Main menu

Autocar
Σάββατο, 15 Ιουλίου 2017 - 4:52μμ

Δοκιμάζουμε τη Maserati Gran Turismo ΜΥ 2017

Η Maserati Gran Turismo παρουσιάστηκε το 2007. Χρειαζόταν λοιπόν ένα γενναίο facelift για να μείνει στον αφρό μέχρι την άφιξη της νέας το 2018.
Στην πραγματικότητα πρόκειται τόσο για έναν εξορθολογιμό της γκάμας όσο και για μια αισθητική ανανέωση.

Ο εξορθολογισμός έγκειται στο ότι η Maserati απέσυρε το «βασικό» κινητήρα των 4,2 λίτρων, αλλά και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο μονού συμπλέκτη που μπορούσε να τοποθετηθεί ως εξτρά στην MC Stradale. Πλέον όλα τα μοντέλα θα φορούν τον πολύ πιο σύγχρονο 4.7 V8 με απόδοση 460 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο, με μετατροπέα ροπής, της ZF με έξι σχέσεις.



Στις αισθητικές αλλαγές περιλαμβάνονται ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, πλουσιότερος εξοπλισμός και η προσθήκη του συστήματος πολυμέσων και της οθόνης αφής της Levante, διότι το προηγούμενο ανήκε στην... παλαιολιθική εποχή. H ανανεωμένη Gran Turismo θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, τη Sport και την πολύ πιο «στοχοπροσηλωμένη» MC Stradale.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη νέα Maserati Levante
 
Το να χαρακτηρίσεις ξεπερασμένο ένα αυτοκίνητο που μπορεί να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,8” είναι προφανώς άδικο. Ωστόσο για όποιον έχει οδηγήσει τον πιο πρόσφατο ανταγωνισμό η ηλικία της Gran Turismo γίνεται εμφανής. Και τη βαραίνει. Όχι ότι δεν έχει πλεονεκτήματα που σε κάνουν να τη λατρέψεις. Όπως ας πούμε αυτόν τον «επικό» από πλευράς επιδόσεων, λειτουργίας και εκπεμπόμενου ήχου κινητήραV8  που προέρχεται από τη Ferrari. Απλώς είναι που ό,τι πλέον θεωρείς δεδομένο στον εξοπλισμό άλλων μοντέλων μιας τόσο ειδικής και εκλεπτυσμένης κατηγορίας, εδώ λάμπει δια της απουσίας του. Δεν υπάρχει ας πούμε κανένα ηλεκτρονικό μέσο ενεργητικής ασφάλειας. Δεν υπάρχει καν ενεργό cruise control ούτε μπουτόν εκκίνησης. Πρέπει να γυρίσεις στη μίζα ένα κλειδί που μοιάζει να είναι δανεισμένο από Alfa Romeo των τελών της δεκαετίας του 1990.

Αυτά είναι λεπτομέρειες θα πείτε. Αλλά σε αυτή την κατηγορία τις ζητούν. Ωστόσο εδώ είναι μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μπορείς να τις ξεχάσεις. Διότι τα «βασικά» αυτού του αυτοκινήτου είναι ισοπεδωτικά. Ο ατμοσφαιρικός V8 είναι όπως είπαμε εκ Maranello ορμώμενος και, παρόλο που του λείπει εκείνη η εκρηκτικότητα στις χαμηλομεσαίες στροφές που έχουν τα σύγχρονα μοτέρ με τούρμπο, είναι από κάθε άποψη εντυπωσιακός, σαν να ακούς ιταλική όπερα.



Η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία και ο κινητήρας λατρεύει να δουλεύει στο πάνω δεξί μέρος του στροφόμετρου. Αυτό το βραχνό ουρλιαχτό μάλιστα ενισχύεται περαιτέρω και από τη σπορ εξάτμιση. Το εκπληκτικό μάλιστα είναι πως ενώ ο ήχος είναι θεσπέσιος στις ψηλές στροφές, ο κινητήρας ακούγεται θαυμάσια και μέσα στην καμπίνα, όταν ταξιδεύεις με επιχειρησιακή ταχύτητα. Πρέπει να σημειώσουμε δε ότι η MC Stradale καλύπτει το μοτέρ με ανθρακονημάτινο καπό και έχει ένα πιο επιθετικό diffuser.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη Maserati Gran Turismo MC Stradale [video]

Η Maserati πήρε τη σωστή απόφαση να καταργήσει το κιβώτιο μονού συμπλέκτη. Δεν ταίριαζε στον χαρακτήρα της Gran Turismo και η επιθετικότητά του στα γρήγορα ανεβάσματα θύμιζε μεγάλο σκύλο που τον κρατάς από το λουρί και τινάζεται μόλις δει γάτα. Παρόλα αυτά το αυτόματο 6άρι της ZF δεν το λες και το πιο άμεσο. Χαζεύει λίγο στις αλλαγές με χαμηλή ταχύτητα και ακόμα και στα γρήγορα ανεβάσματα δεν είναι τόσο άμεσο όσο ένα αντίστοιχο διπλού συμπλέκτη ή ακόμα και σε σχέση με το 8άρι της ZF, το οποίο η Maserati λέει ότι θα χρησιμοποιήσει στην  επόμενη γενιά.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, αλλά δείχνει κι αυτό κάπως ξεπερασμένο. Η υδραυλική κρεμαγέρα έχει καλή αίσθηση, αλλά συγχρόνως περνά υπεβολικά πολλή πληροφόρηση, κάτι που τα προχωρημένα ηλεκτρικά συστήματα έχουν καταφέρει να «καθαρίσουν». Η ίδια η κρεμαγέρα επίσης έχει χαμηλό λόγο υποβοήθησης που σημαίνει πιο πολύστροφο τιμόνι, που σημαίνει ότι χρειάζεται να διπλώνεις τα χέρια σου σε πιο σφιχτές στροφές.



Το επίπεδο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, αλλά η βασική τάση του αυτοκινήτου καθώς φτάνει στο πολύ υψηλό όριό του είναι ήπια υποστροφική. Και για να τη μετατρέψεις σε τοποθέτηση ή υπερτροφή θα πρέπει να βρίσκεσαι σε πολύ υψηλό βαθμό ετοιμότητας για να δουλέψεις με το πλαίσιο και τον κινητήρα. Το πεντάλ των φρένων έχει μια μικρή αδράνεια, αλλά επιβραδύνει πειστικά. Διαπιστώσαμε πάντως μια μικρή πτώση στην απόδοση ύστερα από πολύ σκληρή χρήση σε κατηφορικό στροφιλίκι.

Για κάποιο περίεργο λόγο η Gran Turismo MC χρησιμοποιεί συμβατικά αμορτισέρ, ενώ η πιο φθηνή Sport διαθέτει ενεργά. Και αυτό είναι κάτι που η κορυφαία έκδοση το πληρώνει σε άνεση. Ακόμα και σε ομαλά οδοστρώματα η MC φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό «υπερβολικά σκληρή». Υποπτευόμαστε ότι αν βρεθεί σε δρόμους με περισσότερες κακοτεχνίες θα υπόφερει. Το κουμπί που γράφει Sport αλλάζει μόνο τη χαρτογράφηση του γκαζιού και του κιβωτίου. Ούτε και η Sport διαχειρίζεται τέλεια τις ανωμαλίες σε πιο μικρές ταχύτητες, αλλά όσο ανεβαίνουν δικαιώνει όλο και περισσότερο την αποστολή της, που είναι τα μεγάλα και άνετα ταξίδια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη νέα Maserati Ghibli S Q4
 
Το νέο σύστημα πολυμέσων είναι εξαιρετικό, με την διαισθητική οθόνη αφής σύντομα να σε κάνει να ξεχνάς τον περιστροφικό διακόπτη που υπάρχει δίπλα στο λεβιέ του κιβωτίου. Επίσης το ηχοσύστημα της Harman Kardon είναι εξαιρετικό. Η καμπίνα εξακολουθεί να δείχνει όμορφη σχεδιαστικά αλλά πλέον δείχνει και την ηλικία της. Η θέση οδήγησης δεν κεντράρει με τα πεντάλ, ενώ δυσκολεύεσαι να δεις και κάποιους διακόπτες.

Τα μεγάλα πολυτελή κουπέ έχουν συνήθως πολύ μεγαλύτερο κύκλο ζωής από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, με την εξαίρεση ίσως των SUV με πλαίσιο τύπου σκάλας. Στην ουσία η Gran Turismo έχει μείνει ίδια από το 2007 που πρωτοπαρουσιάστηκε, με ένα φρεσκάρισμα το 2012. Παρόλα αυτά το παρουσιαστικό της και ο χαρακτήρας της την κάνουν ένα πολύ επιθυμητό αυτοκίνητο. Άλλωστε ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως η Bentley Continental και η Aston Martin Vantage έχουν περίπου την ίδια ηλικία. Κάποιοι θα θεωρήσουν υπεραρκετό το γεγονός ότι είναι σχεδιασμένη από το στούντιο Pininfarina και έχει καρδιά από Ferrari. Ενώ λοιπόν υπάρχουν τομείς που δείχνει την ηλικία της και είναι σαφώς πίσω από τον ανταγωνισμό, η Gran Turismo εξακολουθεί να απευθύνεται στο θυμικό με ένα τρόπο που ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν.
 
Τι λέει το Autocar
Η ανανεωμένη Gran Turismo είναι ένα τόσο γοητευτικό οπτικά αυτοκίνητο και έχει έναν τόσο εκπληκτικό σε απόδοση και ήχο κινητήρα, που σε κάνει να ξεχνάς -τις περισσότερες φορές- την πραγματική της ηλικία και την έλλειψη σύγχρονης τεχνολογίας
Τιμή Κ.Π
Τεχνολογία 4.671 cc, V8, 2x2 EEK 32v, έμμεσος ψεκασμός, 460 PS/7.000 rpm, 53 kgm/4.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h σε 4,8”
Τελική ταχύτητα 299 km/h
Κατανάλωση 14,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 331 g/km
Διαστάσεις 4.910 x 1.915 x 1.3531 mm
Βάρος 1.955 kg
Τιμές κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία