Ράλι Φιλανδίας: Άντεξε ο Latvala

Ράλι Φιλανδίας: Άντεξε ο Latvala

O Jari-Matti Latvala διατήρησε την απόστασή του από τον Sebastien Ogier και σήμερα το πρωί, για να πάρει τη δεύτερη στη σειρά νίκη του στη Φιλανδία.

Αυτή είναι η τρίτη νίκη στην πατρίδα του για τον Latvala, που κατάφερε να κερδίσει μια σκληρή μάχη με τον team-mate του στο πρώτο μισό του αγώνα και στη συνέχεια άνοιξε μια διαφορά 13” οδηγώντας εκπληκτικά γρήγορα χθες, Σάββατο, το απόγευμα.

Άλλη μία νίκη στην πρώτη σημερινή ειδική πρακτικά του εξασφάλισε την πρώτη θέση, και ο Φιλανδός την επισφράγισε κάνοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο μετά τον Ogier στην Power Stage.

Το αποτέλεσμα στη Φιλανδία δεν επηρεάζει ουσιαστικά την πορεία του Ogier προς τον παγκόσμιο τίτλο, αφού με τη δεύτερή θέση που πήρε στον αγώνα και στη νίκη του στην Power Stage, άνοιξε μια διαφορά 89 βαθμών στo πρωτάθλημα.

Γι’ αυτό και ο Γάλλος φάνηκε για μια φορά ιπποτικός στον τερματισμό, δηλώνοντας: «Εκπληκτική πάχη με τον Jari-Matti, αυτό το σαββατοκύριακο ήταν φανταστικό. Το λάτρεψα. Ο Jari-Matti ήταν πολύ δυνατός, μπράβο του. Δεν έχω πρόβλημα που έχασα από αυτόν στο ράλι της πατρίδας του».

«Ήταν μια φανταστική νίκη», δήλωσε με τη σειρά του ο Φιλανδός. «Οδήγησα πραγματικά πολύ πολύ καλά όλο το σαββατοκύριακο. Ειδικά το Σάββατο ήταν μια από τις καλύτερες επιδόσεις στη ζωή μου».

Η επίδοση αυτή του Latvala θέσπισε ένα νέο ρεκόρ ταχύτερου αγώνα στο WRC, με μέση ταχύτητα 125,44 km/h, ενώ ο Ogier πήρε το ρεκόρ ταχύτερης ειδικής διαδρομής με 135,25 km/h μέση ταχύτητα στην Power Stage!

Ο Mads Ostberg (Citroen) ανέβηκε μαζί με τους οδηγούς της VW στο βάθρο, όπου θα μπορούσε να βρίσκεται ο team-mate του, ο Kris Meeke, αν δεν είχε βγει από το δρόμο το Σάββατο.

Ο Meeke είχε ακολουθήσει το ρυθμό των Ogier και Latvala για κάποιο διάστημα, και ήταν για λίγο επικεφαλής την Παρασκευή το πρωί, πριν πέσει ο ρυθμός του λόγω προβλήματος στη μετάδοση, που αρχικά νόμιζε ότι ήταν σπασμένο ημιαξόνιο, αλλά αποδείχτηκε κάτι λιγότερο σοβαρό.

Ο Βορειοϊρλανδός ξαναέχτισε μια διαφορά από τον Ostberg –που είχε ανέβει στην κατάταξη κάνοντας γρήγορους χρόνους την Παρασκευή – αλλά το Σάββατο το απόγευμα o Meeke υπέστρεψε σε μια στροφή, σπάζοντας έναν μπροστινό τροχό του DS3.

Το ατύχημά του αυτό ήταν ένα από τα μικρότερα που συνέβησαν στον κλασικά καταστροφικό αυτόν αγώνα. Ο Andreas Mikkelsen (VW) ήταν εκτός ρυθμού καθώς δεν είχε αυτοπεποίθηση την Παρασκευή, και στην τελευταία ειδική της ημέρας είχε μια θεαματική έξοδο. Μια αντίστοιχη τούμπα με μεγάλη ταχύτητα είχε και ο Hayden Paddon, ενώ ήταν στην 5η θέση με το Hyundai.

O Robert Kubica (Ford) επίσης βγήκε προς το τέλος του Σαββάτου, αλλά ήδη αγωνιζόταν στο Rally2 αφού είχε μείνει από εναλλάκτη την Παρασκευή ενώ ήταν 6ος.

Ο Thierry Neuville είχε το δικό του ατύχημα την Πέμπτη, στο shakedown. Αυτό επηρέασε την αυτοπεποίθησή του αρχικά, αλλά δεν έκανε άλλα λάθη στον αγώνα και τερμάτισε τελικά 4ος. Είχε τη δική του μάχη με τον team-mate του, τον Dani Sordo, μέχρι που ο Ισπανός έχασε 5 λεπτά σε ένα χαντάκι το Σάββατο.

Η M-Sport έτρεφε μεγάλες ελπίδες λόγω της ταχύτητας που είχε δείξει το νέο Fiesta με τον Ott Tanak στην Πολωνία. Όμως, τόσο ο Εσθονός όσο και ο Elfyn Evans έκαναν ζημιά στα αυτοκίνητά τους την Παρασκευή το πρωί και αναγκάστηκαν να ολοκληρώσουν κούτσα-κούτσα την ημέρα με πρόχειρες επισκευές αφού δεν υπήρχε στο πρόγραμμα του αγώνα πλήρες σέρβις.

Ο Tanak κατάφερε να μείνει στη δεκάδα και ανέβηκε τελικά στην 5η θέση, περνώντας στην προτελευταία ειδική τον Juho Hanninen, που επέστρεψε στο WRC με ένα M-Sport Ford παλιότερων προδιαγραφών. O Evans δεν μπόρεσε να πετύχει κάτι καλύτερο από τη 13η θέση.

Η Skoda κυριάρχησε για μια ακόμη φορά στην κατηγορία WRC2, με τον τοπικό Esapekka Lappi (φωτ. κάτω) άνετα μπροστά από τον Σουηδό team-mate του, Pontus Tidemand. Τα δύο Skoda τερμάτισαν στην και θέση, πίσω από τον Martin Prokop (Ford Fiesta WRC).

Ο ιδιώτης (κληρονόμος της Prada) Lorenzo Bertelli (Ford) πήρε για πρώτη φορά στην καριέρα του μια θέση στην πρώτη δεκάδα σε αγώνα του WRC, νικώντας στα ίσια τον Sordo που περίμεναν όλοι να περάσει τον Ιταλό και να του πάρει τη 10η θέση.

Τα τελικά αποτελέσματα του Ράλι Φιλανδίας 2015:

ΘέσηΝο.ΟδηγόςΧρόνοςΔιαφ. από προηγ.Διαφ. από 1ο
1.2FINJ. LATVALA2:33:03.8  
2.1FRAS. OGIER2:33:17.5+13.7+13.7
3.4NORM. OSTBERG2:34:40.6+1:23.1+1:36.8
4.7BELT. NEUVILLE2:37:02.5+2:21.9+3:58.7
5.6ESTO. TANAK2:37:33.1+30.6+4:29.3
6.15FINJ. HANNINEN2:37:48.1+15.0+4:44.3
7.21CZEM. PROKOP2:39:24.1+1:36.0+6:20.3
8.42FINE. LAPPI2:40:15.0+50.9+7:11.2
9.40SWEP. TIDEMAND2:41:56.0+1:41.0+8:52.2
10.37ITAL. BERTELLI2:42:41.2+45.2+9:37.4
11.8ESPD. SORDO2:43:21.6+40.4+10:17.8
12.32FRAS. LEFEBVRE2:43:46.5+24.9+10:42.7
13.5GBRE. EVANS2:44:50.0+1:03.5+11:46.2
14.39UKRY. PROTASOV2:45:13.3+23.3+12:09.5
15.74AUSS. PEDDER2:47:00.6+1:47.3+13:56.8
16.70NORA. GRONDAL2:48:32.8+1:32.2+15:29.0
17.12UAEK. AL QASSIMI2:49:24.5+51.7+16:20.7
18.3GBRK. MEEKE2:54:43.5+5:19.0+21:39.7
19.60FRAQ. GILBERT2:54:43.6+0.1+21:39.8
20.62FINH. HAAPAMAKI2:54:44.1+0.5+21:40.3

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube