Τα «ναι» και τα «όχι» για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη

Τα «ναι» και τα «όχι» για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη

Όσο εξελιγμένος κι εάν είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος των σύγχρονων αυτόματων κιβωτίων, η σωστή χρήση σίγουρα ενισχύει τη μακροζωία τους.

Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη βρίσκονται αυτήν την περίοδο στα καλύτερά τους.

Ωστόσο είναι καλό να τα βοηθάμε κι εμείς να αποδίδουν τα μέγιστα, χωρίς να ταλαιπωρούνται ή να φθείρονται χωρίς λόγο. Γι' αυτό και στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε πέντε πράγματα που θα πρέπει να αποφεύγετε προκειμένου να έχετε όσο πιο ξένοιαστη συμβίωση με ένα τέτοιου είδους κιβώτιο.

Επιγραμματικά αξίζει να αναφέρουμε ότι για παράδειγμα δε χρειάζεται να βάζουμε το λεβιέ στη θέση N κάθε φορά που σταματάμε στο μποτιλιάρισμα. Τα σύγχρονα κιβώτια είναι αρκετά έξυπνα προκειμένου να κάνουν από μόνα τους αυτό που πρέπει και κάθε φορά που το αυτοκίνητο είναι σταματημένο με το φρένο πατημένο, ο εγκέφαλος δίνει εντολή για να ανοίξουν οι συμπλέκτες ώστε να μην υπάρχουν τριβές.

Σε αυτή τη λογική δεν πρέπει και να αφήνουμε για λίγο το φρένο και να το ξαναπατάμε αμέσως εάν δε θέλουμε να ξεκινήσουμε, αφού τότε ξεκινάει άσκοπα η διαδικασία της σύμπλεξης, με τη φθορά που αυτή συνεπάγεται. Αυτό γίνεται εντονότερα εάν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ανηφόρα, αφού η αύξηση της θερμοκρασίας –άρα και η φθορά- στα υλικά τριβής θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Προκειμένου να κάνουμε τη διαδικασία της σύμπλεξης όσο το δυνατόν πιο «αναίμακτη», καλό είναι να την κάνουμε όσο πιο μαλακά αλλά και αποφασιστικά γίνεται. Για παράδειγμα, σε κάθε ξεκίνημα ενδείκνυται να αφήνουμε ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα κι έπειτα να ξεκινάμε με αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού χωρίς το φόβο του να χρειαστεί να ξαναφρενάρουμε αμέσως.

Επίσης, κάτι που δε φθείρει το κιβώτιο αλλά εν δυνάμει αυξάνει το χρόνο της αλλαγής είναι το να του ζητήσεις κάτι διαφορετικό από αυτό που περιμένει. Εάν για παράδειγμα του ζητήσεις ανέβασμα σχέσης ενώ φρενάρεις, ή κατέβασμα ενώ επιταχύνεις το πιθανότερο είναι ότι θα καθυστερήσει να εκτελέσει την εντολή. Η εξήγηση βρίσκεται στην αρχή λειτουργίας αυτών των κιβωτίων, η οποία «προβλέπει» την επόμενη σχέση που θα χρειαστεί.

Τέλος, αυτό που απαγορεύεται σχεδόν δια ροπάλου -εκτός κι εάν μιλάμε για την ειδική περίπτωση κάποιων σπορ αυτοκινήτων- είναι το ξεκίνημα με γκαζόφρενο. Αυτό ανεβάζει εξαιρετικά τη θερμοκρασία των υλικών τριβής προκαλώντας μεγάλη φθορά. Εάν πάντως τα φέρει έτσι η ζωή που θέλεις ντε και καλά να ξεκινήσεις με αυτόν τον τρόπο, θα πρέπει να μειώσεις στο ελάχιστο το χρόνο που θα πατάς και τα δύο πεντάλ μαζί.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube