Οδηγούμε τη νέα BMW 2 Series Convertible

Οδηγούμε τη νέα BMW 2 Series Convertible

Δοκιμάζουμε στην Αμερική τη μικρή ανοιχτή BMW, με τη μαλακή οροφή, που έρχεται την άνοιξη να αντικαταστήσει την 1 Series Convertible.

H BMW 2 Series convertible είναι το τρίτο μοντέλο στην γκάμα της Σειράς 2 και έχει σκοπό να προσφέρει μια πιο ορθολογική προσέγγιση του μικρού ανοιχτού αυτοκινήτου με μαλακή οροφή, από εκείνη της προκατόχου της, της Σειράς 1 convertible.

Δεν υπάρχει κάτι ριζικά διαφορετικό με μια πρώτη ματιά, όπως ριζικά διαφορετική είναι η 2 Series Active Tourer. Όμως αυτή η νέα Convertible είναι μεγαλύτερη και πιο πρακτική από την προκάτοχό της σε όλους τους τομείς. Είναι μακρύτερη, φαρδύτερη, έχει μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και περισσότερες πρακτικές λεπτομέρειες.

Διατίθεται επίσης για πρώτη φορά μια έκδοση M235i υψηλών επιδόσεων, αν και η έκδοση που οδηγούμε εδώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη βενζινοκίνητη: η 228i.

Αν και θα υπάρχουν εκδόσεις εξοπλισμού Sport, Luxury και M Sport της 2 Series Convertible, ο παραπάνω κινητήρας συνδυάζεται [σ.μ. στη Βρετανία τουλάχιστον] αποκλειστικά με τον εξοπλισμό M Sport και προσφέρεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Ο κινητήρας σε αυτή την ανοιχτή 228i είναι ο ίδιος που κινεί την 328i, την 428i, την 428i Convertible, αλλά και την 428i GranCoupé μεταξύ άλλων. Και δίνει γρήγορες επιδόσεις. Το 0-100 km/h καλύπτεται σε 6,0” με το αυτόματο κιβώτιο και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Η δοκιμή μας αυτή έγινε σε δρόμους του Texas, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να πλησιάσουμε τέτοιες ταχύτητες. Πάντως το αυτοκίνητο δείχνει πολύ ζωηρό στις επιταχύνσεις. Σ’ αυτό βοηθάει και το γρήγορο αυτόματο κιβώτιο 8  σχέσεων, που μπορεί να «πυροβολεί» αλλάζοντας σχέσεις, αλλά και να μένει στο παρασκήνιο χωρίς να κάνει αισθητή την παρουσία του, όποτε το επιθυμείς.

Ο κινητήρας είναι αξιοσημείωτα αθόρυβος. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει κάποιος ήχος από το μοτέρ ή την εξάτμιση, που να σε εμπνέει και να ταιριάζει με τις επιδόσεις. Από την άλλη βέβαια, η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ήσυχη. Η BMW λέει πως ο θόρυβος στις εμπρός θέσεις είναι κατά 5 ντεσιμπέλ χαμηλότερος απ’ ό,τι ήταν στην ανοιχτή Σειρά 1. Με τη σκεπή κλειστή, συνομιλείς με τους συνεπιβάτες σου σχεδόν το ίδιο εύκολα σαν να ήσουν σε κλειστό αυτοκίνητο.

Υπάρχει ένας αεροφράκτης που συρταρώνει στο πίσω μέρος της καμπίνας, αλλά αν πρέπει να μεταφέρεις επιβάτες ή αν θέλεις να ανοίξεις τη σκεπή χωρίς να κάνεις τον κόπο να βάλεις τον αεροφράκτη, η καμπίνα είναι αρκετά προστατευμένη ώστε να μην ανησυχείς σε μικρές διαδρομές.

Το σίγουρο είναι ότι δεν θα τσακώνονται οι φίλοι σου για το ποιος θα πρωτοκαθίσει πίσω. Ένας σχετικά ψηλός χωράει μεν, αλλά τα γόνατά του πιέζουν το μπροστινό κάθισμα και το κεφάλι του ακουμπάει στην οροφή όταν είναι κλειστή. Επίσης, τα πίσω καθίσματα έχουν πολύ όρθια πλάτη, οπότε δεν είναι αναπαυτικά στις μεγάλες διαδρομές. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει περισσότερος χώρος απ’ ό,τι στην προηγούμενη Σειρά 1 Convertible και ελαφρώς περισσότερος απ’ ό,τι στο Audi A3 Cabriolet

Αυτός όμως που έχει αυξηθεί σημαντικά είναι ο χώρος για τις αποσκευές. Έχει αυξηθεί κατά 30 λίτρα και το άνοιγμά του είναι 50% μεγαλύτερο από πριν. Οι διαστάσεις του πορτμπαγκάζ (450 mm πλάτος, 246 mm ύψος) σου επιτρέπουν τώρα να μεταφέρεις και μεγαλύτερα αντικείμενα.

Να το αγοράσω;
Απ’ ό,τι είδαμε, μπορούμε να πούμε ότι η 2 Series Convertible θα είναι μια καλή αγορά. Είναι πολιτισμένη στο ταξίδι, σου δίνει τη δυνατότητα να ευχαριστηθείς οδήγηση και προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.

Η έκδοση 228i όμως δεν είναι αυτή που θα συνιστούσαμε με το χέρι στην καρδιά. Είναι γρήγορη μεν, αλλά δεν προσφέρει τις συγκινήσεις της M235i, ενώ οι προδιαγραφές της 220i δείχνουν ότι δεν είναι αργή και κοστίζει σημαντικά λιγότερο.

Τι λέει το AUTOCAR
Πιο ευρύχωρη, πρακτική και πολιτισμένη από τη Σειρά 1 Convertible, ενώ παραμένει απολαυστική στην οδήγηση.
Τιμή Από €45.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο twin-scroll, 245 PS/5.000-6.500 rpm, 35,7 kgm/1.250-4.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (ή χειροκίνητο 6άρι), κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 6,0” (6,1”)*
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 6,6 (6,8)* lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 (159)* g/km
Διαστάσεις 4.432 x 1.774 x (δ.α.) mm
Μεταξόνιο 2.690 mm
Βάρος 1.610 kg
Χώρος αποσκευών 335 lt
Στοιχεία κατασκευαστή. *Με το χειροκίνητο κιβώτιο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube