Audi A3 Sport Sedan 2.0 TDI

Audi A3 Sport Sedan 2.0 TDI

Ο μοναδικός κινητήρας ντίζελ που υπάρχει στην γκάμα του Α3 Sport Sedan κατά λανσάρισμά του τον Σεπτέμβριο θα είναι ο 2.0 TDI, που στην Ελλάδα θα έχει ακαδημαϊκό ενδιαφέρον

Το νέο Α3 Sport Sedan αντιπροσωπεύει την πρώτη προσπάθεια της Audi στα κόμπακτ πολυτελή σεντάν, με κύριο εμπορικό ενδιαφέρον την κινεζική αγορά. Το δίλιτρο ντίζελ A3 σεντάν που έρχεται στην αγορά αντιμέτωπο με το Volvo S60 D4 R-Design και τη Mercedes CLA 200 CDI, ξεκινά δυνατά χτυπώντας τον ανταγωνισμό στο γήπεδό του, με εκπομπές CO2 μόλις 107 g/km σε σύγκριση με τα 117g/km της Mercedes-Benz, για παράδειγμα. Μια κορυφαία τιμή που παραδόξως επιτυγχάνεται από ένα αυτοκίνητο όπως το 2.0 TDI, προσανατολισμένο σαφώς προς τις επιδόσεις παρά προς την οικονομία.

Ως εκ τούτου και αν δεν υπήρχε η ακατάληπτη κυβερνητική πολιτική με τη δυσανεξία στα κυβικά, το δίλιτρο ντίζελ Α3 σεντάν θα μπορούσε κάλλιστα να είναι εσωτερικός αντίπαλος του βασικού 1.4 TFSI που καίει μεν το εντυπωσιακό 4,7 lt/100 km, αλλά δεν συγκρίνεται με τα 4,1 lt/100 του πρώτου.

Όσον αφορά της διαστάσεις, το Α3 σεντάν είναι και πιο μακρύ και πιο φαρδύ σε σχέση με το A3 Sportback στο οποίο βασίζεται, προσφέροντας ταυτόχρονα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ.

Με μια λέξη
…ραφιναρισμένο. Στο Α3 σεντάν, το δίλιτρο μοτέρ ντίζελ με τους 150 PS ταιριάζει γάντι, λες και σχεδιάστηκε ειδικά γι’ αυτό. Η ισχύς του έρχεται αβίαστα και κάνει το A3 να δείχνει πολύ πιο ζωντανό απ’ ό,τι το κάνει ο βασικός 1.4 TFSI με τους 140 PS. Ανάμεσα στις 1.750 και 3.000 rpm, όπου και αποδίδεται η μέγιστη τιμή της ροπής, νιώθεις ότι όλη η δύναμη είναι διαθέσιμη, ενώ πάνω από εκεί, ο 2.0 TDI δείχνει να βγαίνει εκτός του αποδοτικού εύρους του.

Στο λανσάρισμα, ο 2.0 TDI θα συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο σασμάν, το οποίο δυστυχώς δεν ήταν διαθέσιμο στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στη Βουδαπέστη. Αντίθετα οδηγήσαμε το A3 με το αυτόματο κιβώτιο S tronic που θα διατεθεί έξτρα αργότερα.
      
Το S tronic ανταποκρίνεται καλά σε κάθε περίπτωση και πάντως όσο καλά έχουμε συνηθίσει να δουλεύουν τα διπλόδισκα κιβώτια της εταιρείας. Όπως και στα υπόλοιπα Α3, το τιμόνι είναι ελαφρύ και ακριβές, αλλά και δεν σου γυρίζει καμία πραγματική πληροφορία για το τι γίνεται στο δρόμο. Από την άλλη, με ταχύτητα αυτοκινητοδρόμου κάποιος λίγος θόρυβος παρεισφρέει στην καμπίνα.

Όλα αυτά όμως είναι πταίσματα και συνολικά αυτό το δίλιτρο ντίζελ Α3 αποδεικνύεται ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Πατά γερά στο δρόμο χάρη στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και το πρόγραμμα Drive Select: Επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης –Comfort, Dynamic, Efficiency- και πλήθος άλλων ρυθμίσεων που βοηθούν το A3 σεντάν να ανταποκρίνεται οδηγικά σε κάθε κατάσταση.
      
Γευστικό χαρμάνι
Αν το 2.0 TDI θέλει να είναι η αφρόκρεμα της γκάμας του Audi A3 Sport Sedan, χρειάζεται να αποδίδει στο υψηλότερο επίπεδο –και το κάνει. Με 150 PS στους εμπρός τροχούς (υπάρχει και quattro) ποτέ δεν ξεμένει από δύναμη, ενώ η σημαντική ροπή των 32,6 kgm εγγυάται άκοπες ρεπρίζ.

Το δίλιτρο μοτέρ είναι ήσυχο, αλλά ζωντανεύει όταν το χρειαστείς, προσφέροντας ένα ευχάριστο χαρμάνι ποιοτικής λειτουργίας και επιδόσεων –που εξάλλου αυτό είναι και το ζητούμενο από ένα αυτοκίνητο όπως το A3 σεντάν. Κρίμα που η αλλοπρόσαλλη φορολογική αντιμετώπιση στη χώρα μας ανεβάζει την τιμή στα €34.350 το A3 2.0 TDI Sport Sedan με το χειροκίνητο σασμάν (€31.150 με απόσυρση) και στα €36.750 αυτό με το S tronic (€33.950 με απόσυρση).

Τι λέει το DRIVE
Το καλύτερο μοντέλο της γκάμας του A3 Sport Sedan είναι και το πιο συμβατό με ό,τι ζητά κάποιος από αυτή την κατηγορία, αλλά και τσουχτερό σε τιμή στην Ελλάδα.
Τιμή από € 33.950 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 gr/km
Διαστάσεις 4.456 x 1.796 x 1.416 mm
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube