Οι καλύτερες επισκευές του ποδαριού στο WRC [video]

Οι καλύτερες επισκευές του ποδαριού στο WRC [video]

Κούτσουρα, μπίρες και… ούρα. Αν έτσι μπορείς να φέρεις ένα αυτοκίνητο WRC στον τερματισμό, γιατί όχι;

Τα φορτηγά του service στους αγώνες WRC είναι φορτωμένα με ειδικά σχεδιασμένα υπερσύγχρονα εργαλεία. Πολλές φορές όμως τυχαίνει να είναι εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το αυτοκίνητο που έχει πρόβλημα. Τι γίνεται σε αυτή τη περίπτωση; Οδηγός και συνοδηγός προσπαθούν να βρουν μια λύση με ό,τι υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο, με ό,τι έχουν στα χέρια τους ή… μέσα τους.

Ο αείμνηστος Colin McRae ήταν οδηγάρα, ο ταχύτερος, ο πιο θεαματικός αλλά και ο πιο ζημιάρης. Ακριβώς λόγω των συχνών ατυχημάτων του, τόσο ο ίδιος όσο και οι μηχανικοί του είχαν γίνει ιδιαίτερα ευρηματικοί στις γρήγορες επισκευές με υλικά που μπορούσε κανείς να βρει… στη φύση. Σε μια λίστα με τις οκτώ καλύτερες, οι τρεις περιπτώσεις αφορούν στον Colin. Για δείτε…

1.Ο σύρτης – Colin McRae
Στις πρώτες ΕΔ του Ράλι RAC του 1990 o McRae είχε κολλήσει το Ford Sierra RS Cosworth 4x4 που οδηγούσε σε έναν πέτρινο τοίχο στο Chatsworth. Και λίγο αργότερα, αγκάλιασε ένα δέντρο στο Clipstone. Το αποτέλεσμα ήταν η πόρτα του συνοδηγού να μην κλείνει. Οι μηχανικοί την κόλλησαν, αλλά οι τεχνικοί έφοροι δεν ενέκριναν αυτή τη μέθοδο, καθώς έλεγαν ότι θα πρέπει η πόρτα κάπως να ανοίγει ώστε ο συνοδηγός Derek Ringer να μπορεί να βγει από το αυτοκίνητο σε περίπτωση (ενός ακόμη) ατυχήματος. Έτσι έκοψαν την κολλημένη πόρτα με τροχό και δανείστηκαν έναν… σύρτη, από την καγκελόπορτα ενός φράχτη, για να ασφαλίζει.



2. Το κούτσουρο – Colin McRae
Ο McRae σφράγισε το τίτλο των οδηγών στο RAC του 1995, αλλά λίγο έλειψε να μην τα καταφέρει όταν έσπασε η ανάρτηση. O McRae έπρεπε να βρει έναν τρόπο να ευθυγραμμίσει κάπως τον τροχό και να τον συγκρατήσει ώστε να οδηγήσει από τον τερματισμό της Ειδικής ως το service park. Στη μέση του πουθενά, στο δάσος Kielder, χωρίς την παραμικρή εξωτερική βοήθεια,  χωρίς πριόνι ή άλλο αντίστοιχο εργαλείο, βρήκε ένα κομμάτι από έναν κορμό στο κατάλληλο μέγεθος και με αυτό κατάφερε να συγκρατήσει σε κάπως ευθεία θέση το σπασμένο γόνατο. Έφτασε στο service και την επόμενη μέρα στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.



3. Πέτρα, ψαλίδι… – Colin McRae
 Στο Ράλι Αργεντινής του ’98, στη φημισμένη ΕΔ El Condor ο McRae χτύπησε έναν βράχο με τον δεξί πίσω τροχό του Subaru του. Η ανάρτηση στράβωσε και ο τροχός σφήνωσε μέσα στο θόλο. Όχι μόνο δεν μπορούσε να περιστραφεί αλλά ούτε και να αφαιρεθεί. Είχαν όμως σχέδιο. Οδήγησαν στην ασφάλτινη «απλή» μέχρι το λάστιχο να εκραγεί από την τριβή. Χωρίς λάστιχο, το πλήρωμα μπορούσε πλέον να βγάλει τη ζάντα. Έβγαλαν και το ψαλίδι, το οποίο κρατούσε ο Colin με τα δύο χέρια και το χτύπαγε με μία πέτρα ο Nicky Grist για να το ισιώσει. Και φαίνεται ότι έκαναν αρκετά καλή δουλειά, αφού όταν έδεσαν ξανά την ανάρτηση και έβαλαν τον εφεδρικό τροχό, μπήκαν στην επόμενη ΕΔ και έκαναν τον ταχύτερο χρόνο.



4. Ανακούφιση –
Robert Reid
Στον καυτό Ιούνιο του 2003, βγαίνοντας από την ΕΔ Φοινί και οδηγώντας προς το service του Ράλι Κύπρου στην Λεμεσό, ο Richard Burns είδε την θερμοκρασία στον κινητήρα του Peugeot 206 WRC να ανεβαίνει επικίνδυνα. Οι Burns και Reid άδειασαν μέσα στο ψυγείο το περιεχόμενο των δοχείων με τα υγρά που προορίζονται για να δροσίζεται το πλήρωμα αλλά αυτό τους έδωσε μόλις δύο χιλιόμετρα εμβέλεια. Χωρίς άλλα υγρά διαθέσιμα στο αυτοκίνητο, ο Reid πήρε την κατάσταση στα χέρια του. Τρόπος του λέγειν δηλαδή. Γιατί άλλο ήταν το μέλος του σώματός του που χρησιμοποίησε. Κατούρησε στο ψυγείο, με κίνδυνο να καεί στην ευαίσθητη περιοχή. Και θα ήταν κρίμα η θυσία, γιατί έτσι κι αλλιώς δεν κέρδισε παρά μόνο… 100 μέτρα.



5. Η μπίρα – Thierry Neuville
Σε μια παρόμοια περίπτωση στο Ράλι του Μεξικού το 2014, ο Neuville άδειασε μια μπίρα στο ψυγείο για να δροσίσει το μοτέρ του Hyundai του. Τη μπίρα είχε δώσει σε κάθε πλήρωμα η διοργάνωση μετά τον τερματισμό της τελευταία ΕΔ. Αν και θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ενέργεια έρχεται σε αντίθεση με το σαφές μήνυμα της ασυμβατότητας αλκοόλ και οδήγησης που προβάλει με κάθε τρόπο η FIA, ήταν απαίτηση του χορηγού.



Και τέλος πάντων δόθηκε ως δώρο στα πληρώματα για να την απολαύσουν όταν πλέον θα έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους πίσω από το τιμόνι. Ευτυχώς ήταν αρκετά μεγάλο μπουκάλι και αποδείχθηκε αρκετό ώστε το i20 να φτάσει στο service και από εκεί στη ράμπα τερματισμού και στο πρώτο βάθρο της Hyundai στο WRC.



6. Στην κατάψυξη – Henning Solberg
Μετά από μια τούμπα στο Ράλι Σουηδίας του 2006, η οροφή του Peugeot 307 WRC τσαλακώθηκε και το παρμπρίζ έσπασε. Το πλήρωμα έφερε ξανά το αυτοκίνητο στο δρόμο αλλά δεν έβλεπαν πέρα από τη μύτη τους, έτσι αναγκάστηκαν να κλωτσήσουν το σπασμένο τζάμι για να ξεκολλήσει τελείως. 



Το αυτοκίνητο είχε γεμίσει χιόνι, ενώ με -15 βαθμούς Κελσίου εξωτερική θερμοκρασία ο αέρας ήταν πραγματικά φαρμακερός. Το πλήρωμα κατάφερε να φτάσει στο service με… σταλακτίτες να κρέμονται από βλέφαρα, μύτες, μάτια. Και με σοβαρή και επικίνδυνη υποθερμία. Τους υποδέχτηκαν σαν ήρωες αλλά τους  πήρε ώρα να ξεπαγώσουν για να ανταποδώσουν με ένα χαμόγελο.



7. Ισορροπία –
Sebastien Loeb
Ένα κλατάρισμα στην τελευταία ΕΔ του Σαββάτου στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 προκάλεσε στον Sebastien Loeb έναν… πονοκέφαλο. Αντί να χάσει τρία λεπτά για να το αλλάξει (λέγεται ότι δεν είχε και φουσκωμένη ρεζέρβα) έχασε… το μισό αυτοκίνητο. Στο δρόμο από την Ψάθα πίσω στο service στο Ολυμπιακό Στάδιο το λάστιχο διαλύθηκε, ακολούθησε η ζάντα και μετά άρχισαν να φεύγουν κομμάτια από την πίσω ανάρτηση. Έμεινε επίσης χωρίς φρένα, αφού το κύκλωμα είχε ξηλωθεί.



Το εργαλείο του Loeb ήταν ο συνοδηγός του Daniel Elena, που κρεμόταν έξω από το παράθυρο προσπαθώντας να αφαιρέσει λίγο βάρος από την πίσω αριστερή γωνία του αυτοκινήτου. Το συμβάν, όσο εντυπωσιακό κι αν ήταν, προκάλεσε συζητήσεις για την ασφάλεια, αφού μιλάμε για οδήγηση σε δημόσιο δρόμο. Η FIA αναγκάστηκε από την επόμενη χρονιά να απαγορεύσει ρητά την κίνηση αυτοκινήτων WRC με λιγότερους από 4 τροχούς εκτός των ΕΔ.

8. Οι γερμανοί είναι φίλοι – Elfyn Evans
Περνώντας από μια γρήγορη αριστερή στην Ouninpohja το 2015, o Elfyn Evans ανοίχτηκε λίγο παραπάνω στην έξοδο, κάνοντας ζημιά στην πίσω δεξιά ανάρτηση του Ford Fiesta WRC. Μη έχοντας άλλα υλικά, για να ενώσουν έναν σπασμένο βραχίονα της πίσω ανάρτησης χρησιμοποίησαν ένα γερμανικό κλειδί για ενώσουν μία σπασμένη ράβδο, δένοντάς το με μεταλλικούς σφιγκτήρες.



Πηγή Red Bull

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube