Οδηγούμε το αγωνιστικό Honda Civic Type R R3

Οδηγούμε το αγωνιστικό Honda Civic Type R R3

Ζούμε το όνειρο για λίγα km στο τιμόνι και το δεξί κάθισμα του ελληνικού Civic Type R R3 που συνήθως κινείται στις παγωμένες ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο.

Μια πολύχρωμη τέντα βρίσκεται στην άκρη της ασφάλτου. Από κάτω της είναι παρκαρισμένο ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό και τέσσερις άνθρωποι τρέχουν γύρω του για να αλλάξουν λάστιχα και να κάνουν τις τελευταίες ρυθμίσεις.

Μια ταμπέλα ακριβώς μπροστά μου που γράφει «Rallye Monte Carlo» ξεκαθαρίζει ότι ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός για τους περαστικούς. Η πόρτα του οδηγού περιμένει ανοιχτή και μια φωνή μου λέει να βάλω το κράνος μου. Ας με τσιμπήσει κάποιος ρε παιδιά. Ή μάλλον, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Πολεμική μηχανή
Το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά μου είναι το Honda Civic Type R προδιαγραφών R3 της ελληνικής αντιπροσωπείας. Κάθε χρόνο ο Δημήτρης Δριβάκος συμμετέχει με αυτό σε επιλεγμένα ράλι στο εξωτερικό, με συνοδηγό την Κατερίνα Μπαντέ. Σήμερα η ομάδα βρίσκεται σε ένα τμήμα 3,7 km της ακροπολικής Ε.Δ. Ψάρι για τις τελευταίες δοκιμές πριν το Ράλι Μόντε Κάρλο, και είναι μια καλή ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το αυτοκίνητο και τους ανθρώπους που το χειρίζονται και το φροντίζουν. Και είναι σίγουρο πως είναι φροντισμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Το kit μετατροπής ενός συμβατικού Civic Type R σε R3 προέρχεται από την ιταλική JAS Motorsport, η οποία υποστηρίζει το αυτοκίνητο με ανταλλακτικά σε κάθε αγώνα, αλλά η συναρμολόγηση έχει γίνει στην Ελλάδα. Οι επεμβάσεις περιλαμβάνουν από την αντικατάσταση της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού με υδραυλική, η οποία διαθέτει και σύστημα ψύξης, μέχρι τους υαλοκαθαριστήρες, αφού ακόμα κι αυτοί διαφέρουν από το Civic παραγωγής. Η προσοχή στη λεπτομέρεια έχει κρατήσει το βάρος κάτω από τα 1.100 kg, δηλαδή περίπου 200 kg λιγότερα από το πολιτικό Type R. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει βελτιωθεί σε συνεργασία με τη Mugen και αποδίδει περίπου 270 ίππους στις 8.400 rpm. Η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα 6άρι σειριακό κιβώτιο της Sadev και φυσικά ένα δισκάτο μπλοκέ διαφορικό.

Με το που κάθομαι στη θέση του οδηγού γίνεται σαφές ότι είναι φτιαγμένη στα μέτρα του Δ. Δριβάκου. Ο επιλογέας δεν φυτρώνει από το πάτωμα αλλά από την κολόνα του τιμονιού, οπότε το δεξί μου γόνατο ακουμπάει σχεδόν μόνιμα πάνω του, και το τιμόνι έρχεται υπερβολικά έξω. Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες που προσπερνάω αμέσως μόλις βάλω μπρος το μοτέρ και πλέον αδυνατώ να ακούσω και τη σκέψη μου. Δεν γουστάρει τις χαμηλές στροφές, σκορτσάρει συνέχεια, και θέλει θαρραλέο πάτημα στο γκάζι για να δουλέψει σωστά. Εύσημα αξίζουν στο απίστευτο κιβώτιο, που με τη σφιχτή κλιμάκωση και τις αστραπιαίες αλλαγές κάνει την εκμετάλλευση του ατίθασου κινητήρα να μοιάζει εύκολη, παρότι η οδήγησή μου είναι μάλλον ρυθμός ζεστάματος για εκείνον.

Η ανάρτηση της Extreme Tech ισοπεδώνει τον δρόμο όπως μόνο μια κορυφαία ραλλιτζίδικη ανάρτηση μπορεί. Το νωπό οδόστρωμα δεν είναι ικανό να προκαλέσει υποστροφή και το τιμόνι είναι εντυπωσιακά άμεσο. Η απόκριση του γκαζιού προκαλεί ανατριχίλα στο δεξί πόδι, και ποτέ δεν έχω ξανανιώσει το πάτα-άσε να έχει τέτοια επίδραση στη στάση ενός αυτοκινήτου στον δρόμο. Αν μια λέξη μπορεί να περιγράψει αυτό το Civic, είναι η ακρίβεια. Με την πλήρη απουσία ελαστικών παρεμβυσμάτων από την ανάρτηση και τις βάσεις του κινητήρα αντιδρά σε αναλογία ένα προς ένα σε ό,τι του πεις. Και αφού είναι τόσο πειθήνιο νιώθεις ότι το μπορείς να κερδίσεις ειδικές με αυτό, ενώ στην πραγματικότητα απλώς δοκιμάζεις τη δική σου αντοχή, όχι του αυτοκινήτου.

Η πραγματική διάσταση
Καλή η βόλτα μου, αλλά θέλω να συνοδηγήσω και με κάποιον που ξέρει τι κάνει για να αντιληφθώ τις πραγματικές δυνατότητες ενός τέτοιου αγωνιστικού. «Αν θέλετε κάποιον που ξέρει, να κάνετε βόλτα με τον Οζιέ. Εμείς εδώ κάνουμε ό,τι μπορούμε...» είναι η σεμνή απάντηση του Δ. Δριβάκου. Ο οποίος ευτυχώς αποδεικνύεται λιγότερο σεμνός πίσω από το τιμόνι, αμέσως μετά. Δούλεμα συνεχώς πάνω από τις 7.000 rpm, φρένο μόνο με το αριστερό, θαρραλέα είσοδος σε κάθε στροφή και γκάζι από πολύ νωρίς ώστε να λειτουργήσει όπως πρέπει το μπλοκέ είναι οι πιο εμφανείς διαφορές ανάμεσα στον αρχάριο και σε αυτόν που το πάει όπως πρέπει. Κρίμα που δεν θα μπορώ να κάθομαι στην ίδια θέση να τον βλέπω εν δράσει και στις δύσκολες ειδικές του Μόντε Κάρλο, στις 22-25 Ιανουαρίου. Δημήτρη, Κατερίνα, καλή επιτυχία!

Οι άνθρωποι


Το τιμόνι του Civic της εταιρίας Αφοι Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ κρατάει ο Δημήτρης Δριβάκος, που οδηγεί ακούγοντας τις οδηγίες της Κατερίνας Μπαντέ. Το αγωνιστικό ετοιμάζουν οι Νίκος Θρουβάλας, Πέτρος Βασιλείου, Σωτήρης Φωτόπουλος, Δημήτρης Ναυρίδης και Ηρώ Μπιστολά, ενώ γιατρός της ομάδας είναι ο Θοδωρής Κρατημένος. Στους αγώνες έχουν την υποστήριξη της ιταλικής JAS Motorsport, ενώ βασικός χορηγός της ομάδας είναι τα ιταλικά λιπαντικά ERG.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1.998 cc, i4, περίπου 270 PS/8.400 rpm,
Μετάδοση Σειριακό 6άρι κιβώτιο Sadev, διπλόδισκος συμπλέκτης, μπλοκέ διαφορικό με δισκάκια
Ανάρτηση Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Extreme Tech
Φρένα 328 mm με 4πίστονες δαγκάνες Brembo / 278 mm με 2πίστονες
Τροχοί 7x17’’
Βάρος <1.100 kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube