Ράλι Αργεντινής: Η επιστροφή της Citroën δια χειρός Kris Meeke

Ράλι Αργεντινής: Η επιστροφή της Citroën δια χειρός Kris Meeke

...ή όταν λείπει η γάτα χορεύουν τα ποντίκια!

Mην σας μπερδεύει ο τίτλος. Ο Meeke είναι άξιος νικητής στην Αργεντινή, οδήγησε έξυπνα, σταθερά και γρήγορα, το DS3 αποδείχθηκε αξιόπιστο και ιδού πως έφτασε ο Βρετανός στο πιο ψηλό σκαλί.

Όμως, μια και μιλάμε για «γάτες» και «ποντίκια» δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην απουσία της VW που έδωσε το δικαίωμα στη Citroën και τη Ford να δώσουν τη δική τους μάχη και να σπάσουν τη μονοτονία στο WRC. Τελικά, η γαλλική ομάδα πανηγύρισε το 1-2!
 
Aπό την αρχή επικεφαλής 
Το τελείωμα της πρώτης ημέρας του αγώνα βρήκε τον Ogier εκτός μάχης τον Meeke να προηγείται και να ανοίγει τη διαφορά από τον δεύτερο, τον Jari-Matti Latvala, στο δεύτερο πέρασμα της τεράστιας ειδικής Ascochinga (52 km), αφού ο Φιλανδός τον είχε προηγουμένως πλησιάσει στην τελευταία ειδική του πρωινού σκέλους.
 
Ο Βορειοϊρλανδός της Citroën στη συνέχεια ισοφάρισε την επίδοση του Φιλανδού της VW στους πρώτους δύο τομείς χρονομέτρησης της ειδικής Villa Bustos-Tanti, πριν ο Latvala χάσει χρόνο στον τρίτο τομέα λόγω προβλήματος στο εμπρός διαφορικό του Polo.
 
Καθώς ο Latvala, με τη βλάβη του, έχασε άλλο μισό λεπτό στην υπερειδική που έκλεινε την πρώτη ημέρα, ο Meeke θα ξεκινήσει σήμερα τη δεύτερη με ένα πλεονέκτημα 1’ 08” 4. Επιπλέον, ο Latvala δήλωσε ότι δεν θα κυνηγήσει τη νίκη σήμερα Σάββατο, αφού δεν θέλει να ρισκάρει τους βαθμούς, καθώς είναι μόλις 6ος στο πρωτάθλημα, 62 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής Ogier, έχοντας στο παθητικό του δύο ατυχήματα στους δύο τελευταίους αγώνες.
 
O team-mate του Meeke, ο Mats Ostberg, ανέβηκε στη 2η θέση μετά την υπερειδική, χάρη στο πρόβλημα του Latvala. Το χθεσινό απόγευμα ήταν γι’ αυτόν ήρεμο μετά τα πρωινά καπρίτσια του κινητήρα του DS3.
 
Ο Dani Sordo (Hyundai) είναι 4ος, μισό λεπτό πίσω από τον Latvala, έχοντας επιδιορθώσει το απόγευμα το πρόβλημα με την υποβοήθηση του τιμονιού του. Με το i20 σε καλή υγεία, ο Ισπανός κέρδισε την υπερειδική Villa de Merlo, το βράδυ.
 
Ο Elfyn Evans συνέχισε τη σταθερή πορεία του κρατώντας την 5η θέση με το Fiesta της M-Sport, μπροστά από τον πρώτο ιδιώτη, τον Martin Prokop (Ford Fiesta), που είχε μια σπασμένη αντιστρεπτική στο μεγαλύτερο μέρος του απογεύματος.
 
Ο Thierry Neuville με το άλλο Hyundai είναι 7ος, μετά από ένα δύσκολο πρωινό όπου είχε ένα κλατάρισμα και μετά αναγκάστηκε να σπρώξει το σερνάμενο VW του Andreas Mikkelsen που τον καθυστερούσε μέσα στη σκόνη. Ο Khalid Al Qassimi είναι το τελευταίο WRC, στην θέση.
 
Ο Sébastien Ogier ήταν η μεγαλύτερη απώλεια την πρώτη μέρα. Ο Γάλλος εγκατέλειψε στην πρώτη ειδική με πρόβλημα στον κινητήρα του VW Polo. Σύντομα τον ακολούθησαν ο Mikkelsen, o Hayden Paddon (Hyundai) και ο Ott Tanak (M-Sport Ford).
 
O Tanak χτύπησε ένα βράχο κρυμμένο μέσα σε ένα πέρασμα από νερά. Φαίνεται πως κάτι έχει ο Εσθονός με το νερό, αφού βούτηξε μέσα σε μια λίμνη στον προηγούμενο αγώνα, στο Μεξικό.
 
Στην κατηγορία WRC2, o Abdulaziz Al-Kuwari (Fiesta RRC) έχει ανοίξει μια διαφορά σχδόν δύο λεπτών από τον δεύτερο, τον Yurii Protasov, που είχε πολλά προβλήματα. Οι δύο πρώτοι της WRC2 είναι στην 9η και τη 10η θέση της γενικής κατάταξης.
 
Δεύτερη ημέρα
Η δεύτερη ημέρα του αγώνα (Σάββατο) σημαδεύτηκε από το ατύχημα στην 9η ειδική διαδρομή.
Έξι θεατές τραυματίστηκαν όταν το Hyundai του Hayden Paddon προσγειώθηκε άτσαλα μετά από άλμα και βγήκε από το δρόμο.
 

 
Από τους τραυματίες, που διακομίστηκαν στο νοσοκομείο με αυτοκίνητα και ελικόπτερο, ένας βγήκε ήδη αλλά ένας 25χρονος παραμένει στην εντατική με πολλαπλά κατάγματα. Το ατύχημα είχε ως συνέπεια να ακυρωθεί η ειδική Capilla den Monte, οπότε απέμενε μόνο η (κοντυμένη) Characato για να κλείσει το απογευματινό σκέλος.
 
Η διαφορά του Meeke από τον team-mate του στη Citroën, τον Ostberg, είχε μειωθεί από 1’ 08” σε μόνο 32” σε ένα δύσκολο πρωινό για τον Βορειοϊρλανδό. Όμως την άνοιξε ξανά στα 38” στην Ε.Δ.10, παρότι αναγκάστηκε να ξαναβάλει μπροστά το DS3 όταν άναψε ένα λαμπάκι μετά από ένα πέρασμα από νερά.
 
Πριν από αυτή τη μικρή καθυστέρηση, ο Meeke πάλευε με το VW του Andreas Mikkelsen για τη νίκη στην ειδική.
 
Ο Ostberg αρχικά πίεσε πολύ τον Meeke, αλλά στη συνέχεια έκοψε για να εξασφαλίσει τη 2η θέση στους πολύ χαλασμένους δρόμους.
 
Η 2η θέση του Νορβηγού συνεχίζει να απειλείται από τον Jari-Matti Latvala (VW), αν και ο Φιλανδός κατάφερε να πλησιάσει μόνο κατά 6” τον Ostberg στην Ε.Δ.10 και θα ξεκινήσει τη σημερινή, τελευταία μέρα του αγώνα, 25” πίσω από τον Νορβηγό.
 
Πάντως ο Latvala δεν απειλείται από κάποιον πίσω του, καθώς το Hyundai του Dani Sordo σταμάτησε με μηχανικό πρόβλημα στην αρχή της Characato, αφού είχε πλησιάσει το VW το πρωί.
 
Ο team-mate του Sordo, Thierry Neuville, ανέβηκε 5ος, πίσω από τον Elfyn Evans (M-Sport Ford), καθώς κέρδισε δύο θέσεις περνώντας τον Martin Prokop (Ford) όταν εγκατέλειψε ο Sordo. Λόγω των πολλών εγκαταλείψεων, ο Ισπανός θα είναι ακόμα μέσα στην πρώτη δεκάδα αν ξεκινήσει σήμερα κάτω από τον κανονισμό Rally 2.
 
Με τον Rally 2 αγωνίζεται και ο ταχύτερος όλων σε αυτή τη φάση, ο Mikkelsen, που όμως είναι πολύ μακριά από τη βαθμολογούμενη ζώνη μετά τα προβλήματα που είχε την Παρασκευή. Ο πρωταθλητής Sébastien Ogier είναι πλέον ακόμα πιο πίσω, αφού του χάλασε η υποβοήθηση του τιμονιού στην Ε.Δ.10.
 
Τρίτη ημέρα
Το τελευταίο σκέλος του αγώνα, αυτό της Κυριακής, είχε μόνο από δύο περάσματα της μικρής μεν (16 km) αλλά πολύ σκληρής ειδικής El Condor.
Στο πρώτο πέρασμα ταχύτερος αναδείχθηκε ο Mikkelsen με τον Latvala να εγκαταλείπει. Ο Meeke έκανε τον 7ο χρόνο, αλλά στη γενική κατάταξη παρέμεινε πρώτος με διαφορά 27" από τον δεύτερο Ostberg.

Στο δεύτερο πέρασμα από την ίδια ειδική, που ήταν και η Power Stage του αγώνα, ταχύτερος αποδείχθηκε ο Ogier με τον Meeke να κάνει τον 5ο χρόνο, όμως αυτό δεν του στέρησε την πρωτιά στη γενική κατάταξη που πανηγύρισε δεόντως. Νωρίτερα στην Power Stage εγκατέλειψαν λίγο πριν δουν την καρό σημαία οι Mikkelsen και Neuville ο οποίος είχε μια άσχημη έξοδο (φωτό)
 
 
ΡΑΛΙ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1.3GBRK. MEEKEIRLP. NAGLECITROËN TOTAL ABU DHABI WRTMRC13:41:44.9  
2.4NORM. OSTBERGSWEJ. ANDERSSONCITROËN TOTAL ABU DHABI WRTMRC13:42:03.0+18.1+18.1
3.5GBRE. EVANSGBRD. BARRITTM-SPORT WORLD RALLY TEAMMRC13:45:12.3+3:09.3+3:27.4
4.21CZEM. PROKOPCZEJ. TOMANEKJIPOCAR CZECH NATIONAL TEAMTRC13:48:11.0+2:58.7+6:26.1
5.8ESPD. SORDOESPM. MARTIHYUNDAI MOTORSPORTMRC13:52:31.6+4:20.6+10:46.7
6.12AREK. AL QASSIMIIRLC. PATTERSONCITROËN TOTAL ABU DHABI WRT RC13:53:04.8+33.2+11:19.9
7.36QATA. AL-KUWARIGBRM. CLARKEYOUTH & SPORTS QATAR RALLY TEAMWRC2RC23:57:47.5+4:42.7+16:02.6
8.52PRYD. DOMINGUEZ SARGE. GALINDODIEGO DOMINGUEZWRC2RC24:00:33.1+2:45.6+18:48.2
9.6ESTO. TANAKESTR. MOLDERM-SPORT WORLD RALLY TEAMMRC14:07:37.2+7:04.1+25:52.3
10.20NZLH. PADDONNZLJ. KENNARDHYUNDAI MOTORSPORT NTRC14:18:00.2+10:23.0+36:15.3
11.1FRAS. OGIERFRAJ. INGRASSIAVOLKSWAGEN MOTORSPORTMRC14:18:56.4+56.2+37:11.5
12.37ITAL. BERTELLIITAG. BERNACCHINIFWRT SRLTRC14:21:01.9+2:05.5+39:17.0

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube