Range Rover Evoque 2011–2015

Range Rover Evoque 2011–2015

Το μικρό Range Rover καταφέρνει να συνδυάζει την πολυτέλεια και τις εκτός δρόμου δυνατότητες σε ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά πακέτο.

Τι είναι; Το μικρότερο μοντέλο της Range Rover, στην προ ανανέωσης εκδοχή του Τιμή Από € 42.000 έως € 74.000 Έτος 2011 έως 2015

Στο Evoque, η Range Rover έπαιξε καλύτερα από ποτέ το παιχνίδι της δημοσιότητας. Με ένα προκλητικό κουπέ σχεδιασμό στο πρωτότυπο LRX και με παρουσία σε εκθέσεις και video games, ικανοποίησε τη φαντασία νέων και μεγάλων και κράτησε ψηλά το ενδιαφέρον.

Η μεγαλύτερη επιτυχία είναι ότι το Evoque είναι πολύ κοντά σχεδιαστικά στην πρώτη ιδέα, κρατώντας τη μαγεία του πρωτοτύπου, σε αντίθεση με την πλειονότητα των μοντέλων παραγωγής. Από όπου κι αν το κοιτάξεις είναι μοναδικό, διακριτικά επιθετικό και με ξεκάθαρες σχεδιαστικές λεπτομέρειες από τα μεγαλύτερα αδέρφια του.

Το άλλο πράγμα που σε κερδίζει είναι το εσωτερικό του. Η σχεδίασή του παραπέμπει σε αυτή του εξωτερικού, με έντονες ακμές και ογκώδες παρουσιαστικό, ενώ η ποιότητα είναι αρκετά καλή και ταιριάζει με την τιμή που το συνοδεύει. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το μικρό Range Rover και διαθέτει εμφάνιση που παραπέμπει σε κουπέ, οι χώροι είναι μεγάλοι και θα βολέψουν με άνεση πέντε επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μεγάλος (550 λίτρα) και με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, αλλά όπως είναι λογικό, διαθέτει ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Στο δρόμο, το Evoque δεν διαφέρει από τα μεγαλύτερα αδέλφια του και αφήνει μια αίσθηση πολυτελούς σπορ αυτοκινήτου. Το μυστικό της συνταγής είναι η εξαιρετική στιβαρότητα του πλαισίου και η πολύ καλή μόνωση της καμπίνας. Η χρήση ηλεκτρικής κρεμαγέρας για πρώτη φορά έχει καλό αποτέλεσμα. Ελάχιστοι κραδασμοί στο τιμόνι, εξαιρετική ακρίβεια και πολύ υψηλός λόγος μετάδοσης χωρίς περιττό βάρος. Έτσι κάνει το Evoque ζωντανό και ευέλικτο στην καθημερινή μετακίνηση, σταθερό και ξεκούραστο στο ταξίδι, ενώ καταφέρνει να κρύψει αρκετό από τον όγκο και το βάρος του.

Ποιο να προτιμήσω;
Όταν ξεκίνησε το Range Rover Evoque την εμπορική του καριέρα, προσφερόταν σε τρεις εκδόσεις κινητήρα: μία βενζίνης και δύο πετρελαίου. Ο βενζινοκινητήρας είναι 2λιτρος 4κύλινδρος με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο και αποδίδει 240 ίππους, ενώ ο τουρμποντίζελ 2,2 λίτρων με 150 ή 190 ίππους. Η βενζινοκίνητη έκδοση συνδυαζόταν με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ η πετρελαιοκίνητες είχαν τη δυνατότητα να συνδυαστούν και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Στο Evoque δεν χρησιμοποιείται τετρακίνηση με μηχανικό κεντρικό διαφορικό, αλλά το γνωστό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα με βάση τον συμπλέκτη της Haldex. Μετάδοση και ηλεκτρονικά έχουν ένα κοινό όνομα, το Terrain Response. Ο οδηγός απλώς πρέπει να διαλέξει ποιο πρόγραμμα ταιριάζει περισσότερο σε κάθε περίπτωση. Το General Driving είναι έτοιμο για καθημερινή χρήση σε άσφαλτο, με μεταβαλλόμενο ποσοστό εμπλοκής του πίσω άξονα, ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση. Στο Grass, Gravel and Snow, η ισορροπία αλλάζει με στόχο την πρόσφυση και την ελαχιστοποίηση του σπιναρίσματος των τροχών. Έχουμε περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα, πιο ομαλή απόκριση του γκαζιού και αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλότερες στροφές. Βασική διαφορά του Mud and Ruts είναι η μεγαλύτερη προφόρτιση του πίσω άξονα και το λίγο πιο ελεύθερο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Τέλος, η επιλογή Sand σχεδόν απελευθερώνει το σπινάρισμα. Το σύστημα προσπαθεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την απόδοση του κινητήρα, το κιβώτιο αλλάζει σχέση λίγο πριν τον κόφτη και το η κατανομή ροπής είναι κλειδωμένη στο 50:50.

Ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων είναι πολύ καλός, με αυτόν της ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ενώ αυτός της άνεσης διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δερμάτινο σαλόνι και άλλα. Βέβαια, όσο πλουσιότερη είναι έκδοση, συναντάμε ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά, όπως πανοραμική οροφή και σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Range Rover Evoque δεν είναι από τα φθηνά αυτοκίνητα της κατηγορίας, ενώ λόγω καταγωγής δεν απαξιώνεται έντονα. Στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν κάμποσα αυτοκίνητα, σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 42.000 ευρώ.

Τι να προσέξετε...
Αυτό που θα πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξετε είναι η σωστή λειτουργία των ηλεκτρικών ευκολιών -να μην ανάβει κάποια ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό– καθώς και το ηχοσύστημα.
Ακόμα, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε την καλή λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, του συμπλέκτη στα χειροκίνητα κιβώτια και την αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube