Ράλι Monte Carlo: Ο Οgier βάζει 5η

Ράλι Monte Carlo: Ο Οgier βάζει 5η

Ο Sebastien Ogier πήρε την 5η νίκη του στο Monte Carlo, μπαίνοντας στο πρωτάθλημα με το δεξί. Δεύτερος ο Tanak.

Ο Sebastien Ogier ξεκίνησε το WRC του 2018 με μια κυρίαρχη νίκη στο ράλι της (ιδιαίτερης) πατρίδας του.

Ο Γάλλος ήταν επικεφαλής από την αρχή, παρά ένα τετακέ στην πρώτη, παγωμένη ειδική, την Πέμπτη το βράδυ. Όμως η διαφορά του από τον περσινό του team-mate, τον Ott Tanak, αυξομειωνόταν συνεχώς την Παρασκευή και το Σάββατο.

Μια αστεία έξοδος σε χαντάκι την Παρασκευή το απόγευμα μείωσε το πλεονέκτημα του Ogier στα 14,9” εν όψει του Σαββάτου. Όμως στην πρώτη ειδική εκείνης της μέρας, μέσα σε εφιαλτικές συνθήκες με χιόνι και πάγο, ο Γάλλος έριξε ένα ολόκληρο λεπτό στον Εσθονό, που το απέδωσε σε πρόβλημα με τα αμορτισέρ του Toyota Yaris.

Ο Tanak άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά αμέσως μετά, και μέσα στη μέρα την έφερε από 1’ 18” 4 σε μόνο 33,5”.

Όμως ο Ogier «πήγαινε σύμφωνα με το σχέδιο», που προέβλεπε ένα δυνατό ξεκίνημα και την Κυριακή, για να κόψει τα φτερά του Tanak. Ο Γάλλος κέρδισε την πρώτη σημερινή ειδική, στο φημισμένο Col de Turini, και ήταν πιο γρήγορος από τον Εσθονό και στις δύο επόμενες.

Ο Tanak (φωτ. επάνω) έδειχνε ήδη συμβιβασμένος με τη 2η θέση, καθώς ο Ogier, παρότι δεν πίστευε ότι φορούσε τα πιο κατάλληλα λάστιχα για την Power Stage, ήταν πιο γρήγορος κι εδώ από τον Εσθονό, παίρνοντάς του την 5η θέση στην ειδική μαζί με τον έξτρα βαθμό στο πρωτάθλημα.

Οι δύο άλλοι οδηγοί της Toyota, ο Jari-Matti Larvala κι ο Esapekka Lappi, είχαν τη δική τους μάχη για την 3η θέση μέχρι που ο νεότερος Φιλανδός είχε μια έξοδο στην Ε.Δ.11, χθες Σάββατο, και του έσκασε ένα λάστιχο ρίχνοντάς τον πολύ πίσω.

Το γεγονός αυτό ελευθέρωσε τον Latvala από το άγχος ώστε να μπορέσει να σιγουρέψει την 3η θέση στον αγώνα, ενώ ο Lappi ανέβηκε ξανά 4ος περνώντας τον Kris Meeke με το Citroen.

O Lappi ξαναβγήκε από το δρόμο σε μια παγωμένη φουρκέτα της προτελευταίας ειδικής, αλλά και πάλι ήταν 18” μπροστά από τον Meeke μπαίονοντας στην Power Stage.

Ο Meeke είχε πλέον την προσοχή του στραμμένη στο να προστατέψει την 5η θέση από τους ανερχόμενους Elfyn Evans και Thierry Neuville. Όμως «έβγαλε από το καπέλο του» μια νίκη στην Power Stage, περνώντας και τους δύο αντιπάλους του. Και τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμη καλύτερα για τον Βορειοϊρλανδό στη συνέχεια.

Ενώ είχε σιγουρεμένη την 4η θέση, ο Lappi γλίστρησε σε χώματα στην Power Stage, βγήκε σε μια έξοδο διαφυγής κι έχασε μισό λεπτό προσπαθώντας να βάλει όπισθεν για να ξαναμπεί στην ειδική.

Έτσι ο νεαρός Φιλανδός έπεσε πίσω από τον Meeke, που κληρονόμησε μια αναπάντεχη 4η θέση και πήρε και τους 5 έξτρα βαθμούς της Power Stage μετά από ένα «φρικτό τριήμερο», όπως είπε.

Η ατυχία του Lappi ωφέλησε και τους Neuville και Evans. Ο Βέλγος μάλιστα κέρδισε δύο θέσεις στην τελευταία ειδική αφού πέρασε και τον Evans για ένα δευτερόλεπτο. Η απρόσμενη αυτή 5η θέση ήταν μια κάποια ανταμοιβή για τον Neuville, που προσπάθησε πολύ μετά την καταστροφική του έξοδο στην πρώτη ειδική, την Πέμπτη το βράδυ, όπου είχε χάσει 4 λεπτά.

Ο Evans ήταν απογοητευμένος που έχασε την 5η θέση αφού κι αυτός είχε ανέβει θεαματικά μετά από ένα σκασμένο λάστιχο και μισό τετακέ στις δύο πρώτες ειδικές του αγώνα.

Η 5η θέση του Neuville και οι 4 έξτρα βαθμοί που πήρε από την Power Stage ήταν ένα ανέλπιστο μπόνους και για τη Hyundai, που σε κάποια φάση πήγαινε για μηδενικό σκορ. Ο Dani Sordo ήταν στην θέση μέχρι να βγει τελειωτικά από το δρόμο στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, ενώ ο Andreas Mikkelsen είχε μείνει πολύ πίσω από την Παρασκευή, μετά από πρόβλημα στα ηλεκτρικά του i20 WRC (χαλασμένος εναλλάκτης).

Ο Νορβηγός επέστρεψε στον αγώνα ως Rally2 και πήρε 3 βαθμούς στο πρωτάθλημα κάνοντας τον 3ο καλύτερο χρόνο στην Power Stage.

Στη μικρή κατηγορία WRC2, o Τσέχος Jan Kopecki (κάτω) πήρε μια κυρίαρχη νίκη με το εργοστασιακό Skoda Fabia R5 – μαζί με τη 10η θέση της γενικής κατάταξης.

Η ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ Ε.Δ.17 (POWER STAGE)

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

4h18m55.5s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

58.3s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m52.0s

4

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

4m43.1s

5

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4m53.8s

6

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

4m54.8s

7

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4m57.5s

8

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

7m39.5s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

9m06.7s

10

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

16m43.0s

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ POWER STAGE

Θ.

ΠΛΗΡΩΜΑ

ΟΜΑΔΑ

ΑΥΤ/ΤΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

10m06.7s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2.3s

3

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

4.4s

4

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

6.9s

5

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

8.1s

6

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

8.5s

7

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

8.8s

8

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

10.5s

9

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

25.6s

10

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

33.0s

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘΜΟΙ

1

Sebastien Ogier

26

2

Ott Tanak

18

3

Jari-Matti Latvala

17

4

Kris Meeke

17

5

Thierry Neuville

14

6

Elfyn Evans

8

7

Esapekka Lappi

6

8

Bryan Bouffier

4

9

Andreas Mikkelsen

3

10

Craig Breen

2

11

Jan Kopecky

1

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube