Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Impreza

Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Impreza

Η νέα γενιά του Subaru Impreza έχει παντού αλλαγές που όμως δεν αλλοιώνουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα και τις αξίες του.

Η Subaru ανήκει στο ολιγομελές κλαμπ κατασκευαστών που ακολουθούν το «δύσκολο» δρόμο. Μπορεί αυτό το χαρακτηριστικό να είναι μην τόσο χρήσιμο για τα τμήματα μάρκετινγκ και διαφήμισης, σίγουρα όμως προσθέτει λιθαράκια στην εξέλιξη και την πρόοδο της αυτοκίνησης.

Το μικρότερο μοντέλο της σύγχρονης Subaru είναι το Impreza που πλέον βρίσκεται στην πέμπτη γενιά. Η νέα γενιά του μοντέλου με το δαφνοστεφανομένο όνομα από την εποχή που μεσουρανούσε στα ράλι είναι καθολικά καινούργια και βασίζεται στη νέα Subaru Global Platform. Σύμφωνα με τη Subaru, η νέα πλατφόρμα παρέχει το ανώτατο επίπεδο ασφάλειας στον κόσμο και, πέρα από υψηλές επιδόσεις, προσφέρει πιο δυναμική αίσθηση στην οδήγηση. Η σπονδυλωτή δομή της επιτρέπει να προσαρμοστεί και στον εξηλεκτρισμό, πράγμα που επιβεβαιώνει το ότι ετοιμάζονται υβριδικά Subaru. Επιπλέον, η SGP έδωσε και μεγαλύτερες διαστάσεις, με το συνολικό μήκος να πλησιάζει πλέον τα 4,5 m.

Η νέα πλατφόρμα χαρίζει στο καινούργιο Impreza θεαματικά μεγαλύτερη δομική αντοχή, με την εταιρεία να μιλάει για 70-100% αυξημένη ακαμψία καθώς και κατά 5 mm χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η βελτιωμένη ακαμψία σημαίνει επίσης βελτιωμένη άνεση και χαμηλότερο επίπεδο θορύβων και κραδασμών (NVH), ενώ η στήριξη της πίσω αντιστρεπτικής δοκού απευθείας στο πλαίσιο βοηθά στη μείωση της κλίσης στις στροφές κατά 50% σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα.

Η απορρόφηση ενέργειας σε συγκρούσεις έχει αυξηθεί κατά 40%, καθώς η νέα πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχει κορυφαία για την κατηγορία παθητική ασφάλεια ακόμη και το 2025. Το τελευταίο έχει επιβεβαιωθεί και από τον Euro NCAP που βράβευσε το νέο Impreza ως το ασφαλέστερο μικρό οικογενειακό για το 2017.

Η σχεδίαση της νέας γενιάς του Impreza ακολουθεί τη σύγχρονη τάση της φίρμας με εντονότερες ακμές, ανάγλυφες επιφάνειες και φώτα ημέρας LED που σχηματίζουν ένα «C». Ακόμα, η νέα δομή εξασφάλισε πιο χαμηλή και μακριά σιλουέτα, χαρίζοντας ένα δυναμισμό που έλειπε από τις προηγούμενες 5θυρες εκδόσεις.

Νέα εικόνα συναντάμε και στην καμπίνα όπου, πέρα από τη διαφορετική σχεδίαση, βρίσκουμε και ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ποιότητα. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και τα ψηλότερα σημεία στα πάνελ των θυρών καλύπτονται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ χαμηλότερα συναντάμε σκληρά πλαστικά που δεν υποβαθμίζουν την συνολική εικόνα. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και η συναρμογή των υλικών, ενώ η χωρίς εξάρσεις σχεδίαση βοηθά και την εργονομία.

Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους, και μόνο ένας τρίτος πίσω θα χρειαστεί λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια του λόγω του τούνελ μετάδοσης. Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών που ακουμπά τα 385 λίτρα, τιμή που ναι μεν βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από κάτω του φωλιάζει ένα διαφορικό.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Impreza οδηγήσαμε τη βασική έκδοση κινητήρα με τον βελτιωμένο ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο μπόξερ που είναι και 12 kg ελαφρύτερος. Αποδίδει 114 ίππους στις 6.200 rpm, 15,3 kgm ροπή στις 3.600 rpm και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο CVT κιβώτιο Lineartronic. Η κίνηση μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς σε κανονικές συνθήκες με ποσοστό 60 εμπρός και 40 πίσω με πολύδισκο συμπλέκτη, έχοντας τη δυνατότητα να φτάσει και το 50/50. Σε ήπιο ρυθμό κίνησης μέσα στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα λειτουργίας είναι από τις κορυφαίες και μόνο σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο ή μεγάλη απαίτηση για δύναμη θα αρχίσει να θορυβεί λόγω μετάδοσης που θα ανεβάσει αρκετά τις στροφές του επίπεδου κινητήρα. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά και χωρίς θόρυβο, με τη ρύθμισή της να συνδυάζει πετυχημένα την άνεση με το κράτημα.

Από τη βασική κιόλας έκδοση ES, ο εξοπλισμός άνεσης είναι καλός, με αυτόν της ασφάλειας να βρίσκεται στα υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας. Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων βρίσκουμε το σύστημα EyeSight που χρησιμοποιεί δύο στερεοσκοπικές κάμερες για να καταγράφει μοτίβα και να εντοπίζει τυχόν πιθανό κίνδυνο. Εάν αντιληφθεί κίνδυνο ειδοποιεί τον οδηγό ή και επεμβαίνει τα φρένα.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα γενιά του Subaru Impreza εξακολουθεί να προσφέρει αυτό το διαφορετικό στην κατηγορία, μόνο που αυτή τη φορά το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Τιμή Από €22.700
Τεχνολογία 1.600 cc, F4, 16v, 2x2, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 114 PS/6.200 rpm, 15,3 kgm/3.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 140 g/km
Διαστάσεις 4.460 x 1.778 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 385 lt
Βάρος 1.358 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube