Οδηγούμε τη νέα BMW 730d 2016

Οδηγούμε τη νέα BMW 730d 2016

Μέσα από το υπερπολυτελές περιβάλλον της καμπίνας της νέας 7άρας αντιλαμβάνεσαι τελείως διαφορετικά την τεχνολογία, την αισθητική, τη δύναμη, το χρόνο, τον κόσμο ολόκληρο...

Η 7 Series είναι εξ ορισμού ένα εμβληματικό μοντέλο. Το σημείο αναφοράς για την κατηγορία και όχι μόνο. Το μεγαλοπρεπές εκτόπισμα, η τεχνολογία, η πολυτέλεια, η σχολαστική εμμονή στην τελειότητα σε κάθε επίπεδο, πρεσβεύει όλες τις αξίες της βαυαρικής φίρμας. Στοιχεία απαραίτητα για να έρθει αντιμέτωπη με το ανανεωμένο Audi A8 και τη Mercedes-Benz S-Class.

Με τη βαριά αυτή ευθύνη και με δεδομένο ότι απευθύνεται σε ένα πελατολόγιο υπέρ-υψηλών απαιτήσεων, δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για λάθη ή ολιγωρίες. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να προσφέρει περισσότερα, να αποτελεί το σημείο αναφοράς. Κι αυτό ακριβώς κάνει.

Παρότι σχεδόν δύο πόντους μακρύτερη, στην έκδοση με το… κοντό μεταξόνιο (σχήμα λόγου, αφού μιλάμε γιαα 3,07 μέτρα) η νέα 7άρα είναι έως και 130 kg ελαφρύτερη, συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχο εξοπλισμό. Η διαφορά αυτή έχει προκύψει κυρίως από το σασί, και την τεχνολογία Carbon Core. Ενώ δεν φαίνεται πουθενά γυμνό ανθρακόνημα, διότι κάτι τέτοιο δεν θα ταίριαζε στον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Σειράς 7 έχουν επωφεληθεί από την τεχνογνωσία που αναπτύσσουν οι συνάδελφοι τους του που δημιουργούν τα μοντέλα i. Υπάρχουν 14 τμήματα του σασί κατασκευασμένα από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακόνημα, το γνωστό CFRP από το οποίο κατασκευάζονται τα μονοκόκ των BMW i8 και BMW i3. Είναι φύλλα ενίσχυσης του πατώματος και του κεντρικού τούνελ, τμήματα των μαρσπιέ, εγκάρσιες δοκοί στην οροφή και δύο μεγάλα τόξα που δένουν εσωτερικά την αψίδα στήριξης της οροφής που σχηματίζουν οι εμπρός και πίσω κολόνες.

Η εξωτερική εμφάνιση είναι φυσικά μεγαλοπρεπής. Και παρά τις προσθήκες χρωμίου, μάλλον πιο ανάλαφρη και μοντέρνα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Διατίθενται διαφορετικά πακέτα διαμόρφωσης της εξωτερικής σχεδίασης, υπογραμμίζοντας τη σπορ ή την πολυτελή πτυχή της προσωπικότητας της μεγάλης BMW, χωρίς την παραμικρή έκπτωση στο στιλ ό,τι κι αν επιλέξεις.

Αλληλεπίδραση
Κακά τα ψέματα όμως, η μεγαλύτερη απόλαυση σε αυτοκίνητα όπως αυτά είναι η καμπίνα. Και συνήθως η καλύτερη θέση το πίσω δεξί κάθισμα. Η BMW προσφέρει πληθώρα επιλογών και σε αυτό το κομμάτι. Η διάταξη είναι αυστηρά τετραθέσια, διότι εδώ το ζητούμενο δεν είναι η εκμετάλλευση χώρου, αλλά η απόλυτη άνεση. Τέσσερις αεριζόμενες και θερμαινόμενες πολυθρόνες ρυθμίζονται με κάθε πιθανό τρόπο, σε κάθε πιθανή θέση. Κλίση και απόσταση εδράνου, πλάτης και προσκέφαλου, στήριξη σε πλευρά και μηρούς. Και εννοείται ότι ο ριγμένος της υπόθεσης είναι ο οδηγός, αφού αυτός στερείται υποχρεωτικά κάποιων ανέσεων, όπως το μασάζ ή το υποπόδιο. Φυσικά υπάρχουν άφθονες διαφορετικές επιλογές σε υλικά για τις επενδύσεις. Η ποιότητα των υλικών είναι εκπληκτική, από τις περιπτώσεις που κυριολεκτικά ντρέπεσαι να ακουμπήσεις. Η όψη, η αφή, η οσμή ακριβού αφράτου δέρματος, καλογυαλισμένου αυθεντικού ξύλου και αλουμινίου σμιλεμένου με το μεράκι του χειροποίητου κάνουν την ατμόσφαιρα ξεχωριστή. Αλλά ταυτόχρονα «ζεστή», φιλόξενη και οικεία.

Η BMW εισάγει για τα καλά στο λεξιλόγιό μας τον όρο «ψηφιακή πολυτέλεια». Είχαμε τολμήσει να το χρησιμοποιήσουμε και παλιότερα, σε αυτοκίνητα με μεγάλες οθόνες πολυμέσων, όμως εδώ το πράγμα ξεφεύγει. Ο πίνακας οργάνων είναι στην ουσία μια έγχρωμη οθόνη TFT με απεικονίσεις αναλογικών οργάνων που αλλάζουν χρώμα, γραμματοσειρά ή και θέση, έτσι ώστε να δώσουν χώρο σε κάποια άλλη πληροφορία που θέλει ο οδηγός. Η κεντρική οθόνη του iDrive είναι φυσικά αφής. Ακόμη και ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται από δύο μικρότερα touch pad. Στο πίσω μέρος, ανάμεσα στα καθίσματα, θα βρείτε ένα τάμπλετ της Samsung. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός αυτοκινήτου, όπως κάθε τέτοια συσκευή. Αλλά μέσα στο αυτοκίνητο, με αυτό οι πίσω επιβάτες μπορούν να ρυθμίσουν όλα τα καθίσματα εκτός φυσικά του οδηγού, να παίξουν με τις άπειρες δυνατότητες του εσωτερικού φωτισμού, με τον κλιματισμό, με το ηχοσύστημα, την πλοήγηση κ.λπ. Η καμπίνα είναι επίσης εξοπλισμένη με σύστημα επαγωγικής, ασύρματης φόρτισης συσκευών.

Η BMW πρωτοπορεί παρουσιάζοντας για πρώτη φορά τεχνολογία που επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται υποσυστήματα του αυτοκινήτου με… νεύματα. Ένας αισθητήρας πίσω από τον κεντρικό εσωτερικό καθρέφτη αναγνωρίζει πέντε συγκεκριμένες εύκολες κινήσεις του χεριού για το χειρισμό του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου. Υπάρχει επίσης και μία κίνηση-μπαλαντέρ, στην οποία ο οδηγός μπορεί να αντιστοιχίσει μία εντολή της επιλογής του. 

Αν στα παραπάνω υπολογίσουμε ότι το iDrive δέχεται και φωνητικές εντολές, αντιλαμβάνεται κάποιος πόσο μεγάλη σημασία δίνει το εργοστάσιο στην αλληλεπίδραση ανθρώπου και μηχανής με κάθε τρόπο: Με την φωνή, με την αφή, με νεύματα…

Αντί του συμβατικού κλειδιού, υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ενός τηλεχειριστηρίου με οθόνη TFΤ, εμβέλειας 800 μέτρων. Από αυτό ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου από απόσταση, αλλά και να κάνει κάποιους χειρισμούς. Μεταξύ άλλων, μπορεί να δει αν είναι κλειδωμένο, να εκκινήσει τον κινητήρα και τον κλιματισμό, να ανάψει ή να σβήσει τα φώτα και τον εσωτερικό φωτισμό αλλά και να… παρκάρει το αυτοκίνητο. Η νέα Σειρά 7 μπορεί να προχωρήσει σε ευθεία ως και 1,5 φορά το μήκος της τηλεχειριζόμενη, έτσι ώστε να παρκάρει σε μία θέση τόσο στενή που δεν θα επέτρεπε στον οδηγό και τους επιβάτες να ανοίξουν τις πόρτες ώστε να μπουν/βγουν.

Secret Intelligence
Η νέα Σειρά 7 είναι εξοπλισμένη με το πακέτο Driving Assistant, μία σουίτα εφαρμογών αναβάθμισης της άνεσης και της ασφάλειας. Περιλαμβάνει υποστήριξη ελέγχου διεύθυνσης και κατεύθυνσης, υποστήριξη παραμονής στη λωρίδα με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση, ειδική λειτουργία να ακολουθεί αυτόματα τη ροή σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης και προειδοποίηση διέλευσης κυκλοφορίας εμπρός και πίσω, πρόληψη οπίσθιας σύγκρουσης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, πληροφορίες για το όριο ταχύτητας και προειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας πίσω από το αυτοκίνητο.
Τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας βασίζονται σε δεδομένα από το Surround View με λειτουργία παράλληλης τρισδιάστατης και από ψηλά απεικόνισης στην κεντρική οθόνη ελέγχου. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα Panorama Side View για έλεγχο της κατάστασης της κυκλοφορίας στο πλάι του δρόμου, εμπρός και πίσω. Για να το πούμε απλά, είναι όπως μια κάμερα με δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών, τόσο κατά τον οριζόντιο όσο και τον κατακόρυφο άξονα, που ακολουθεί τη σκέψη του οδηγού και δείχνει ό,τι δεν μπορεί να δει εκείνος από τη θέση του.

Η ανάρτηση, μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω ελέγχεται ηλεκτρονικά και ρυθμίζεται σε ύψος και σκληρότητα. Αντί συμβατικών ελατηρίων έχουμε μια διάταξη αερανάρτησης και ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενες ενεργές αντιστρεπτικές. Υπάρχουν δύο βασικά προγράμματα οδήγησης, με προαποθηκευμένες ρυθμίσεις. Το καλύτερο όμως που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει τη ρύθμιση Adaptive. Με εικόνα που λαμβάνει από τις κάμερες και το GPS ως προς την χάραξη του δρόμου και την κατάσταση του ασφαλτοτάπητα, αλλά και με τη χρήση δεδομένων από αισθητήρες ταχύτητας, κλίσης, πλευρικής επιτάχυνσης, κ.λπ. ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο και μέσα σε μόλις 60 ms τη σκληρότητα της ανάρτησης, την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και πολλές άλλες παραμέτρους. Ειδικά για τις συνθήκες που επικρατούν στα επόμενα… δέκα μέτρα.

Θωρηκτό
Στο δρόμο είναι ακριβώς όπως την περιμένεις. Ή μάλλον, όχι ακριβώς. Είναι πολλά παραπάνω. Έχει φυσικά μια αυτοκρατορική μεγαλοπρέπεια στο πάτημά της όταν ρολάρει χαλαρά. Αφρός, ακόμη και στο καλντερίμι. Ο παραμικρός θόρυβος ή κραδασμός δεν φτάνει στην καμπίνα. Ισοπεδώνει λακκούβες και σαμάρια, όλα γίνονται μαγικό χαλί κάτω από τους τροχούς της. Το αυτόματο 8άρι Steptronic αλλάζει βελούδινα. Και ο 3λιτρος 6κύλινδρος ντίζελ με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo σπρώχνει δυνατά από το ραλαντί. Με ιδιαίτερα στρωτή λειτουργία, χωρίς ουσιαστικά να ακούγεται παρά σαν ψίθυρος στην καμπίνα. Με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό common rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ που δουλεύουν στα 200 bar, το αλουμινένιο σύνολο αποδίδει 265 άλογα στις 4.000 rpm και 63,2 kgm από τις 2.000 ως τις 2.500 rpm.

Πέρα από τους αριθμούς, η αίσθηση είναι πειστική. Σε συνδυασμό με την κλιμάκωση, αλλά και τις άμεσες αλλαγές του κιβωτίου, το τράβηγμα είναι μεγάλης διάρκειας και πειστικής έντασης. Έχεις πάντα επαρκές απόθεμα ισχύος κάτω από το δεξί πόδι ή τουλάχιστον έτσι νιώθεις. Συναίσθημα απαραίτητο για το γόητρο ενός τέτοιου αυτοκινήτου και του ιδιοκτήτη του. Είτε το οδηγεί είτε κάθεται πίσω δεξιά. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 6,1” για τα 100 km/h από στάση και τελική οριοθετημένη στα 250 km/h.

Δεν πρόκειται για σπορ αυτοκίνητο, αλλά η αλήθεια είναι αξίζει να την οδηγήσεις. Και να την πιέσεις. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ στην αρχή, αλλά όσο ανεβάζεις ρυθμό βαραίνει και η πληροφόρηση βελτιώνεται. Θα μείνεις άφωνος από το πόσο καλά κρύβει το βάρος της. Με πόση μαεστρία διαχειρίζεται τον όγκο της. Η κλίση είναι ελάχιστη, συνεπώς και η αδράνεια περιορισμένη. Ούτε λόγος για να σπάσεις το όριο που εξασφαλίζει εκτός των άλλων αυτό το θεόμακρο μεταξόνιο. Οπότε ξαφνικά βρίσκεσαι να φορτώνεις πλευρικά g και τρομακτικά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Τις λίγες φορές που χρειάστηκε, τα φρένα στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Με ένα χάδι στο πεντάλ, το θωρηκτό κυριολεκτικά γονατίζει. Οι συνθήκες δεν  μας έφεραν στην ανάγκη να δοκιμάσουμε την αντοχή τους στην παρατεταμένα σκληρή χρήση.

Όπως και τα σούπερκαρ, τα μεγάλα υπερπολυτελή σεντάν δείχνουν μέχρι πού μπορεί να φτάσουν οι κατασκευαστές. Πιάνοντας το νήμα από άλλη άκρη, και στις δύο περιπτώσεις όπου το χρήμα δεν είναι πρόβλημα, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές μεγαλουργούν. Σε έναν άλλο κόσμο, όχι πολύ μακριά από εδώ, όλα αυτά μπορεί να έχουν και ουσιαστικό ενδιαφέρον για κάποιο κομμάτι της αγοράς.

Τι λέει το DRIVE
Προχωρημένη ψηφιακή τεχνολογία και σύνθετα ηλεκτρονικά, παραδοσιακά ευγενή υλικά και κλασικές μηχανολογικές λύσεις συνθέτουν ένα εμβληματικό αυτοκίνητο, σημείο αναφοράς για την κατηγορία του και όχι μόνο.
Τιμή -
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, TwinPower Turbo, υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας, ψεκασμός common rail 200 bar, 265 PS/4.000 rpm, 63,2 kgm/2.000-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.098 x 1.902 x 1.478 mm
Βάρος 1.755 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube