Οδηγούμε το νέο Audi SQ5 TDI

Οδηγούμε το νέο Audi SQ5 TDI

To διτούρμπινο ντίζελ SQ5 αντιπροσωπεύει δύο ορόσημα για την Audi: Το πρώτο SUV και το πρώτο ντίζελ με τα σήματα «S»

Το Q5 δεν θα ήταν η πρώτη επιλογή μας για να μπούμε στον κόσμο των εκρηκτικών Audi S.

Μολονότι είναι ένα κομψό, πρακτικό και γοητευτικό 4x4 και αντιπαρατίθεται με άνεση απέναντι στις BMW X3 και Volvo XC60 στις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες πωλήσεις, παραμένει ελάχιστα ψυχωμένο στην οδήγηση. Ανταγωνιστικό, ραφιναρισμένο, ασφαλές, αλλά και δυναμικά συνηθισμένο.

Η περιέργεια σκοτώνει τη γάτα
Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, είναι περίεργο που η γερμανική εταιρεία επέλεξε πριν από ένα χρόνο το Q5 για να ενσωματώσει δύο πρεμιέρες στην γκάμα των Audi S: To SQ5 είναι το πρώτο SUV με τα σήματα S, όπως και το πρώτο τέτοιο ντίζελ. Με το διτούρμπινο V6 των 313 PS που οδηγήσαμε στο Α6 και Α6 Allroad (βλ. Drive 188 σελ. 138), αναμενόταν στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2013, αμέσως ύστερα από το λανσάρισμα του φρεσκαρισμένου Q5. Αλλά μέχρι στιγμής ούτε έχει εισαχτεί ούτε έχει εμφανιστεί στον επίσημο τιμοκατάλογο της Kosmocar.

O ισχυρός 6κύλινδρος ντίζελ κάνει σαφώς το SQ5 ταχύ. Η Audi ανακοινώνει για το 0-100 km/h κάτι ελάχιστο πάνω από τα πέντε sec, τη στιγμή και η ταχύτερη X3 είναι μόλις κάτω από τα έξι (X3 xDrive35d σε 5,8”) και ο υπόλοιπος ανταγωνισμός πελαγοδρομεί πάνω από τα επτά. Στην πραγματικότητα, οι επιδόσεις του SQ5 φαίνονται ήπιες παρά καταιγιστικές. Οι αντιδράσεις είναι μεν γοργές, αλλά οι αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές στο περιστασιακά «κοιμισμένο» 8άρι κιβώτιο και η γραμμική απόδοση της ισχύος σκοτώνουν την αίσθηση επιτάχυνσης που θα περίμενες από 313 PS.

Σπιτική συνταγή
Οι μετατροπές που έκανε η Audi στο σασί και στην ανάρτηση είναι το ίδιο σημαντικές με αυτές που βρίσκουμε κάτω από το καπό. Και είναι αξιοσημείωτο ότι η quattro Gmbh –το σύνηθες τμήμα βελτιώσεων της Audi- δεν ανακατεύτηκε καθόλου στην υπόθεση. Το τμήμα εξέλιξης της Audi για τα πλαίσια χαμήλωσε την ανάρτηση του Q5 κατά τρεις πόντους, σκλήρυνε ελατήρια και αντιστρεπτικές δοκούς και τοποθέτησε σκληρότερα και συμβατικά αμορτισέρ.

Η συνταγή για όλα τα παραπάνω προδιέγραφε εγγυημένη επιτυχία. Με το που τοποθετήθηκε η έξτρα κρεμαγέρα Dynamic Steering της Audi με το μεταβλητό λόγο, τo SQ5 απέκτησε μεγάλη αυτοπεποίθηση και κορυφαία πρόσφυση. Εκείνο που δεν πέτυχαν είναι την ομοιογένεια και την προοδευτικότητα στην κατευθυντική απόκρισή του. Το ίδιο μέτρια ακολουθούν σε πληροφόρηση και συνέπεια και τα χειριστήριά του.

Παρόλα αυτά, το SQ5 είναι μακράν πιο συμμετοχικό από τα νορμάλ αδέρφια του, κάτι που φαίνεται μόλις αποφασίσεις να το κυνηγήσεις σε ένα στριφτερό δρόμο. Εκεί όμως θα υποβάλλει τον οδηγό του σε μια ατέρμονη αναζήτηση για το ποια είναι η καλύτερη ρύθμιση στο Drive Select και θα τον μπερδεύει με ανομοιογενές βάρος και απόκριση στο τιμόνι.

Τι θέλεις;
Στη περίπτωση που αντιλαμβάνεσαι το SQ5 ως ένα σπορ Q5, τότε αποτελεί μια δελεαστική πρόταση που συνδυάζει δυνατές επιδόσεις, ποιοτική και κομψή καμπίνα, και σημαντική ικανότητα για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με χαμηλή κατανάλωση. Αν πάλι ψάχνεις ένα σπορ SUV για να ευχαριστιέσαι το στρίψιμο, ένα RR Evoque αποτελεί καλύτερη περίπτωση. Εκτός κι αν περιμένεις το Audi Q3 RS. Που συμπτωματικά θα είναι εξελιγμένο από την quattro Gmbh. Και ο νοών νοείτω… 

Τι λέει το DRIVE
Ένα γρήγορο και ικανό οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά με ελάχιστη σπορ ποιότητα ώστε να δικαιολογεί την προσωνυμία S
Τιμή από €70.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, 313 PS/3.900-4.500 rpm, 66,3 kgm/1.450-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 179 gr/km
Διαστάσεις 4644 x 1.911 x 1.624
Βάρος 1.995 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube