Νέο VW Golf BlueMotion 1.6 TDI

Νέο VW Golf BlueMotion 1.6 TDI

Το νέο Golf BlueMotion συνεχίζει την παράδοση των υπέρ-οικονομικών και ευχάριστων στην οδήγηση Golf έβδομης γενιάς.

Αυτό είναι το νέο Golf BlueMotion 1.6 TDI, ο σημαιοφόρος της οικονομίας για το έβδομης γενιάς μικρομεσαίο αυτοκίνητο της Volkswagen.

To νέο Volkswagen Golf BlueMotion 1.6 TDI κινείται από ένα 1.600άρη κινητήρα ντίζελ που αποδίδει 110 ίππους και βγάζει 25,5 ροπής, Αλλά τα νούμερα που ενδιαφέρουν και είναι τα πιο εντυπωσιακά αφορούν την κατανάλωση και τους ρύπους. Το νέο BlueMotion καίει μόλις 3,2 lt/100 km και εκπέμπει 85 g/km CO2 –ένα πολύ σημαντικό -15% σε σχέση με το προηγούμενο Golf BlueMotion της έκτης γενιάς.

Αεροδυναμικό φινίρισμα
Το νέο Golf BlueMotion θέτει νέα στάνταρ αποδοτικότητας, χάρη σε μια σειρά μηχανολογικών βελτιώσεων και αεροδυναμικής «χειρουργικής» που υπέστη στο στάνταρ Golf, το οποίο ήδη χρησιμοποιούσε σύστημα stop/start και συστήματα ανάκτησης ενέργειας.

Η αεροδυναμική αποδοτικότητά του BlueMotion επετεύχθη χάρη στο γενικότερο χαμήλωμα του αυτοκινήτου κατά 1,5 πόντο σε σχέση με το απλό Golf προκειμένου να μειωθεί η μετωπική επιφάνεια. Οι άλλες αεροδυναμικές βελτιώσεις αφορούν την πτέρυγα οροφής που μειώνει το συντελεστή οπισθέλκουσας, την ανασχεδιασμένη μάσκα και τα διαφορετικά πάνελ στο πάτωμα, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ροή του αέρα πάνω και κάτω από το αυτοκίνητο. Επίσης «βελτιστοποιήθηκαν» μοτέρ και σύστημα φρένων.

Το BlueMotion φορά ακόμη αυτά που η Volkswagen περιγράφει ως λάστιχα υπέρ-χαμηλής αντίστασης στην κύλιση και μακρύτερο 6άρι χειροκίνητο σασμάν του οποίου η λίπανση γίνεται από λιπαντικό μεγαλύτερης ρευστότητας για να μειωθούν οι αντιστάσεις στα γρανάζια.

Τα υπόλοιπα που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι ότι το Golf BlueMotion διατίθεται σε 3θυρο και 5θυρο, με τιμή εκτιμούμε ότι θα ξεκινά από €20.200 και €21.100 αντίστοιχα.

Επί του πρακτέου
Πώς είναι στο δρόμο; Όπως ακριβώς ένα  Golf στο πιο οικονομικό του. Με άλλα λόγια, το Golf BlueMotion είναι ένα ραφιναρισμένο, όμορφο και εύκολο στην οδήγηση χάτσμπακ με ξεχωριστά διακριτή αίσθηση, σχεδόν πολυτελή στιβαρότητα και γενικά ένα χαρμάνι όμορφων γραμμών και πρακτικών λειτουργιών.

Τα πιο σημαντικά πράγματα όμως που χρειάζεται να γνωρίζετε για το νέο Golf BlueMotion είναι ότι  μπορεί να πετύχει ή τουλάχιστον να έρθει κοντά στα νούμερα της αποδοτικότητας που ανακοινώνει η Volkswagen. Και ότι για να τα πετύχει αυτά δεν έχει απολέσει τα χαρακτηριστικά του Golf που το ανέδειξαν μεταξύ των κορυφαίων στην οδήγηση και στη συμβίωση.

Βέβαια, η πρώτη μας επαφή περιορίστηκε σε μια μικρή διαδρομή -περίπου 65-70 km σε δρόμους της επίπεδης ολλανδικής περιφέρειας. Έτσι δεν είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε πραγματικούς υπολογισμούς της κατανάλωσης, οπότε μια ασφαλής ετυμηγορία θα βγει με την άφιξη και με το που θα πέσει στα χέρια μας το νεό Golf BlueMotion στην Ελλάδα.

Ωστόσο, και παρά τη μικρή διαδρομή, με προσεχτική αλλά όχι υπναλέα οδήγηση, το trip computer του Golf έγραψε ένα μεγαλοπρεπές 3,7 lt/100 km και, πιστέψτε μας, η εμπειρία μας λέει ότι οι υπολογιστές ταξιδιού της Volkswagen είναι ιδιαίτερα ακριβείς.

Τώρα αν ρωτάτε πόσους συμβιβασμούς χρειάζεται να κάνεις για να πετύχεις χαμηλά νούμερα κατανάλωσης, ναι υπάρχουν ένας δύο –οι κλασικοί. Το μοτέρ είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένο και στρωτό στη λειτουργία, ακόμη και κάτω από τις 1.000 rpm και με τη ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στο καντράν να σου λέει πως χρειάζεται να περάσεις σε χαμηλότερη ταχύτητα. Σε αυτές τις χαμηλές στροφές, αναπόφευκτα έχεις κάποιο σκόρτσο που το καταλαβαίνεις μέσα από το τιμόνι, αλλά το μοτέρ εξακολουθεί να μπορεί να τραβήξει πρόθυμα και χωρίς δισταγμούς. Οπουδήποτε πάνω από τις 1.000 rpm, τα σκορτσαρίσματα εξαφανίζονται.

Παρά τη μακριά κλιμάκωση του σασμάν, το Golf BlueMotion παραμένει σε θέση να τραβά με ικανή δύναμη, δίνοντάς σου την απαραίτητη αυτοπεποίθηση στα προσπεράσματα και από την άλλη δεν νιώθεις έξω από νερά σου στους δρόμους υψηλής ταχύτητας.

Για συνειδητοποιημένους
Όπως ήταν αναμενόμενο, το νέο Golf BlueMotion διαθέτει πολύ στρωτή κύλιση, με μόνο επίμεμπτο σημείο μια ταλάντωση πάνω από τις μεγάλες ανωμαλίες (μην ξεχνάτε το κόντυμα του 1,5 πόντου) που ομολογουμένως στην Ολλανδία τις ψάχνεις με το κιάλι. Και αυτό είναι το δεύτερο σημείο που θα προτιμούσαμε να αξιολογήσουμε στους ιδιαίτερους ελληνικούς δρόμους, πριν αποφανθούμε με ασφάλειας για την κύλιση του νέου Golf BlueMotion.

Στο σημείο αυτό χρειάζεται να ξέρετε ότι εάν δεν είστε συνειδητοποιημένα οικονομικός χρήστης και χρησιμοποιείτε το γκάζι σαν κουμπί on-off, μην περιμένετε χαίρι και προκοπή. Έτσι δεν θα παίξετε ποτέ το παιχνίδι του BlueMotion. Στην περίπτωση αυτή βάλτε λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και αγοράστε το πολύ πιο δυνατό ντίζελ 2.0 TDI που μάλλον θα πηγαίνει καλύτερα με τι ανάγκες σας και τις ανάγκες του Στουρνάρα βέβαια.

Αλλά αν οι βασικές προδιαγραφές του μικρού οικογενειακού σας είναι η απόλυτη οικονομία και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τότε το νέο Golf BlueMotion χρειάζεται να μπει στην λίστα των ισχυρών επιλογών. Δίπλα ενδεχομένως στο Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic που κοστίζει φθηνότερα και υπόσχεται παραπλήσια επίδοση οικονομίας (3,4 lt/100 km, CO2 88 g/km) , που όμως εμείς δεν την  είδαμε στην πράξη. Επιπλέον, το 1.600άρι ντίζελ της Ford δεν έχει ούτε τη ραφιναρισμένη λειτουργία ούτε την ευχάριστη πολυχρηστικότητα αυτού της Volkswagen.

Αυτή τη στιγμή, θεωρούμε ότι το νέο Golf BlueMotion θέτει τον πήχη στα μικρομεσαία σούπερ οικονομικά και καλοφτιαγμένα συνάμα αυτοκίνητα και απ’ ό,τι μέχρι ήμερα γνωρίζουμε για μελλοντικά μοντέλα άλλων εταιρείων, θα μείνει εκεί για αρκετό καιρό. H αναμενόμενη ημρομηνία άφιξης του αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2014.

Τι λέει το DRIVE
Το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του πανευρωπαϊκά στην έκδοση BlueMotion τελευταίας γενιάς εξελίσσεται και στον πιο αποδοτικό.
Τιμή από € 20.200 (εκτιμώμενη για το Golf BlueMotion 1.6 TDI 3d)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 3,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 85 gr/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.549 x 1.437 mm
Βάρος 1.265 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube