Οδηγούμε τη νέα Porsche Panamera S

Οδηγούμε τη νέα Porsche Panamera S

Ένας νέος διτούρμπινος 3λιτρος V6 αντικαθιστά το V8 της παλιάς Panamera. Πόσο πετυχημένο όμως αποδεικνύεται αυτό το downsizing;

Η Panamera S του 2013 χρησιμοποιεί ένα νέο 3λιτρο V6 στη θέση του 4,8λιτρου V8 που χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα. Η Porsche έκρινε αυτόν το δεύτερο μη αποδοτικό για να συνεχίσει σε οποιοδήποτε μοντέλο κάτω από την GTS, οπότε και αποφάσισε να κάνει downsizing.

Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε το νέο V6 ως μια έκδοση του V8 με δύο κυλίνδρους λιγότερους, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια ευρέως τροποποιημένη και ελαφρά μικρότερη έκδοση του ατμοσφαιρικού 3,5λιτρου V6 που ήδη χρησιμοποιείται στην γκάμα της Porsche.

Μην αφήσετε όμως αυτό να σας παραπλανήσει, διότι τα νούμερα του νέου μοτέρ δείχνουν ότι επισκιάζουν αυτά του παλιού V8.
Με δύο τούρμπο που ανεβάζουν πίεση μέχρι 1,2 bar, νέο σύστημα ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής (αυτός ο τελευταίος για πρώτη φορά σε μοτέρ V της Porsche), η ισχύς φτάνει τους 420 PS. Αυτό σημαίνει ότι η ισχύς είναι 110 PS πάνω από τον παλιό 3,5λιτρο V6, αλλά και 20 PS πάνω από τον παλιό V8.

Ακόμα καλύτερα νούμερα
Ακόμη καλύτερα από την άποψη ενός αυτοκινήτου GT τα πάει με τη ροπή που φτάνει τα 53 kgm. Αυτό σημαίνει πολλή ροπή παραπάνω από τον V8 της GTS και μάλιστα 1.750 rpm νωρίτερα. Εκείνο που κάνει το νούμερο αυτό πιο εντυπωσιακό είναι ότι υπολείπεται μόλις 3 kgm από τον ντίζελ V6 της Porsche, που προέρχεται βέβαια από την Audi.

Και ενώ είναι προφανές ότι δεν μπορεί να φτάσει την κατανάλωση του ντίζελ, το διτούρμπινο μοτέρ σε αυτή την πισωκίνητη Panamera καίει το αξιοπρεπές νούμερο των 8,7 lt/100 km, χάρη και στο στάνταρ πια 7άρι αυτόματο σασμάν PDK –δυστυχώς, το χειροκίνητο 6άρι τέρμα.

Γρήγορη, εκπληκτικά ελαστική, ραφιναρισμένη και μια μόνο μια ιδέα κατώτερη των προσδοκιών. Η συναρπαστικά κτηνώδης λειτουργία του παλιού V8 αντικαταστάθηκε από ένα μοτέρ άψογα εξελιγμένο για τη δουλειά που έχει να κάνει.

Σε χαμηλές ταχύτητες, εκεί όπου η προκάτοχός της ήταν αναποφάσιστη στις μετρημένες δόσεις γκαζιού, η Panamera V6 ορμά πρόθυμα εμπρός, ακόμη και όταν το κουμπί της ρύθμισης του σασμάν είναι στη νορμάλ ρύθμιση, πόσω μάλλον όταν είναι γυρισμένο στο Sport.

Η υστέρηση των τούρμπο είναι ουσιαστικά μη αντιληπτή, και το αναθεωρημένο PDK είναι πιο γρήγορο και πιο ομαλό από ποτέ. Η αναβάθμιση του σασμάν, εκτός από τη ρύθμιση για ταχύτερες αλλαγές, συνίσταται στην «εικονική σχέση μετάδοσης», έναν τρόπο για να μειώνεται η περιστροφή του μοτέρ, αλλάζοντας το λόγο της επιλεγμένης ταχύτητας με το πατινάρισμα των συμπλεκτών.

Διηπειρωτικό GT
Η εμπειρία που αποκομίζεις από την κίνηση στην εθνική είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Η Porsche, σκεπτόμενη την υπάρχουσα διαφορά στη στρωτή λειτουργία του 6κύλινδρου (να θυμίσουμε ότι είναι 90 μοιρών) σε σχέση με το V8, έβαλε μια ράβδο εξισορρόπησης κραδασμών πάνω από το στρόφαλο, μετατρέποντας τη φυσική ανισορροπία σε λαμπρή λειτουργία.

Εάν δε αθροίσεις και τις προσπάθειες που έχουν γίνει για να την αναρρύθμιση και επανατοποθέτηση της ανάρτησης της Panamera για πιο ενδοτικό κύλιση, το αποτέλεσμα είναι ένα πραγματικά ανώτερο, «διηπειρωτικό» θα λέγαμε GT.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι ελάχιστα χάνει την αποτελεσματικότητά της και εκτός αυτοκινητοδρόμου. Το ευχάριστο μοτέρ V6 με την περιεχόμενη γωνία των 90 μοιρών κρατά το κέντρο βάρους χαμηλά και είναι τοποθετημένο πιο πίσω και πιο κοντά στο κέντρο της Panamera απ’ ό,τι ήταν ο V8,  χώρια που είναι και πιο ελαφρύ.

Με την κίνηση να περνά μόνο στους πίσω τροχούς, ο V6 κάνει τη σωστά ζυγισμένη Panamera S να νιώθει ότι μια φωτιά καίει στα σωθικά της. Οδηγούμενη δε από ένα τιμόνι που είναι παράδοξα ακριβές στις αλλαγές κατεύθυνσης για τα πέντε μέτρα και τα 1.800 kg της 4θέσιας μεγάλης Porsche. Η ειρωνεία είναι ότι ανακαλύπτοντας τη μαρτυρία και την εκπληκτική σταθερότητα της νέας Panamera, περιστασιακά αναπολείς την παλιά 8κύλινδρη.

Η διτούρμπινη, αν και με στιλβωμένο χαρακτήρα και  ικανή να απαντά σε οποιαδήποτε κατάσταση, δεν έχει εκείνο το σφρίγος στα ψηλά και τον παλικαρισμό της παλιάς V8. Ανεβάζει στροφές με ένα ευχάριστο χαμηλόηχο γουργουρητό, βοηθούμενο από το ίδιο διάφραγμα που χρησιμοποιείται και στην GTS για να μεταδώσει επαγωγικά τον ήχο στην καμπίνα, αλλά δεν καταφέρνει να προσομοιώσει τις 7.100 ωφέλιμες rpm του αυθεντικού, αμίμητα παλιομοδίτικου ήχου που έκανε την παλιά Panamera τόσο αξέχαστη.

Αξίζει τον κόπο;
Πιθανώς. Τα μειονεκτήματα της διτούρμπινης Panamera –αν γίνεται να τα χαρακτηρίσεις έτσι- είναι σφόδρα υποκειμενικά και ακόμα και αν είναι τέτοια, θα γίνουν αντιληπτά από ένα πολύ ιδιαίτερο και –γιατί όχι- ιδιόρρυθμο καταναλωτικό κοινό.

Αν για εσάς η Panamera είναι ένα κρούζερ της εθνικής οδού για υποηχητικές ταχύτητες, τότε αυτός ο V6 την έκανε καλύτερο GT. Αν πάλι, ο προκλητικός βρυχηθμός και το πιο ζώωδες πέρασμα της ισχύος στο δρόμο είναι το ζητούμενο, τότε θα νοσταλγήσετε την παλιά καλή V8. Όσο για τις απόλυτες επιδόσεις υπάρχει φυσικά μια BMW M5 με 10-15 χιλιάρικα παραπάνω που γράφει το 0-100 km/h ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα και το εγγύς επερχόμενο Audi RS7 που θα είναι ακόμη πιο γρήγορο. ¨Αντε και στο τσακίρ κέφι, ακόμα και ένα Audi RS6. Ή βάζετε το κάτι τις παραπάνω και αγοράζετε την GTS και μένετε στην οικογένεια της Panamera.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα Panamera S με τον V6 είναι αναντίρρητα ένα πολύ καλύτερο GT από την απελθούσα V8, αλλά τη δεύτερη την ακούς και την αισθάνεσαι περισσότερο Porsche
Τιμή από 130.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.997 cc, V6, 24v, 2x2 EEK, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, 420 PS/6.000 rpm, 53,0 kgm/1.750-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
0-1.000 m 23,7”  
Τελικήταχύτητα 287 km/h
Κατανάλωση 8,7 lt/100 km
ΕκπομπέςCO2 204 gr/km
Διαστάσεις 5.015 x 1.931 x 1.418 mm
Βάρος 1.885 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube