Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017 - 5:17μμ

Οδηγούμε τη Mercedes-Benz E-Class Coupé

Η Mercedes-Benz προσφέρει ένα κουπέ κύρους σε ένα κομμάτι της αγοράς που παίζει χωρίς αντίπαλο. Όχι ότι με τόση τεχνολογία και τέτοια εμφάνιση θα φοβόταν τον ανταγωνισμό.

Είναι ένα αυτοκίνητο χωρίς αντίπαλο. Αφού τόσο η Audi όσο και η BMW δεν έχουν αντίστοιχη πρόταση. Παρόλα αυτά έχει τη θέση του στην γκάμα της Mercedes-Benz, ουσιαστικά από το 1977 και τη Σειρά 123.

Το αμάξωμα είναι μια υβριδική κατασκευή από ατσάλι και αλουμίνιο, από το οποίο είναι φτιαγμένα τα εμπρός φτερά, το καπό και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Χαρακτηριστικό της σχεδίασης είναι η απουσία μεσαίας κολόνας. Η πλαϊνή όψη κυριαρχείται από τη γυάλινη επιφάνεια. Χρειάστηκε από την άλλη να γίνουν δομικές ενισχύσεις στα πλευρά και στην οροφή με χιαστί συνδέσμους και διπλά φύλλα από ατσάλι σε σημεία όπως οι εμπρός κολόνες.

Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με όλη την τεχνολογία έξυπνων οδηγικών βοηθημάτων της Mercedes-Benz. Το ATTENTION ASSIST περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, όπως και το Active Brake Assist, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει διερχόμενο πεζό, ακίνητο εμπόδιο ή άλλο όχημα με μεγάλη διαφορά ταχύτητας. Και στην ανάγκη επεμβαίνει ενεργοποιώντας τα φρένα. Το προαιρετικό Driving Assistance Package περιλαμβάνει το ενεργό cruise control με λειτουργία Steering Pilot. Το σύστημα με τις διάφορες υπολειτουργίες του κρατά το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και φέρνει την εμπειρία στον προθάλαμο της αυτόνομης οδήγησης.



Η E-Class Coupé ενσωματώνει δύο ακόμη πιο… συμβατικές καινοτομίες της Mercedes-Benz. Το MAGIC VISION CONTROL είναι ένα σύστημα καθαρισμού του παρμπρίζ με πολλαπλά μπεκ υψηλής πίεσης ενσωματωμένα στους υαλοκαθαριστήρες που δεν αφήνουν αποτύπωμα του πλυστικού υγρού ενώ καθαρίζουν πιο αποτελεσματικά. Τα εμπρός φώτα MULTIBEAM LED με 84 στοιχεία LED κάνουν τη νύχτα μέρα και προσαρμόζονται αυτόματα στο περιβάλλον, με το εύρος και την ένταση της δέσμης να αυξομειώνονται αυτόματα.

Αριστοκρατία
Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με ένα σκληροπυρηνικό κουπέ. Αλλά με ένα GT φτιαγμένο να διανύει μεγάλες αποστάσεις με στιλ και αρχοντιά σε ρυθμό fast forward. Η αύρα της καμπίνας σε βάζει σε αυτό το moοd. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με τα πόδια να απλώνονται εμπρός, λίγο χαμηλότερα από τη λεκάνη. Η θέα προς τα εμπρός αρχικά ξενίζει, αλλά δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς ότι είναι εντυπωσιακή. Μοιάζει να έχεις μπροστά σου έναν πίνακα ελέγχου αεροσκάφους, σχεδιασμένο για δύο χειριστές.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε το έξτρα Widescreen Cockpit με τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών ενωμένες σε ενιαίο πλαίσιο. Η αριστερή φιλοξενεί τα όργανα (τα οποία στη βασική έκδοση είναι κανονικά, αναλογικά) και η δεξιά το navigation και το infotainment. Ο φωτισμός και τα χρώματα φυσικά ρυθμίζονται, σε 64 διαφορετικούς συνδυασμούς. Έτσι κι αλλιώς τα γραφικά αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Το αυστηρό τετραγωνισμένο μοτίβο ενσωματώνεται πετυχημένα στην κατά τα άλλα ρευστή σχεδίαση του ταμπλό. Σχεδιαστικό highlight της καμπίνας είναι οι πανέμορφοι αλουμινένιοι αεραγωγοί που θυμίζουν τουρμπίνα αεροσκάφους.



Το μεταξόνιο είναι μακρύτερο από της προηγούμενης, αλλά πιο κοντό από της 4θυρης έκδοσης: 2.837 αντί 2.939 mm. Ακόμη κι έτσι είναι αρκετά μεγάλο, με προφανές όφελος στους χώρους των πίσω επιβατών. Έναν τομέα στον οποίο οι άνθρωποι της εταιρείας έδωσαν αρκετή βαρύτητα στη διάρκεια της παρουσίασης. Αυξημένος κατά 7,4 cm είναι ο χώρος για τα γόνατα, κατά 1,5 cm για το κεφάλι ενώ στο ύψος των ώμων έχουν εξοικονομήσει 3,4 εκατοστά.

Στο δρόμο
Η ανάρτηση αποτελείται από μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων εμπρός. Η χρήση αλουμινίου εξοικονομεί πάνω από δύο κιλά από αυτό τον τομέα μόνο. Πίσω έχουμε μια πιο συνηθισμένη για την κατηγορία ανάρτηση πέντε συνδέσμων και επίσης αλουμινένιο υποπλαίσιο. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι προαιρετικά, όπως και οι αερόσουστες. Το αυτοκίνητο έχει φαρδύτερο αποτύπωμα, χάρη στα αυξημένα μετατρόχια κατά 6,7 εμπρός και 6,8 πόντους πίσω. Και κάθεται 1,5 cm πιο χαμηλά στην άσφαλτο. Οι αλλαγές αυτές έχουν γίνει για να δώσουν στο πλαίσιο πιο σπορ χαρακτηριστικά, περισσότερη αμεσότητα σε σχέση με το σεντάν. Για τον ίδιο λόγο έχουν καλιμπράρει ξανά και την κρεμαγέρα, τόσο η υποβοήθηση όσο και το βήμα της οποίας μεταβάλλονται. Ανάλογα με την ταχύτητα, στην πρώτη περίπτωση, και ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού στην δεύτερη.

Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG GT S [video]

H βασική έκδοση Ε 200 φορά δίλιτρο μοτέρ βενζίνης 184 ίππων, με 30,6 kgm ροπή (κατανάλωση 6 lt/100 km, CO2 136 g/km). Σύντομα θα προστεθεί στην γκάμα και η Ε 220 d με δίλιτρο ντίζελ, με 194 ίππους και 41 kgm ροπή (κατανάλωση 4 lt/100 km, CO2 106 g/km). Εμείς οδηγήσαμε τις δύο μεσαίες εκδόσεις. Ξεκινώντας από τη δίλιτρη Ε 300.

Το αλουμινένιο 4κύλινδρο σύνολο αποδίδει 245 ίππους στις 5.500 rpm και 37,7 kgm ροπή από τις 1.400 ως τις 4.000 rpm. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων ο τρόπος που επιταχύνει το 1.685 κιλών κουπέ είναι πειστικός σε σχέση με τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο: 6,4”για το 0-100 km/h και 250 km/h τελική. Στην εθνική έχεις το απόθεμα δύναμης κάτω από το δεξί πόδι, απαραίτητο πρώτα από όλα για το χαρακτήρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Στο βασικό οδηγικό πρόγραμμα η άνεση της ανάρτησης είναι εξαιρετική. Ακόμη και με τις έξτρα 19άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, είναι μαγικό χαλί στην πόλη, ενώ στον αυτοκινητόδρομο δεν εμφανίζει ταλαντώσεις ή τάσεις πλεύσης.

Το 9G-TRONIC αλλάζει απαλά τις ταχύτητες και το ταξίδι τελειώνει χωρίς να το καταλάβεις. Δεν σε κολλάει στο κάθισμα, αλλά το ταχύμετρο σκαρφαλώνει ψηλά χωρίς κόπο, χάρη και στον πολύ προσεγμένο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός, πρέπει να φτάσεις στα 180 km/h για να αρχίσει μόλις να γίνεται αισθητός. Το ίδιο και ο θόρυβος από την κύλιση. Με χαμηλό ή μέτριο φορτίο, ο κινητήρας περνά απαρατήρητος. Στην πίεση όμως ακούγεται άχαρος, κάπως τραχύς και λίγο πιο θορυβώδης από όσο θα ήθελες σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ειδικά σε δρόμους με στροφές, όταν προσπαθείς να οδηγήσεις γρήγορα.

Δείτε ακόμη Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG C 63 S [video]

Ακόμη και στο πιο σπορ από τα διαθέσιμα προγράμματα, το κιβώτιο δεν συγχρονίζεται με το ρυθμό. Στην αυτόματη λειτουργία αργεί να κατεβάσει, το κάνει μόνο όταν πέσει η ταχύτητα στο χαμηλότερο σημείο, στην κορυφή της στροφής. Και στο ανέβασμα τις κρατά παραπάνω από όσο πρέπει, σαν να περιμένει μια στιγμή στο κόφτη πριν περάσει την επόμενη κάπως άγαρμπα. Στη χειροκίνητη λειτουργία πάλι αργεί να στείλει την εντολή από το paddle στο γρανάζι. Όχι δραματικά, αλλά ο ανταγωνισμός μας έχει καλομάθει.



Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση. Δεν «σπαρταράει», αλλά καταλαβαίνεις που είναι η πρόσφυση. Είναι γρήγορο και ακριβές. Η ανάρτηση ελέγχει καλά το βάρος, το κρύβει σε μεγάλο βαθμό. Η κλίση είναι μικρή και δεν νιώθεις αδράνεια στην είσοδο της στροφής. Το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό και θα το ξεπεράσεις με λίγη υποστροφή. Αυτή είναι η μόνη αντίδραση και ελέγχεται εύκολα με υποχώρηση από το γκάζι. Με αυτό το συνδυασμό κινητήρα κιβωτίου, και ειδικά με τους έξτρα τροχούς, ξεχνάς την υπερστροφή ισχύος. Το περιβάλλον δεν μας επέτρεψε να δοκιμάσουμε με μεταφορά βάρους, αν και δεν υπάρχει λόγος να πας ως εκεί με ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ο 3λιτρος 6κύλινδρος των 333 ίππων με τα 48,9 kgm ροπή, της E 400, είναι πιο ταιριαστός στο χαρακτήρα της κατασκευής. Δεν είναι μόνο η δύναμη και οι καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 5,3”), αλλά κυρίως ο πιο γεμάτος μελωδικός ήχος που αρμόζει σε ένα κουπέ κύρους. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ πιο άμεση. Και το κιβώτιο μοιάζει να συνεργάζεται καλύτερα. Λες και η ροπή του V6 γεμίζει τα κενά και οι αλλαγές φαίνονται πιο γρήγορες και πιο ομαλές. Αυτά και μόνο αρκούν για να σε βάλουν στη διάθεση να οδηγήσεις την E-Class Coupe ως σπορ αυτοκίνητο σε δρόμο με στροφές. Δεν είναι C-Class AMG, αλλά τέλος πάντων έχει νόημα να την πιέζεις. Ανταποκρίνεται και το ευχαριστιέσαι, αρκετά. Αντίθετα με τη μικρή που ύστερα από λίγο σου δίνει την αίσθηση ότι είναι έξω από τα νερά της. Και παραιτείσαι.

Τι λέει το DRIVE
Έχει στιλ, το κύρος της μάρκας, κορυφαία άνεση, πολυτέλεια και τεχνολογία. Και ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων. Πότε την αγοράζεις; Αν είσαι πετυχημένος μποέμ 50άρης χωρίς ή με εκπληρωμένες οικογενειακές υποχρεώσεις.
Τιμή Από €75.577
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v, τούρμπο, ισχύς 245 PS/5.500 rpm, 37,7 kgm/1.400-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147 g/km
Διαστάσεις 4.826 x 1.860 x 1.431 mm
Βάρος 1.685 kg
Στοιχεία κατασκευαστή, αφορούν στην έκδοση δοκιμής Ε 300

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία