Ράλι Πολωνίας: O Neuville νικά και πλησιάζει τον Ogier

Ράλι Πολωνίας: O Neuville νικά και πλησιάζει τον Ogier

O Thierry Neuville κέρδισε έναν αγώνα με πολύ έντονο συναγωνισμό, για να μειώσει τη διαφορά του από τον Sebastien Ogier στους 11 βαθμούς.

Ήταν ένας αγώνας όπου ο επικεφαλής άλλαξε 11 φορές συνολικά, και όπου μέχρι το Σάββατο το απόγευμα κανείς πρωτοπόρος δεν είχε καταφέρει να ανοίξει διαφορά πάνω από 4,5”.

Κι όλα αυτά παρότι η βροχή έκανε δύσκολες τις συνθήκες, ειδικά την Παρασκευή.

Η μάχη για την κορυφή ήταν αρχικά ανάμεσα σε τέσσερα πληρώματα. Όμως πρώτα ο Ogier έχασε την επαφή καθώς έπρεπε να σκουπίζει το δρόμο και στη συνέχεια είχε ζημιά από δύο σκασμένα λάστιχα. Στη συνέχεια ο Jari-Matti Latvala εγκετέλειψε από βλάβη στο συμπλέκτη του Toyota Yaris, οπότε η μάχη περιορίστηκε ανάμεσα στον Neuville με το Hyundai και τον Ott Tanak με το Ford της M-Sport.

Η Ε.Δ.16, όπου έμεινε ο Latvala, ήταν καθοριστική, αφού ο Neuville είχε λάστιχο και ο Tanak έχασε την πίσω πτέρυγα του Fiesta παρότι, όπως είπε, δεν χτύπησε πουθενά.

Έτσι, ο Εσθονός έμεινε πρώτος με μια διαφορά 14,4” –τη μεγαλύτερη έως τότε στον αγώνα– αλλά δεν μπορούσε να την κρατήσει αφού είχε μεγάλο μειονέκτημα στην κάθετη δύναμη, άρα και στους χρόνους.

Οπότε ήταν ζήτημα χρόνου να τον ξαναπιάσει ο Neuville, που πράγματι πέρασε μπροστά με διαφορά 3,1” στο τέλος της ημέρας. Όμως ο Tanak τον ξαναπέρασε κερδίζοντας την πρώτη ειδική της σημερινής, τελευταίας ημέρας, όπου είχε ξαναρχίσει να βρέχει.

Το όνειρο μια δεύτερης στη σειρά νίκης στο πρωτάθλημα έσβησε όμως για τον Εσθονό στην αμέσως επόμενη ειδική, όταν χτύπησε σε ένα πρανές κι έκανε τετ-α-κε, με αποτέλεσμα το Fiesta να πάθει σοβαρή ζημιά στο εμπρός μέρος, που δεν μπορούσε να επισκευαστεί αφού δεν υπήρχε σέρβις στο πρόγραμμα του αγώνα.

Ήταν η δεύτερη στη σειρά ατυχία του Tanak στην Πολωνία, αφού πέρσι είχε χάσει τη νίκη από ένα σκασμένο λάστιχο στην προτελευταία ειδική.

Με την εγκατάλειψη του Εσθονού, ο Neuville έμεινε μόνος πρώτος με διαφορά πάνω από ένα λεπτό από τον δεύτερο, τον team-mate του, Hayden Paddon. Έτσι ο Βέλγος απλά ταξίδεψε έως το τέρμα για να εξασφαλίσει τη νίκη και το πρώτο «ένα-δύο» της Hyundai φέτος.

Μετά από ένα επιφυλακτικό ξεκίνημα την Παρασκευή, ο Paddon κέρδισε τρεις ειδικές το Σάββατο για να ανέβει τελικά στο βάθρο για πρώτη φορά εδώ και ένα χρόνο.

Ο Ogier είχε πέσει στην θέση μετά τα κλαταρίσματα το Σάββατο το πρωί, αλλά σύντομα ξαναπέρασε τον Dani Sordo κι επωφελήθηκε από τις εγκαταλείψεις των Latvala και Tanak για να πάρει τελικά μια θέση στο βάθρο.

Παράλληλα ελαχιστοποίησε τη βαθμολογική απώλεια έναντι του Neuville στο πρωτάθλημα, κάνοντας τον δεύτερο χρόνο στην Power Stage, πίσω από τον Latvala. Ο Βέλγος ήταν μόνο 1,6” πιο αργός από τον Γάλλο στην Power Stage, αλλά τρεις θέσεις πίσω του.

Ο οδηγός WRC2 της M-Sport, Teemu Suninen, έκανε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στη μεγάλη κατηγορία, κερδίζοντας και ειδική την Παρασκευή. Ο Φιλανδός θα ήταν 5ος στον αγώνα, αν δεν είχε «σβουρίξει» στην Power Stage, με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Stephane Lefebvre με το πρώτο Citroen.

H 5η θέση του νεαρού Γάλλου ήταν μια μικρή ανακούφιση για τη γαλλική ομάδα, που είχε αφήσει στον πάγκο, γι’ αυτόν τον αγώνα, τον πιο γρήγορο οδηγό της, τον Kris Meeke.

Ο αντικαταστάτης του Meeke, o Andreas Mikkelsen, προσπάθησε σκληρά για την 9η θέση που πήρε, αφού είχε χτυπήσει σε ένα κομμένο δέντρο την Παρασκευή το πρωί και είχε διάφορες περιπέτειες στη συνέχεια;, προσπαθώντας να ανέβει στην κατάταξη.

Τα Citroen βελτίωσαν το στήσιμό τους μετά από μια εφιαλτική Παρασκευή στη βροχή, όπου ο Craig Breen είχε δηλώσει ότι ήταν συνεχώς «κοκαλωμένος από φόβο» μη βγει από το δρόμο. Ο Ιρλανδός είχε ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην αρχή του αγώνα και τελικά τερμάτισε 11ος.

Η DMACK δεν μπόρεσε να επαναλάβει τον παρά λίγο θρίαμβο του 2016 (με τον Tanak) αφού τα λάστιχά της γλιστρούσαν στις βρεγμένες ειδικές. Δούλευαν όμως καλά στη Mikkolajki Arena, όπου ο Elfyn Evans κέρδισε την υπερειδική και τις τρεις μέρες. Τελικά ο Ουαλός τερμάτισε 8ος, μια θέση πίσω από το άλλο Fiesta του Mads Ostberg και 4,4” μπροστά από τον Mikkelsen που τον πλησίαζε.

Ο Esapekka Lappi κρατούσε άνετα την θέση στην αρχή του αγώνα, πίσω από τη μάχη της κορυφής, αλλά έσπασε την ανάρτηση του Yaris το απόγευμα της Παρασκευής κι εγκατέλειψε.

Ο Juho Hanninen είχε μια σειρά από τεχνικά προβλήματα με το άλλο Yaris, τερματίζοντας μόλις 10ος, αφού έχασε μια θέση από τον Mikkelsen στην Power Stage.

Η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Ε.Δ.23:

POS#DRIVERTIMEDIFF PREVDIFF 1ST
1.5BELT. NEUVILLE2:40:46.1--
2.4NZLH. PADDON2:42:10.0+1:23.9+1:23.9
3.1FRAS. OGIER2:43:06.9+56.9+2:20.8
4.6ESPD. SORDO2:43:33.5+26.6+2:47.4
5.9FRAS. LEFEBVRE2:43:57.9+24.4+3:11.8
6.15FINT. SUNINEN2:44:02.9+5.0+3:16.8
7.14NORM. OSTBERG2:44:25.7+22.8+3:39.6
8.3GBRE. EVANS2:45:25.2+59.5+4:39.1
9.7NORA. MIKKELSEN2:45:29.6+4.4+4:43.5
10.11FINJ. HÄNNINEN2:45:39.8+10.2+4:53.7
11.8IRLC. BREEN2:52:42.6+7:02.8+11:56.5
12.34NORO. VEIBY2:53:39.3+56.7+12:53.2
13.31SWEP. TIDEMAND2:54:12.2+32.9+13:26.1
14.91FRAE. CAMILLI2:57:34.3+3:22.1+16:48.2
15.40FRAQ. GILBERT2:57:59.6+25.3+17:13.5
16.21UKRV. GORBAN2:58:14.5+14.9+17:28.4
17.32MEXB. GUERRA3:00:44.2+2:29.7+19:58.1
18.44FRAY. BONATO3:01:02.2+18.0+20:16.1
19.42POLW. CHUCHALA3:01:56.2+54.0+21:10.1
20.10FINJ. LATVALA3:08:47.1+6:50.9+28:01.0

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube