Ράλι Monte Carlo: Πρώτη νίκη του Ogier με την M-Sport

Ράλι Monte Carlo: Πρώτη νίκη του Ogier με την M-Sport

Παρότι δεν είχε εμπειρία με το Ford Fiesta, ο Γάλλος κέρδισε για τέταρτη στη σειρά χρονιά τον αγώνα. Τυχερός-άτυχος ο Ott Tanak.

O Sebastien Ogier κέρδισε στο ντεμπούτο του με την M-Sport, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα στο Fiesta του Tanak στέρησε το «ένα-δύο» από την ομάδα.

Η ατυχία του Εσθονού πάντως δεν του στέρησε μια θέση στο βάθρο, ενώ ήταν τύχη για τον Jari-Matti Latvala, που πήρε τη 2η θέση στην πρώτη εμφάνιση του νέου Toyota Yaris WRC.

O Ogier είχε πέσει στην 9η θέση μετά από ένα λάθος του την Παρασκευή, αλλά πολέμησε και ανέβηκε στη 2η θέση πριν ο Thierry Neuville του παραχωρήσει τα ηνία του αγώνα με ένα δικό του λάθος χθες Σάββατο το απόγευμα.

Η σπασμένη ανάρτηση και καθυστέρηση του Βέλγου έδωσε στην M-Sport το pπροσωρινό «ένα-δύο», όμως το Fiesta του Tanak παρουσίασε βλάβη σήμερα Κυριακή το πρωί.

Ο κινητήρας δούλευε στους δύο μόνο κυλίνδρους, αλλά ο Εσθονός κατάφερε να τον διατηρήσει σε λειτουργία και να κάνει με πολύ μειωμένο ρυθμό  τις δύο τελευταίες ειδικές – που θα ήταν τρεις αν δεν είχε ακυρωθεί η προτελευταία για λόγους ασφαλείας.

Τελικά ο Tanak, με μια ηρωική –και θεαματική– προσπάθεια στην Power Stage, τη θρυλική Col de Turini, όπου είχε αρχίσει να πέφτει πυκνό χιόνι, κατάφερε να σώσει την 3η θέση από την (ανόρεχτη) επίθεση του Dani Sordo.

H 2η θέση του Latvala (φωτ. κάτω) είναι το πρώτο βάθρο της Toyota από 1999 όπου ο Carlos Sainz είχε τερματίσει επίσης 2ος, στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, το Ράλι Αυστραλίας.

Ο Juho Hanninen κρατούσε την θέση στον αγώνα την Παρασκευή με το άλλο Yaris, πριν βγει από το δρόμο και σπάσει την ανάρτηση. Ο Latvala ξεκίνησε τον αγώνα πιο συντηρητικά, είχε κάποια τεχνικά προβλήματα, αλλά η προσέγγισή του απέδωσε καθώς επωφελήθηκε από τα λάθη και τις ατυχίες των άλλων.

Χάρη σ’ αυτές, ένα αυτοκίνητο της προηγούμενης γενιάς κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη πεντάδα: το Citroen DS3 του πολύ καλού και σταθερού Craig Breen, που ήταν τελικά μόνο 12” από την 4η θέση του Dani Sordo με το νέο Hyundai i20 Coupe.

Ο Ισπανός δυσκολεύτηκε φανερά στις πιο χιονισμένες και παγωμένες ειδικές, κι επιπλέον αντιμετώπισε πρόβλημα με την υποβοήθηση του τιμονιού χθες Σάββατο.

Ο Breen ήταν ο μόνος από τους οδηγούς της Citroen που είχε έναν σχετικά απροβλημάτιστο αγώνα. Ο Kris Meeke ήταν μέσα στη μάχη για το βάθρο πριν βγει από το δρόμο και σπάσει την ανάρτηση του C3 WRC την Παρασκευή. Το Σάββατο έχασε μισή ώρα με πρόβλημα στην ανάφλεξη και στη συνέχεια τον τράκαρε ένας θεατής κατά την επιστροφή του στο Μονακό, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει οριστικά.

Το C3 του Stephane Lefebvre παρουσίασε πρόβλημα μετάδοσης την Πέμπτη, αλλά ο νεαρός Γάλλος κατάφερε τουλάχιστον να τερματίσει τον αγώνα στην 9η θέση χάρη στον κανονισμό Rally2 και να πάρει και 4 βαθμούς στο πρωτάθλημα με τον 2ο χρόνο που έκανε στην Power Stage.

Οι οδηγοί Rally2, που ξεκινούσαν πρώτοι, κυριάρχησαν στην Power Stage αφού πέρασαν τον αυχένα Turini πριν αρχίσει να χιονίζει. Ο Neuville μ’ αυτό τον τρόπο παρηγορήθηκε παίρνοντας τους 5 βαθμούς του καλύτερου χρόνου, μπροστά από τον Lefebvre και τον Hanninen.

Ο Elfyn Evans ταλαιπωρήθηκε από τα λάστιχα της DMACK που δεν κρατούσαν στον πάγο και το χιόνι, ιδίως την Παρασκευή, με αποτέλεσμα ο Ουαλός να είναι ανάμεσα στα αυτοκίνητα της WRC2. Όμως στις πιο στεγνές συνθήκες που ακολούθησαν, ο Evans ανέβασε ρυθμό, πήρε τρεις ειδικές και τελικά τερμάτισε τον αγώνα στην 6η θέση με το Fiesta του.

Ο μεγάλος χαμένος των φετινών μεταγραφών, ο Andreas Mikkelsen (φωτ. επάνω), εντυπωσίασε με το Skoda Fabia R5 της WRC2, κυριαρχώντας στη μικρή κατηγορία και τερματίζοντας στην 7η θέση της γενικής κατάταξης.

Το φετινό Monte, με το ντεμπούτο των WRC νέας γενιάς, επισκιάστηκε από το ατύχημα του Hayden Paddon στην πρώτη ειδική, την Πέμπτη το βράδυ, όπου έχασε τη ζωή του ένας θεατής. Το ατύχημα ήγειρε ερωτηματικά για την ασφάλεια του αγώνα, που οδήγησαν στην ακύρωση της προτελευταίας ειδικής, σήμερα το πρωί.

Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ (Ε.Δ.17):

POS#DRIVERTIMEDIFF PREVDIFF 1ST
1.1FRAS. OGIER4:00:03.6  
2.10FINJ. LATVALA4:02:18.6+2:15.0+2:15.0
3.2ESTO. TANAK4:03:01.4+42.8+2:57.8
4.6ESPD. SORDO4:03:39.4+38.0+3:35.8
5.14IRLC. BREEN4:03:51.4+12.0+3:47.8
6.3GBRE. EVANS4:06:48.6+2:57.2+6:45.0
7.31NORA. MIKKELSEN4:09:36.3+2:47.7+9:32.7
8.32CZEJ. KOPECKY4:13:01.7+3:25.4+12:58.1
9.8FRAS. LEFEBVRE4:14:47.4+1:45.7+14:43.8
10.40FRAB. BOUFFIER4:16:13.0+1:25.6+16:09.4
11.76SWEP. TIDEMAND4:16:20.0+7.0+16:16.4
12.39FRAE. CAMILLI4:19:32.1+3:12.1+19:28.5
13.35FRAQ. GILBERT4:21:13.1+1:41.0+21:09.5
14.78CHEO. BURRI4:27:19.6+6:06.5+27:16.0
15.5BELT. NEUVILLE4:30:56.1+3:36.5+30:52.5
16.11FINJ. HANNINEN4:32:20.4+1:24.3+32:16.8
17.38SWEE. BERGKVIST4:36:48.1+4:27.7+36:44.5
18.42ITAA. CRUGNOLA4:39:47.1+2:59.0+39:43.5
19.71FRAR. ASTIER4:39:55.8+8.7+39:52.2
20.80CZEO. BISAHA4:42:56.3+3:00.5+42:52.7

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube