Ράλι Tour de Corse: Latvala o «ασφάλτινος»

Ράλι Tour de Corse: Latvala o «ασφάλτινος»

Ο Jari-Matti Latvala πήρε την τρίτη φετινή του νίκη και τη δεύτερη της καριέρας του στην άσφαλτο, επικρατώντας τελικά με άνεση του Elfyn Evans στην Κορσική.

Ο Latvala (VW) πήρε τα ηνία του αγώνα από τον Evans (M-Sport Ford) στην τελευταία ειδική του Σαββάτου και δεν απειλήθηκε στη συνέχεια, επικρατώντας τελικά με διαφορά 43,1”.

O Evans ήταν φοβερός την Παρασκευή, πρώτη μέρα του αγώνα. Ήταν 10” ταχύτερος απ’ όλους στη βρεγμένη και λασπωμένη Ε.Δ.3, πράγμα που του επέτρεψε να είναι επικεφαλής στο τέλος της ημέρας, 18” μπροστά από την άλλη έκπληξη του αγώνα, τον Ολλανδό Kevin Abbring με το τέταρτο εργοστασιακό Hyundai. Οι δύο νεαροί είχαν ανέβει από την 6η και 7η θέση στην 1η και 2η αντίστοιχα.

Όμως ο Latvala ήταν κυρίαρχος στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, ψαλιδίζοντας τη διαφορά του από τον Evans κατά 21,2”, με αποτέλεσμα να τον πλησιάσει στα μόλις 1,7” πριν το απογευματινό σκέλος.

Τελικά ο Φιλανδός πήρε την πρωτοπορία στην Ε.Δ.6, παρότι αντιμετώπισε πρόβλημα με τα κατεβάσματα ταχυτήτων. Κατάφερε να επιστρέψει στο σέρβις, άλλαξε κιβώτιο και έκλεισε την ημέρα με μια διαφορά μόνο 2” από τον Evans, αλλά έχοντας δείξει πως ήταν καθαρά ταχύτερος.

Σήμερα, μετά τον πρωινό κύκλο των δύο ειδικών, ήταν πια ξεκάθαρο ότι ο Latvala ήταν αχτύπητος και ο Evans θα έπρεπε να περιμένει μιαν άλλη ευκαιρία για να πάρει την πρώτη του νίκη στο WRC.

O Φιλανδός ήταν 32,7” μπροστά από τον Ουαλό, ο οποίος ένιωθε στο σβέρκο του καυτή την ανάσα του Andreas Mikkelsen με το άλλο VW. Η διαφορά τους μπαίνοντας στην Power Stage ήταν μόνο 9,8” και όλα έδειχναν ότι ο Evans θα έχανε και τη 2η θέση όταν ο Νορβηγός ήταν κατά 8,3” ταχύτερος στον πρώτο τομέα χρονομέτρησης (split).

Όμως ο Evans δεν κατέθεσε τα όπλα, τα έδωσε όλα στο τέλος της ειδικής και εξασφάλισε τη 2η θέση στο βάθρο, το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του μέχρι στιγμής.

Ο Kris Meeke (Citroen) είχε τη δική του μάχη με τον Abbring για την 4η θέση, μια μάχη που κράτησε για μεγάλο μέρος του αγώνα, πριν ο Ολλανδός της Hyundai βγει από το δρόμο και εγκαταλείψει στην Ε.Δ.8.

Ο Hayden Paddon (Hyundai) κράτησε την 5η θέση μπροστά από τον Mads Ostberg (Citroen). O νεαρός Νεοζηλανδός ήταν 15ος και σχεδόν ένα λεπτό πίσω την Παρασκευή, αλλά κατάφερε να βρει ρυθμό και σταθερότητα στον υπόλοιπο αγώνα, με αποτέλεσμα να περάσει τον Ostberg στην Ε.Δ.8.

Ο Dani Sordo, με το άλλο Hyundai, είχε ένα σκασμένο λάστιχο στην Ε.Δ.3 και είχε πέσει πολύ πίσω, αλλά πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή άνοδο με αποτέλεσμα να κλέψει την 7η θέση από τον Bryan Bouffier –παλιό νικητή του αγώνα– στην Power Stage.

O Bouffier (Ford) εντυπωσίασε στην επιστροφή του στο WRC, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του τον συμπατριώτη του και περσινό νικητή στην Κορσική (όταν ήταν αγώνας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος), Stephane Sarrazin (Ford).

O Ott Tanak (M-Sport), εκτός φόρμας στη βρεγμένη άσφαλτο, έκλεισε την πρώτη δεκάδα της κατάταξης.

Ο ήδη πρωταθλητής Sebastien Ogier (VW) πήρε τη νίκη στην Power Stage, αλλά ήταν ήδη πολύ πίσω στην κατάταξη μετά από ένα σκασμένο λάστιχο στην E.Δ.3 και προβλήματα με το κιβώτιο του Polo WRC, πριν το παρκ φερμέ της Παρασκευής, που τον ανάγκασαν να συνεχίσει τον αγώνα σύμφωνα με τον κανονισμό Rally2.

Αντίστοιχα χαμένη ευκαιρία ήταν ο αγώνας και για τον Robert Kubica (Ford), που ήταν επικεφαλής, μαζί με τον Ogier, την Παρασκευή, αλλά είχε κι αυτός κλατάρισμα στην Ε.Δ.5 που τον έβγαλε εκτός διεκδίκησης μιας καλής θέσης. Πήρε πάντως τη δεύτερη θέση στην Power Stage και τους αντίστοιχους βαθμούς.

Ο πρωταθλητής Γαλλίας Julien Maurin (Ford) κέρδισε την κατηγορία WRC2 μπροστά από τον Esapekka Lappi με το εργοστασιακό Skoda. Ο Eric Camilli (Ford) πήρε την 3η θέση στην κατηγορία, αλλά σχεδόν 4 λεπτά πίσω και μόλις 6,8” μπροστά από τον Craig Breen με το επίσημο Peugeot, που ήταν αρχικά επικεφαλής πριν πάθει και αυτός λάστιχο.

Ο Γύρος της Κορσικής φέτος ήταν επεισοδιακός λόγω της καταρρακτώδους βροχής, που έφερε πλημμύρες και κατολισθήσεις την Παρασκευή, με αποτέλεσμα να ματαιωθούν οι 2 από τις 9 ειδικές διαδρομές του αγώνα.

Η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΓΥΡΟ ΤΗΣ ΚΟΡΣΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Ε.Δ.9:

θεσηνο.οδηγοσχρονοσδιαφ. απο προηγ.διαφ. απο πρωτο
1.2FINJ. LATVALA2:39:46.7  
2.5GBRE. EVANS2:40:29.8+43.1+43.1
3.9NORA. MIKKELSEN2:40:33.0+3.2+46.3
4.3GBRK. MEEKE2:41:20.1+47.1+1:33.4
5.20NZLH. PADDON2:41:40.3+20.2+1:53.6
6.4NORM. OSTBERG2:41:46.5+6.2+1:59.8
7.8ESPD. SORDO2:41:57.1+10.6+2:10.4
8.15FRAB. BOUFFIER2:41:59.5+2.4+2:12.8
9.22FRAS. SARRAZIN2:42:26.0+26.5+2:39.3
10.6ESTO. TANAK2:43:29.7+1:03.7+3:43.0
11.12FRAS. LEFEBVRE2:43:43.0+13.3+3:56.3
12.21CZEM. PROKOP2:45:55.8+2:12.8+6:09.1
13.44FRAJ. MAURIN2:46:11.3+15.5+6:24.6
14.38FINE. LAPPI2:46:32.2+20.9+6:45.5
15.1FRAS. OGIER2:48:54.0+2:21.8+9:07.3
16.42FRAE. CAMILLI2:49:54.2+1:00.2+10:07.5
17.43IRLC. BREEN2:50:01.0+6.8+10:14.3
18.45FINT. SUNINEN2:50:38.2+37.2+10:51.5
19.25FRAF. DELECOUR2:52:58.1+2:19.9+13:11.4
20.84UKRY. PROTASOV2:53:23.1+25.0+13:36.4

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube