενίσει την κατανάλωση, ενώ δεν αλλοιώνει το σκληροτράχηλο εκτός δρόμου χαρακτήρα της.

Από την επόμενη χρονιά θα διατίθεται στην αγορά και η έκδοση plug-in hybrid της νέας Mercedes-Benz GLC.

Κάτω από το καπό της υπάρχει η ισχυρή έκδοση του δίλιτρου βενζινοκινητήρα με τους 211 ίππους που συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 114 PS και 34,7 kgm. Η συνδυασμένη ισχύς δε είναι 320 PS και η ροπή 57,1 kgm.

Αντίθετα με άλλα αυτοκίνητα του είδους που είναι τετρακίνητα, μόνο όταν το ηλεκτρικό μοτέρ οδηγεί το πίσω ζευγάρι τροχών, η GLC διατηρεί το σύστημα μετάδοσης των συμβατικών μοντέλων. Μόνη διαφορά το κιβώτιο, αφού εδώ χρησιμοποιείται μια εξελιγμένη έκδοση του παλαιότερου 7G-TRONIC PLUS αντί του 9G- TRONIC που χρησιμοποιεί η υπόλοιπη γκάμα της GLC.

Το ηλεκτρικό μοτέρ δεν είναι κομπλαρισμένο στο στρόφαλο του θερμικού μοτέρ, όπως συνηθίζεται, αλλά στον άξονα εισόδου του κιβωτίου. Αυτό επιτρέπει στα δύο μοτέρ να απεμπλέκονται, όταν αυτό είναι απαραίτητο: Στη φάση δηλαδή του coasting, όταν ο θερμικός κινητήρας σβήνει. Ή όταν το αυτοκίνητο κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, στη μέγιστη αυτονομία των 34 χιλιομέτρων που του δίνουν οι μπαταρίες. Για τη φόρτισή των τελευταίων στο 20% απαιτούνται δύο ώρες, ενώ για το 100% μόλις τέσσερις.

Οδηγήσαμε την 350 e 4MATIC αποκλειστικά στην άσφαλτο, οπότε δεν γνωρίζουμε αν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες της νέας GLC. Λογικά όμως δεν αναμένονται εκπλήξεις, δεδομένου ότι έχει και την ίδια ανάρτηση, αλλά και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της πρόσφυσης.

Στην άσφαλτο είναι εξίσου πολιτισμένη με τις συμβατικές, αν όχι ακόμη περισσότερο. Και σαφώς η πιο γρήγορη, με προσπεράσματα αστραπή και επιτάχυνση εντυπωσιακή σε βαθμό να σε προκαλεί να πατάς σε κάθε ευκαιρία και τελικά να χάνεις το στόχο της χαμηλότερης κατανάλωσης. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές: 0-100 km/h σε μόλις 5,9” και τελική 235 km/h, με τυποποιημένη μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή) 2,6 lt/100 km και εκπομπές ρύπων μόλις 60 g/CO2.

Στην υβριδική έκδοση, το σύστημα navigation που διαβάζει το δρόμο εμπρός βοηθά τον οδηγό να πετύχει τη βέλτιστη κατανάλωση. Για παράδειγμα, με ένα διπλό παλμό στο πεντάλ ενημερώνει τον οδηγό να αφήσει το γκάζι για να εξοικονομήσει καύσιμο όταν μπροστά υπάρχει φανάρι ή κίνηση.

Οι χώροι στην καμπίνα δεν μεταβάλλονται, αλλά η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ περιορίζεται από τα 550 στα 395 lt. Το σχήμα του όμως είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Τι λέει το DRIVE
Προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις και μειωμένη, ως και μηδενική κατανάλωση, χωρίς ουσιαστικούς συμβιβασμούς. Πέρα από την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ και βεβαίως την τιμή, που αναμένεται αλμυρή.
Τιμή δ.α.
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ισχύς 211 PS/5.500 rpm, ροπή 35,7 kgm/1.200-4.000 rpm. Hλεκτρομοτέρ ισχύος 114 PS και ροπής 34,7 kgm Συνδυασμένη ισχύς 320 PS και ροπή 57,1 kgm. Μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC, αυτόματο κιβώτια επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 2,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 60 g/km
Διαστάσεις 4.656 x 1.890 x 1.639 mm
Βάρος 2.025 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube