Citroën AX Sport 1987-1991

Citroën AX Sport 1987-1991

Με 95 άλογα και μικρό βάρος, το AX Sport ήταν ένα GTi τσέπης με ψυχή. Χώρια που η τιμή το έκανε προσιτό σε κάθε νέο.

Τον Οκτώβριο του 1986, στο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου, το Citroën AX ήταν μία από τις μεγάλες βεντέτες του. Αντικαταστάτης του γερασμένου Visa, η έκδοση που λανσαρίστηκε όμως δεν έφερε και τα πάνω κάτω.

Οι πέντε πόρτες και τα ασθενικά μοτέρ περιόριζαν την εμπορική επιτυχία του. Οπότε χρειαζόταν επειγόντως μια τονωτική ένεση στην εικόνα του AX. Έτσι λανσαρίστηκε το 3πορτο AX Sport με καταναλωτικό στόχο τη νεολαία.

Συνταγή της επιτυχίας
Στενά συνδεδεμένο με το βασικό AX με το 1.400άρι μοτέρ, το Sport ξεχώριζε από το επιθετικό παρουσιαστικό του. Άσπρο, με κόκκινο διακριτικό «ΑΧ SPORT» χαμηλά στις πόρτες, εμπρός προφυλακτήρα με ενσωματωμένα τα φώτα-καρφιά και ζάντες στο χρώμα του αυτοκινήτου έδειχνε ό,τι ήταν. Κάτω από το καπό, το 4κύλινδρο 1.400άρι μοτέρ της Peugeot είχε κατέβει στα 1.294 κυβικά για τις ανάγκες της αγωνιστικής ομολογκασιόν στην κατηγορία κάτω από 1.300 cc.

Το μπλοκ φορούσε ένα σπέσιαλ καπάκι βαλβίδων και δύο διπλά καρμπιρατέρ, αποδίδοντας 95 άλογα. Η ισχύς αυτή σε συνδυασμό με τα 715 κιλά του AX Sport έδινε επιδόσεις πρώτης γραμμής, τελική 186 km/h και επιταχύνσεις ισάξιες με του Peugeot 205 GTi 1.6.  Με την προνομιακή σχέση ιπποδύναμης/βάρους δε, το AX Sport διέπρεπε και στους αγώνες.

Ζωντανό και ακριβές στις στροφές, το ΑΧ Sport προσέφερε σπάνια οδηγική ευχαρίστηση σε αυτά τα χρήματα, αν και η ικανότητά του στο στροφιλίκι περιοριζόταν από την αντοχή των φρένων. Συμπεριφορά που σε έκανε να ξεχνάς τα πλαστικά της συμφοράς στην καμπίνα και ότι στο κυνήγι της χαμηλής τιμής και του βάρους, το τριάκτινο τιμόνι και το στροφόμετρο ήταν ό,τι υπήρχε από σπορ στοιχεία σε αυτήν.

Η εμπορική επιτυχία ήρθε κιόλας από την πρώτη γενιά των 5.000 αυτοκινήτων και το AX Sport «Phase 2» συγκαταλέχτηκε από το 1988 στον κατάλογο της Citroën ως αυτοκίνητο της γκάμας της. Αυτή η έκδοση ήταν λιγότερο αυθεντική από την πρώτη, καλύτερα εξοπλισμένη και με βελτιωμένα φρένα. Αναγνωριζόταν εύκολα από την ενσωματωμένη πτέρυγα στην πίσω πόρτα, χώρια ήταν διαθέσιμη και σε κόκκινο, μαύρο ή γκρι μεταλλικό και πέτυχε το ίδιο καλά εμπορικά με την πρώτη. Το 1992, το AX Sport αντικαταστάθηκε από το AX GTi.

Το AX Sport με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.294 cc
Ισχύς 95 PS
Τελική ταχύτητα 186 km/h
Παραγωγή 26.000 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €1.000-5.000 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube