Η Toyota ανακάλυψε το ιπτάμενο αυτοκίνητο

Η Toyota ανακάλυψε το ιπτάμενο αυτοκίνητο

Καλά, δοκιμές με το Yaris WRC για το Ράλι Φιλανδίας κάνουν, αλλά μας άρεσε ο τίτλος.

Κοιτάζοντας κόμικς της δεκαετίας του ’60 και ταινίες επιστημονικής φαντασίας, ο κόσμος θεωρούσε το 2000 τόσο μακρινό που σχεδόν δεν θα έφτανε ποτέ. Έμοιαζε τόσο μακρινό μέλλον, που αν ποτέ ερχόταν χωρίς στο μεταξύ να έχει καταστραφεί ο Γαλαξίας μας, όλα θα ήταν πολύ διαφορετικά.  Ότι τα αυτοκίνητα θα πετούσαν ήταν ίσως η απλούστερη και μικρότερη από τις αλλαγές.

Είναι οι κανόνες της συγγραφής ενός άρθρου που επιβάλλουν όλη αυτή την πολυλογία. Κανονικά δεν θα χρειαζόταν τίποτα άλλο παρά το video. Και η σαφής προτροπή να το απολαύσετε σε πλήρη οθόνη και με την ένταση στο τέρμα. Είναι το Toyota Yaris WRC σε δοκιμές για το Ράλι Φιλανδίας. Η αλήθεια είναι πως έτσι λασπωμένο και με τα τερατώδη αεροδυναμικά βοηθήματα, μοιάζει πολύ με τις δημιουργίες των ευφάνταστων καλλιτεχνών που προσπαθούσαν να οραματιστούν στα μακρινά 60’s τη μορφή των αυτοκινήτων του 2000.

Στο τιμόνι είναι ο τοπικός Esapekka Lappi, ο οποίος απολύτως φυσιολογικά νιώθει σαν στο σπίτι του. Για την Toyota Gazoo Racing είναι σημαντικό να συλλέξει δεδομένα όχι μόνο για τα κλασικά, όπως κινητήρας-κιβώτιο αλλά και για την αεροδυναμική. Με τις νέες πτέρυγες που έχουν επιτρέψει οι κανονισμοί του 2017 η συμπεριφορά των αυτοκινήτων στα γρήγορα άλματα της Φιλανδίας μπορεί να είναι πολύ διαφορετική. Η μεγάλη κάθετη δύναμη μπορεί να επηρεάσει το ύψος και την διάρκεια της… «πτήσης», υποχρεώνοντας έτσι τα πληρώματα σε αλλαγές στις σημειώσεις τους. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να βρεις την ιδανική ρύθμιση για αυτή την ανάρτηση με τις εκπληκτικά μεγάλες διαδρομές. Πρέπει η προσγείωση να είναι ομαλή, αλλά η αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη θα πρέπει να συνυπολογιστεί μαζί με το βάρος του αυτοκινήτου κατά την συμπίεση μετά από άλμα, σε συνάρτηση και με την ταχύτητα.

Είναι μια δύσκολη άσκηση. Ας τους αφήσουμε να τη λύσουν και ας απολαύσουμε τα περάσματα, αφού ευχηθούμε καλό και θεαματικό αγώνα.

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube