Ράλι Μεξικού: Ο Sordo μπροστά, αλλά ο Loeb πλησιάζει

Ράλι Μεξικού: Ο Sordo μπροστά, αλλά ο Loeb πλησιάζει

O Dani Sordo μπήκε επικεφαλής το πρωί της πρώτης μέρας, αλλά ο Sebastien Loeb βρήκε τον παλιό του εαυτό το απόγευμα.

Ο Sordo (Hyundai) εκμεταλλεύτηκε την ευνοϊκή σειρά εκκίνησης για να περάσει πρώτος την Παρασκευή το πρωί, ενώ ο Loeb εγκαταστάθηκε αρχικά στην 3 η θέση, στον πρώτο του αγώνα μετά την επιστροφή του στο WRC.

Καθώς είχε εγκαταλείψει στο Monte Carlo και δεν είχε τρέξει στη Σουηδία, ο Sordo είχε 0 βαθμούς στο πρωτάθλημα οπότε ξεκινούσε τις ειδικές από την ευνοϊκή 10η θέση ανάμεσα στα 11 World Rally Cars, βρίσκοντας το δρόμο καθαρισμένο από το γαρμπίλι.

Ο περσινός νικητής του αγώνα, Kris Meeke (Citroen) ξεκινούσε 7ος και μπήκε επικεφαλής μετά την ειδική Duarte-Derramadero, όμως δύο νίκες στις δύο επόμενες ειδικές, El Chocolate και Ortega, έφεραν τον Sordo μπροστά, ενώ ο Meeke θεώρησε την επιλογή του, για δύο σκληρά λάστιχα εμπρός, τελικά λανθασμένη.

Ο Meeke έπεσε 3ος, πίσω από τον Elfyn Evans (M-Sport Ford) –που ξεκινούσε 8ος– στην El Chocolate, όμως μια έξοδος με μεγάλη ταχύτητα στην Ortega κόστισε στον Evans σχεδόν 3 λεπτά και τον έριξε στη 12η θέση.

Έτσι ο Meeke πέρασε 2ος με τον Loeb 3ο και τον Sordo επικεφαλής με διαφορά 16,6” στο σέρβις μετά τον πρωινό κύκλο ειδικών.

Ο Loeb πλησίασε τον Meeke στα 1,3” μετά την ειδική στους δρόμους της Leon, καθώς ο Βορειοϊρλανδός έκανε ένα λάθος, το Citroen του σηκώθηκε στις δύο ρόδες και πέρασε πάνω από μια… γλάστρα στην κορυφή μιας φουρκέτας!

Ο Ott Tanak ήταν κοντά στα δύο Citroen με το μόνο Toyota που δεν αντιμετώπισε τα περσινά προβλήματα υπερθέρμανσης. Οι Jari-Matti Latvala και Esapekka Lappi πήγαιναν με μειωμένη ισχύ και είχαν πέσει πολύ πίσω.

Ο επικεφαλής της βαθμολογίας Thierry Neuville (Hyundai) είχε το «πρόβλημα Ogier», ξεκινώντας τις ειδικές πρώτος και σκουπίζοντας το δρόμο, όμως διατηρούσε την επαφή με το γκρουπ των πρώτων μέχρι την πολύ μικρή ειδική μέσα στη Leon.

Από την πλευρά του, ο Sebastien Ogier (M-Sport Ford) δεν άνοιγε μεν το δρόμο, αλλά έβρισκε πως και το να ξεκινά δεύτερος δεν είχε μεγάλη διαφορά, καθώς ήταν το πρωί στην 5η θέση, μόλις 1,3” μπροστά από τον Andreas MIkkelsen, που δεν ήταν ικανοποιημένος με τη συμπεριφορά του Hyundai του.

Το απόγευμα, ο Sordo (φωτ. επάνω) είδε την πρωτοπορία του να μειώνεται σε κάτω από 8” καθώς ο Loeb κέρδισε δύο ειδικές σε ένα δραματικό απογευματινό σκέλος.

Κάνοντας πρώτο χρόνο στις E.Δ.7 και 8, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε τις πρώτες του νίκες σε ειδικές μετά το Monte Carlo του 2015. Έτσι πέρασε τόσο τον team-mate του, Kris Meeke, ο οποίος έκανε τετακέ και στις δύο ειδικές, όσο και τον Tanak, για να πλησιάσει τον επικεφαλής Sordo στα 7,2”, στο τέλος της πρώτης ημέρας του αγώνα.

Ο απογευματινός κύκλος ειδικών ταλαιπώρησε τα πληρώματα και μερικοί από τους επικεφαλής είχαν προβλήματα.

Ο Evans αποσύρθηκε από τον αγώνα αφού ο συνοδηγός του, Daniel Barritt, έπαθε διάσειση στο ατύχημα που είχαν το πρωί στην Ortega. To Fiesta μπορούσε να οδηγηθεί, αλλά το πλήρωμα εγκατέλειψε για λόγους ασφαλείας.

Η Toyota είχε μια καταστροφική μέρα παρότι ο Tanak συνέχισε να πολεμά τους Loeb και Sordo κερδίζοντας την υπερειδική Ε.Δ.9 ενώ έπεφτε η νύχτα. Οι υψηλές θερμοκρασίες στον κινητήρα των Yaris ανάγκασαν την ομάδα να απενεργοποιήσει το σύστημα anti-lag (ALS), με αποτέλεσμα σημαντική απώλεια ιπποδύναμης.

Ο Lappi είχε έξοδο στην Ε.Δ.7 και δεν έφτασε στον τερματισμό, ενώ ο Latvala έμεινε από εναλλάκτη στην απλή μετά την Ε.Δ.8 και θα επιστρέψει ως Rally2 για το σκέλος του Σαββάτου.

Δράματα είχε και ο επικεφαλής του πρωταθλήματος, Neuville. Ο κινητήρας του Hyundai έχασε την πίεση καυσίμου πριν την E.Δ.5 των μόλις 1,1 km και ο Βέλγος προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα ανοίγοντας εν κινήσει την πόρτα για να φτάσει τη βαλβίδα παράκαμψης πίσω από το κάθισμά του. Όμως η πόρτα έκλεισε και του μάγκωσε το χέρι, προκαλώντας εκχυμώσεις.

Ο Neuville έχασε και την υποβοήθηση του τιμονιού στην Ε.Δ.8, με αποτέλεσμα να πέσει στην 7η θέση που σημαίνει ότι θα ξεκινά από τους πρώτους τις ειδικές σήμερα Σάββατο.

Μπροστά, ο Sordo, που ξεκινούσε 10 ος κάνοντας καλούς χρόνους, είναι 7,2” μπροστά από τον Loeb και 11” από τον Tanak, που πήραν ειδικές στο απογευματινό σκέλος.

Οι Ogier και Mikkelsen συνέχισαν τη δική τους μάχη και το απόγευμα, εναλλασσόμενοι στην 5η και την 6η θέση. Τελικά ο Γάλλος, κερδίζοντας την Ε.Δ.10 στο Autodromo της Leon, είναι 1,5” μπροστά από τον Νορβηγό.

Αφού ο Evans αποσύρθηκε και ο Teemu Suninen βγήκε από το δρόμο στην Ε.Δ.7, όλες οι ελπίδες της M-Sport για βαθμούς στηρίζονται στον Ogier.

Στην κατηγορία WRC2, o περσινός πρωταθλητής Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα των αντιπάλων του για να ανοίξει μια διαφορά 3’ 07” 4 από τον Βρετανό Guss Greensmith (Ford Fiesta R5).

Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ:

POS#DRIVERTIMEDIFF PREVDIFF 1ST
1.6ESPD. SORDO1:47:55.4  
2.11FRAS. LOEB1:48:02.6+7.2+7.2
3.8ESTO. TÄNAK1:48:06.4+3.8+11.0
4.10GBRK. MEEKE1:48:20.4+14.0+25.0
5.1FRAS. OGIER1:48:25.6+5.2+30.2
6.4NORA. MIKKELSEN1:48:27.1+1.5+31.7
7.5BELT. NEUVILLE1:49:57.3+1:30.2+2:01.9
8.31SWEP. TIDEMAND1:53:01.0+3:03.7+5:05.6
9.38GBRG. GREENSMITH1:56:08.4+3:07.4+8:13.0
10.39CHLP. HELLER2:00:29.2+4:20.8+12:33.8
11.35BOLM. BULACIA WILKINSON2:00:36.9+7.7+12:41.5
12.7FINJ. LATVALA2:03:01.5+2:24.6+15:06.1
13.81MEXR. TRIVIÑO2:04:45.6+1:44.1+16:50.2
14.84MEXR. CORDERO2:05:12.0+26.4+17:16.6
15.83MEXF. NAME2:11:09.2+5:57.2+23:13.8
16.85MEXM. GRANADOS CERVERA2:15:38.3+4:29.1+27:42.9
17.82USAD. WALLINGFORD2:15:58.3+20.0+28:02.9
18.9FINE. LAPPI2:17:13.8+1:15.5+29:18.4
19.3FINT. SUNINEN2:19:03.2+1:49.4+31:07.8

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube