Main menu

Autocar
Κυριακή, 3 Ιανουαρίου 2016 - 4:15μμ

Οδηγούμε τη νέα Bentley Bentayga

H Bentley ακολουθεί μαι εντελώς νέα κατεύθυνση, λανσάροντας το υπερπολυτελές SUV με το δυσπρόφερτο όνομα Bentayga

Το αν όντως είναι στην οδήγηση μια γνήσια Bentley, θα το διαπιστώσουμε στη συνέχεια. Προς το παρόν όμως σίγουρα μπορούμε να επιβεβαιώσουμε πως από αισθητικής άποψης σίγουρα είναι Bentley.

Βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά είναι οι τονισμένοι «ώμοι» και βέβαια η μάσκα με τη «διαμαντένια» γρίλια. Δεν μπορούμε να πούμε πως μας ενθουσιάζει η συνολική εμφάνιση, αλλά αν ο στόχος ήταν η Bentayga να γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμη ως Bentley, τότε έχει επιτευχθή στο έπακρο.

Η Bentayga είναι ουσιαστικά μόλις το τρίτο μοντέλο στην γκάμα της Bentley από τότε που την αγόρασε η VW, το 1998. Τα άλλα δύο είναι η Mulsanne, η Flying Spur και η Continental coupe και convertible. Πρόκειται δε για ένα εξίσου σημαντικό μοντέλο. Δείτε το ως μια σχετικά καθυστερημένη διαπίστωση της αυτοκινητοβιομηχανίας πως οι άνθρωποι που έχουν (πάρα) πολλά χρήματα δεν θέλουν να φωτογραφίζονται διαρκώς μέσα σε ένα supercar ή να τους μπερδεύουν στα αεροδρόμια με τους οδηγούς λιμουζίνων. Έτσι αγοράζουν αυτοκίνητα, όπως Range Rover, φορτωμένα βέβαια με όλα τα εξτρά.

Προκειμένου να εξελίξει την Bentayga, η Bentley εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο όλες τις δυνατότητες που της δίνει ο τέραστιος Όμιλος της VW. Το πάτωμα είναι μια παραλλαγή της πλατφόρμας MLB-Evo, πάνω στην οποία βασίζεται και το νέο Audi Q7. Η Bentayga με μήκος 5,17 μέτρα είναι σαφώς πιο μεγάλη, αλλά η διαφορά δεν είναι χαώδης. Το μεταξόνιο είναι επίσης τεράστιο – λίγο κάτω από τα 3 μέτρα – προκειμένου στο άμεσο μέλλον η Bentayga να προσφέρεται και με τρίτη σειρά καθισμάτων.

Επίσης μελλοντικά θα προσφέρονται μια υβριδική έκδοση καθώς και εκδόσεις με ντίζελ κινητήρες. Για το λανσάρισμα ωστόσο η Bentley θα έχει διαθέσιμη μόνο την κορυφαία έκδοση με τον 6λιτρο W12 κινητήρα. Και για λόγους πρεστίζ αλλά και διότι όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.420 κιλά, αλλά –επειδή είναι Bentley- πρέπει να φτάνει τα 100 m/h από στάση σε 4” και να έχει τελική ταχύτητα πάνω από 300 km/h, ε τότε πρέπει να τοποθετήσεις έναν 12κύλινδρο κινητήρα με δύο τούρμπο.

Αν υποπτεύεστε ότι θα είναι και ενεργοβόρο, καλά κάνετε. Παρόλο που υπάρχει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και το σύνολο είναι κατά 30 κιλά ελαφρύτερο από τον προηγούμενο κινητήρα, η μέση κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο είναι 13,1 lt/100 km με εκπομπές CO2 στα 297 g/km. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής ωστόσο, όπου ομολογουμένως πιέσαμε αρκετά, η κατανάλωση έφτασε εύκολα πάνω από τα 20 lt/100km.

Αυτά τα νούμερα πάντως μάλλον δεν θα αποτρέψουν τον δυνητικό αγοραστή μιας Bentayga. Αντιθέτως θα τον δελεάσουν κάποια άλλα νούμερα. Υπάρχουν 17 βασικά και 90 κατά παραγγελία χρώματα. Υπάρχουν 15 βασικοί χρωματισμοί για το δερμάτινο σαλόνι, το οποίο βγαίνει σε επτά διαφορετικά είδη δέρματος. Προφανώς αν θέλετε κάποιο άλλο, απλώς το ζητάτε. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας είχε επιπλέον εξοπλισμό που υπερέβαινε τις €65.000, νούμερο μάλλον σεμνό για τα δεδομένα.

Στο εσωτερικό υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που υποδηλώνουν την ιδιοκτησία της VW, όπως άλλωστε και στις υπόλοιπες Bentley, αλλά η Betayga επωφελείται από τις νέες τεχνολογίες του Ομίλου. Έτσι υπάρχει ένας νέος πολύ πιο κόμπακτ και αισθητικά πιο όμορφος λεβιές που ελέγχει το επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Επιπλέον αφήνει και περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα για διακόπτες και ποτηροθήκες. Τα paddles είναι πλέον πάνω στο τιμόνι και όχι εκείνα τα απαρχαιωμένα σταθερά που υπάρχουν στην Continental. Στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα στα αναλογικά όργανα υπάρχει ένας ψηφιακός LED πίνακας, ενώ στο κέντρο η οθόνη που ελέγχεται είτε δια της αφής, είτε με κουμπιά, αν και δεν είναι η κορυφαία στο χώρο από πλευράς χρηστικότητας, είναι ωστόσο η καλύτερη που τοποθετήθηκε ποτέ σε Bentley.

Στη βάση της κονσόλας υπάρχει ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης από τον οποίο ελέγχεις τα προγράμματα οδήγησης. Η Bentayga διαθέτει πέντε διαφορετικά προγράμματα για οδήγηση στην άσφαλτο και τέσσερα για εκτός δρόμου διαδρομές. Από εκεί μπορείς να ρυθμίσεις την αερανάρτηση και τη τετρακίνηση, η οποία είναι με κεντρικό διαφορικό Torsen.

Κανείς φυσικά στην Bentley δεν ισχυρίζεται πως η Betayga είναι ξαφνικά το κορυφαίο εκτός δρόμου SUV. Παρόλα αυτά μας εξέπληξε με το πόσο καλά τα κατάφερε σε μια αρκετά σκληρή εκτός δρόμου διαδρομή. Από τον διακόπτη μπορείς να διαλέξεις τέσσερα, όπως είπαμε, προγράμματα εκτός δρόμου, τα οποία ρυθμίζουν την απόκριση του γκαζιού, το ύψος από το έδαφος, τη λειτουργία του traction control και του κιβωτίου, ενώ υπάρχει και ξεχωριστό κουμπί hill descent control που ρυθμίζει τον ρυθμό της κατάβασης σε απότομες και γλιστερές κατηφόρες.

Η πρόσφυση λοιπόν ήταν εξαιρετική σε χαλαρή ή γλιστερή ανηφοριά, αλλά τα πήγε πολύ καλά και σε μερικά ειδικά κατασκευασμένα εμπόδια για να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε γλιστερές κατηφόρες με το πλάι ή όταν ο ένας τροχός έχει χάσει την επαφή του με το έδαφος. Αυτό που εκτιμάς ιδιάιτερα είναι πόσο άνετος και ασφαλής αισθάνεσαι μέσα στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια όλων αυτών των δοκιμασιών. Και αντιλαμβάνεσαι πόσο δύσκολες είναι όταν βρεθείς έξω από αυτό και παρακολουθείς τους υπόλοιπους. Η Bentley παραδέχεται πως οι γωνίες προσέγγισης και φυγής της  Bentayga δεν είναι τόσο καλές όσο ενός Range Rover, αλλά και πάλι οι δυνατότητές της καλύπτουν κατά πολύ τη διάθεση ή και την ικανότητα ενός ιδιοκτήτη.



Στο δρόμο, η στάνταρ αερανάρτηση προσφέρει το κορυφαίο επίπεδο άνεσης που θα περίμενες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Μόνο σε κάποιες πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες ακούς την ηχώ ένος γδούπου, που όμως δεν είναι ικανή να χαλάσει τη γαλήνη που σου προσφέρει το εσωτερικό. Δεν έχει σημασία αν έχεις ρυθμίσει την ανάρτηση στο Comfort ή στο Sport (ή στην στάνταρ ρύθμιση με την ονομασία Bentley), διότι ποτέ δεν θα τη βρεις υπερβολικά σκληρή. Κι αυτό χάρις σε ένα νέο σύστημα για το οποίο η Bentley είναι –δικαίως- υπερήφανη.

Το ηλεκτρικό σύστημα της Bentayga είναι στα 48V επειδή εφοδιάζεται με ενεργές αντιτρεπτικές ράβδους, οι οποίες απαιτούν επιπλέον ενέργεια για να ανταποκρίνονται με το σωστό τρόπο και στον σωστό χρόνο. Υπάρχουν ηλεκτρικοί ενεργοποιητές που σκληραίνουν ή χαλαρώνουν τις αντιστρεπτικές, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Σε μια ευθεία είναι ουσιαστικά απενεργοποιημένες, επιτρέποντας και στο σύστημα διεύθυνσης να είναι πιο «αναίσθητο». Σε δρόμους με στροφές σκληραίνουν προκειμένου να μειώσουν τις κινήσεις του αμαξώματος. Το όλο σύστημα δουλεύει εξαιρετικά με αίσθηση καλύτερη από τα ενεργά αμορτισέρ, τα οποία σκληραίνουν μεν και αυτά στις στροφές αλλά η συνολική αίσθηση που αφήνουν είναι πιο άβολη, με κάποιες τάσεις αναπηδήσεων.

Η Bentayga λοιπόν έχει μια ωραία, φυσική αίσθηση. Διατηρεί το υψηλό επίπεδο άνεσης και απλώς προσθέτει επιπλέον έλεγχο, όποτε χρειαστεί. Η κλίση τότε είναι εντυπωσιακά μικρή για τον όγκο του αυτοκινήτου. Όταν πιεστεί η αντίδραση είναι μια μικρή αρχική υποστροφή, αλλά τότε ρίχνεις μια ματιά στο υπερπολυτελές εσωτερικό και υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι οδηγείς ένα πανάκριβο SUV της Bentley και όχι μια Porsche Cayenne.

Προφανώς το να έχεις στο εμπρός μέρος έναν θηριώδη W12, όσο κι αν θεωρητικά έχει μικρύνει και ελαφρύνει, δεν βοηθά και πολύ στην ακρίβεια και την ευελιξία. Βοηθά όμως στις επιδόσεις. Η ροπή φτάνει στα 91,5 kgm ήδη από τις 1.350 rpm και μένει σε αυτή την τιμή μέχρι και τις 4.500 rpm. Η ιπποδύναμη φτάνειι τους 608 PS μεταξύ 5.250-6000 rpm, αν και δεν έχει νόημα να στοφάρεις μέχρι τόσο ψηλά. Σε χαμηλές στροφές ο ήχος είναι αρκετά ποιοτικός, αλλά όσο ανεβαίνει ο ρυθμός ο κινητήρας δεν ακούγεται όσο όμορφα θα περιμέναμε, με βάση τον κυλινδρισμό του. Η Bentley δεν έχει πει τίποτε ακόμα για το αν θα τοποθετήσει στην Bentayga και τον V8 που κινεί την Continental. Για ποιο λόγο να το κάνει άλλωστε, δεδομένου ότι έχει πουλήσει ήδη τις W12 για τα πρώτα δύο χρόνια παραγωγής.

Στα αρνητικά –και εδώ είναι λίγο τραβηγμένο αλλά μην ξεχνάτε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξεκινάει (στην Αγγλία) από €220.000- έχουμε να καταλογίσουμε ένα μικρό δισταγμό στην επανεκκίνηση του κινητήρα, όταν βρίσκεται στη λειτουργία coasting (ελεύθερου τροχασμού) για μεγαλύτερη οικονομία. Όταν λοιπόν ξαναμπαίνει μια σχέση στο κιβώτιο, δεν γίνεται με τον ομαλό τρόπο που θα περίμενε κανείς. Κατά τα άλλα ωστόσο πρόκειται για ένα αριστουργηματικά άνετο και ήσυχο SUV. Όταν το οδηγείς χαλαρά, θα σε ανταμοίψει με την καλολαδωμένη αίσθηση του τιμονιού – το οποίο είναι και αρκούντως γρήγορο- την άψογη ποιότητα κύλισης και μια κορυφαία αίσθηση απομόνωσης από τον έξω κόσμο.

Η Bentley έχει καθιερωθεί ως μια μάρκα κύρους που κατασκευάζει πολυτελή αλλά και σπορ συνάμα saloon και coupe αυτοκίνητα. Και είναι ήδη αρκετά δύσκολο να κατασκευάσεις ένα υπερπολυτελές saloon που να ξεπερνά τα 300 km/h σε τελική με ασφάλεια και ταυτόχρονα να πρέπει να διασφαλίζεις και την ταυτότητα της κορυφαίας πολυτέλειαςΤώρα φανταστείτε πως εκτός από αυτές τις παραμέτρους πρέπει να διασφαλίσεις πως η Bentayga πρέπει να μπορεί (διότι κάποια στιγμή θα της ζητηθεί) να περνά πάνω από αμμόλοφους, ή από παγωμένους δρόμους ή να ρυμουλκεί ένα σκάφος ή το τρέηλερ με τα...άλογα και θα κατανοήσετε πως το κατόρθωμα της Bentley είναι αξιοθαύμαστο.

Πιθανόν να ήταν ευκολότερο για τους μηχανικούς της εταιρείας να μην χρειαζόταν να αναλάβουν και την πρόσθετη πολύ δύσκολη δουλειά της τελικής ταχύτητας των 300 km/h, αλλά πρέπει να τους δώσουμε τα εύσημα διότι τα κατάφεραν. Από όλα τα πολυτελή SUV της αυτοκινητοβιομηχανίας, μόνο η Porsche Cayenne και ίσως κάποιες ειδικές εκδόσεις του Range Rover Sport μπορούν να καταφέρουν τόσα διαφορετικά πράγματα, τόσο καλά. Αλλά η Bentley έπρεπε επιπλέον να κατασκευάσει και ένα εσωτερικό με άψογο φινίρισμα και κορυφαία υλικά. Μάλλον γι αυτό καθυστέρησαν τόσο την παρουσίαση της Bentayga. Αλλά, για όσους μπορούν να την αγοράσουν, σίγουρα η αναμονή άξιζε.

Τι λέει το Autocar
Δεν είναι το απαύγασμα της φινέτσας και της ομορφιάς, αλλά η Bentayga σίγουρα είναι ένα υπερπολυτελές SUV με κορυφαία ποιότητα, πολλή τεχνολογία και εντυπωσιακές ικανότητες εντός και εκτός δρόμου. Υπό αυτή την έννοια πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πολυτελή SUV της αγοράς
Τιμή από € 220.000 (στο Ηνωμένο Βασίλειο)
Τεχνολογία 6.000 cc, W12, 48v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 2τούρμπο, 608 PS/5.250-6.000 rpm, 91,5 kgm/1.350-4.500 rpm, αυτόματο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,1”
Τελική ταχύτητα 301 km/h
Μέση κατανάλωση 12,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 292 g/km
Διαστάσεις 5.141 x 1.998 x 1.742 mm
Βάρος 2.422 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία