Suzuki Swift 2005–2010

Suzuki Swift 2005–2010

Το Suzuki Swift θα εκτιμηθεί αρκετά από αυτούς που θέλουν ένα μανιτζέβελο και με σπορ αίσθηση μικρό αυτοκίνητο.

Τι είναι; Η δεύτερη γενιά του σουπερμίνι της Suzuki Τιμή Από € 4.000 έως € 8.000 Έτος 2005 έως 2010 Κατανάλωση 6,1-6,5 lt/100 km CO143-159 g/km

Το Swift είναι ένα διασκεδαστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο και όταν μάλιστα το συνδυάσεις με το χαμηλό κόστος αγοράς, τότε συνειδητοποιείς ότι δεν υπάρχουν και πολλά μοντέλα στην κατηγορία των σουπερμίνι να το ανταγωνιστούν.

Το μικρό Suzuki έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και άριστο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Βέβαια, για να επιτευχθούν όλα αυτά, η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση, πράγμα που μεταφράζεται σε μειωμένη άνεση, με τις μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος να περνούν έντονα στην καμπίνα.

Στην τελευταία, η εικόνα είναι ευχάριστη και η εργονομία άρτια, αλλά η ποιότητα θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή και με καλή συναρμογή, αλλά μερικά, όπως το φιμέ πλαστικό στο ηχοσύστημα, είναι ευπαθή στις γρατζουνιές. Η θέση οδήγησης είναι καλή και άνετη, αλλά θα θέλαμε το τιμόνι να ρυθμίζεται και σε απόσταση. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενηλίκους, όχι όμως και ο χώρος αποσκευών των 213 λίτρων που είναι ο μικρότερος στην κατηγορία και παραπέμπει σε μίνι. Το Swift προσφέρεται σε 3θυρο ή 5θυρο, με τις πίσω πόρτες του 5θυρου να ανοίγουν σε μεγάλη γωνία.

Όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού έχουν αρκετά χαρακτηριστικά και προσφέρουν άνεση, αλλά ο κινητήρας πλήττει την ποιότητα κύλισης μιας και διψάει για υψηλές στροφές, πεδίο που κάνει φασαρία. Επιπλέον, στο ταξίδι θα εντοπίσετε αεροδυναμικό θόρυβο, καθώς και θόρυβο κύλισης. Σε αυτά βέβαια φταίει η ανεπαρκής μόνωση, τόσο στον καθρέφτη του μηχανοστασίου όσο και στους θόλους των τροχών.

Ποιο να προτιμήσω;
Το Swift προηγούμενης γενιάς προσφερόταν στην ελληνική αγορά σε δύο αμαξώματα (3θυρο και 5θυρο) και σε μία έκδοση κινητήρα: 1.3 με 92 ίππους και ροπή 11,8 kgm. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι υπήρχε και τετρακίνητη έκδοση, αλλά στην αγορά μεταχειρισμένου είναι πολύ λίγα τα κομμάτια της, ενώ μερικά από τα πρώτα μοντέλα είναι Made in Japan και τα ξεχωρίζεις από το 5θυρο αμάξωμα και την κεραία που βρίσκεται στο πίσω μέρος της οροφής. Οι επιδόσεις που χάριζε η μοναδική έκδοση κινητήρα είναι μέτριες, απαιτώντας 11,7” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 175 km/h.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού ήταν δύο, GL και GLA. Από το βασικό κιόλας επίπεδο GL συναντάμε μετωπικούς αερόσακους, ABS με EBD, υδραυλικό τιμόνι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κλιματισμό και ράδιο-CD. Στην πλουσιότερη GLA, ο επιπλέον εξοπλισμός αφορά τους πλευρικούς αερόσακους, τους αερόσακους οροφής, του θερμαινόμενους καθρέφτες, τους προβολείς ομίχλης, το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και τις ζάντες αλουμινίου 15”.

Η συντήρηση του Suzuki Swift έχει λογικό κόστος και η πλειονότητα των ανταλλακτικών προσιτή τιμή. Τα διαστήματα service προβλέπουν επίσκεψη στο συνεργείο κάθε 15.000 km ή μια φορά το χρόνο.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Swift της Suzuki είναι από τα δημοφιλή σουπερμίνι στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά στην αγορά μεταχειρισμένου. Υπάρχουν όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ υπάρχουν και ελάχιστα τετρακίνητα.

Η τιμή ξεκινά από τα 4.000 ευρώ για ένα από τα πρώτα μοντέλα, και φτάνει μέχρι τα 8.000 ευρώ για ένα καλά εξοπλισμένο του 2010.

Τι να προσέξετε...
Το δεύτερης γενιάς Swift δεν έχει αποδειχθεί το ίδιο αξιόπιστο όσο άλλα μοντέλα της Suzuki. Υπάρχουν αναφορές για φθορές στο χρώμα, μιας και το τελευταίο ήταν αρκετά ευαίσθητο σε γδαρσίματα από πετραδάκια.

Επίσης, θα πρέπει να ελέγξετε τα μπροστινά λάστιχα για ανομοιόμορφη φθορά, καθώς και για τριγμούς από το σύστημα των φρένων.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube