Η VW εκτός WRC: Tα σενάρια για την επόμενη μέρα

Η VW εκτός WRC: Tα σενάρια για την επόμενη μέρα

Γιατί αποχώρησε η εταιρεία, ποιο είναι το μέλλον των οδηγών

Μετά τη “βόμβα” που έριξε η VW με την αποχώρησή της από το WRC (ανάμενονται οι επίσημες ανακοινώσεις) τα σενάρια για τους λόγους που οδήγησαν στην έξοδο, αλλά και για το μέλλον των οδηγών της δίνουν και παίρνουν. 

Σε ό,τι αφορά στην αποχώρηση άπαντες την συνδέουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τις οικονομικές επιπτώσεις από το dieselgate. Όσο και αν τα κονδύλια προέρχονται από διαφορετικούς “κωδικούς”, η τσέπη είναι μια και όταν η ζημιά είναι της τάξεως των πολλών δισ., τότε οι παρενέργειες απλώνονται παντού.

Οι γνωρίζοντες καλά τα εσωτερικά του "μαγαζιού" απλά διερωτώνται πώς μια εταιρεία μπορεί να ξοδεύει εκατομμύρια για να συμμετέχει στο WRC, όταν πρέπει να εξοικονομήσει από παντού για να πληρώσει τα δισ. του dieselgate. 

Ας είμαστε ειλικρινείς: Το κόστος της συμμετοχής στο WRC είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά σε αυτά που καλείται να πληρώσει σε αποζημιώσεις για το γνωστό σκάνδαλο. Επί της ουσίας πρόκειται για τη δημόσια εικόνα της εταιρείας και τίποτα περισσότερο λένε οι αναλυτές που επισημαίνουν πως δεν μπορείς να δικαιολογήσεις στους μετόχους το γεγονός ότι από τη μια ανοίγεις σαμπάνιες και από την άλλη τους καλείς να συνηγορήσουν στην εκταμίευση πολλών δισ.

Eπί της ουσίας, με τη VW να ποντάρει το μέλλον της στην ηλεκτροκίνηση, το να αγωνίζεσαι με κινητήρες diesel στους αγώνες τύπου Le Mans (η Audi), ή στο WRC με τούρμπο βενζίνης δεν έχει και τόσο νόημα. Ίσως λοιπόν η Formula E και το rallycross στην επερχόμενη νέα του εποχή, να είναι ο στόχος για το μέλλον του γκρουπ.

Από αγωνιστικής πλευράς η VW δεν είχε να αποδείξει τίποτα λένε κάποιοι άλλοι, αφού είχε κερδίσει τα πάντα στα χρόνια της παρουσίας της στο WRC (οι αριθμοί λένε πως από τον Ιανουάριο του 2013 το Polo έχει κερδίσει 622 ειδικές διαδρομές από τις 980 που έχει συμμετάσχει).



Ήξερε και γι' αυτό "την έκανε" ο Capito; Ουδείς μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα. 

 

Την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι λένε πως η αποχώρηση Capito ήταν η αρχή του τέλους με τον Jost να είχε… μυριστεί το τι έρχονταν και γι’ αυτό “την έκανε”. 

Δεν συμφωνούμε με αυτή την άποψη. 

Η VW είχε ξοδέψει πάρα πολλά στην εξέλιξη του Polo για το 2017 που σημαίνει πως από τη μια ήθελε να παραμείνει στο WRC και από την άλλη είχε να αποδείξει με δεδομένο ότι το 2017 θα είχε απέναντί της μια Toyota και μια ανανεωμένη CItroen, χωρίς να υποτιμούμε Ford και Hyundai. 

Αν γυρίσουμε πίσω το χρόνο θα δούμε πως η VW ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο WRC σε μια δύσκολη εποχή για το σπορ (2011) και στη συνέχεια με την παρουσία της έδωσε νέα ώθηση στο σπορ, γεμίζοντας και πάλι της ειδικές διαδρομές με κόσμο. Την ίδια στιγμή ήταν η εταιρεία που αξιοποίησε όσο καμία άλλη (τη βοήθησε και η συγκυρία) τα social media, “απλώνοντας” τις… ζώνες επιρροής του σπορ πέρα από τον κλειστό κύκλο των φανατικών φίλων των ράλι. 

 

Και τώρα τι θα γίνει με τους οδηγούς;

 

 

Με δεδομένη λοιπόν την απόφαση της VW να αποχωρήσει από το WRC, το ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα γίνει με τους οδηγούς της. Ogier, Latvala και Mikkelsen μένουν χωρίς αγωνιστική στέγη και τα διαθέσιμα μπάκετ μάλλον είναι λίγα για να τους χωρέσουν όλους. 

Ξεκινώντας από τον τετράκις παγκόσμιο να τονίσουμε πως ο Γάλλος δεν έχει τίποτα να αποδείξει όντας ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος του παιχνιδιού τόσα χρόνια και παράλληλα, έχοντας εκφράσει ανοικτά τα παράπονά του για τους νέους κανονισμούς που τον ταλαιπωρούν, θα μπορούσε να αποσυρθεί στις δάφνες του.

Είναι έτσι; 

Όχι ακριβώς: Πρώτα από όλα γιατί θα βρεθούν ουκ ολίγοι να του πουν πως κέρδιζε τρέχοντας μόνος του και τώρα που έρχεται η Toyota και οι υπόλοιποι δυναμώνουν αυτός την “κάνει με ελαφρά”… 

Δεύτερον -και κατά την ταπεινή μας άποψη πολύ πιο σημαντικό - ότι πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του Ogier θα υπάρχει η κρυφή επιθυμία να αποδείξει πως είναι καλύτερος από τον “κοντό” (=Loeb). 

Βέβαια εδώ προκύπτει και ένα άλλο ερώτημα: Ποιός θα του δώσει τα χρήματα που έπαιρνε στη VW;

Ουδείς είναι η απάντηση. Ο Γάλλος θα πρέπει να ρίξει νερό στο κρασί του και μάλλον θα το κάνει. 

Το να πάει στη Ford μάλλον δεν παίζει, με την Toyota  να είναι το πιθανότερο σενάριο, αν και ο Makkinen μπορεί να κάνει την έκπληξη κα σκεπτόμενος… τοπικιστικά (και οικονομοτεχνικά) να προτιμήσει Latvala

Έτσι η επιλογή της επιστροφής στη Citroen για τον Ogier φαντάζει ως η πλέον εφικτή μολονότι οι Γάλλοι έχουν ήδη κλείσει με τρεις οδηγούς για την επόμενη σεζόν. 

Το δύσκολο πάντως δεν είναι τόσο το να σπάσει κάποιο συμβόλαιο (τα συμβόλαια φτιάχνονται για να σπάνε έλεγε κάποιος κορυφαίος μάνατζερ), όσο η συνύπαρξη Ogier - Meeke. 

Στην πιο εύκολη θέση φαίνεται να βρίσκεται ο Mikkelsen. Είναι μικρός, φιλόδοξος, δεν έχει τεράστιες οικονομικές απαιτήσεις, δεν θα θέσει ζήτημα να είναι το πρώτο όνομα στη μαρκίζα, οπότε εύκολα θα βρει μπάκετ. 



To τι τελικά θα γίνει είναι θέμα ολίγων εβδομάδων να ξεκαθαρίσει. Όμως το σίγουρο είναι ένα: Δεν θα μάθουμε ποτέ πόσο καλό είναι το Polo του 2017 και αν μπορούσε να χτυπήσει στα ίσια το Yaris, το C3 και το Fiesta. Με άλλα λόγια, κρίμα τα χιλιόμετρα των δοκιμών που έγραψε ο Marcus Gronholm!… 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube