Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016 - 12:54μμ

Land Rover Discovery 3 & 4 2004–σήμερα

Το εμβληματικό Discovery περνά από την κρησάρα του Drive.gr.

Τι είναι;   Η τρίτη και τέταρτη γενιά του εμβληματικού 4x4 Τιμή   Από € 12.500 Έτος   2005 έως σήμερα

Το Land Rover Discovery είναι ένα πραγματικά πολυπρόσωπο αυτοκίνητο που κάνει πολλά πράγματα. Με την ίδια ευκολία που εξυπηρετεί μια οικογένεια και γράφει χιλιόμετρα στους ανοιχτούς δρόμους, μπορεί να «καβαλήσει» διάφορα εμπόδια σε μια κακοτράχαλη διαδρομή σε ένα βουνό.

Οι περισσότερες εκδόσεις είχαν αερανάρτηση και ανεξάρτητη ανάρτηση, πράγμα που σημαίνει ότι προσφέρουν υψηλού επιπέδου άνεση και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Μόλις συνηθίσεις την ψηλή θέση οδήγησης με τη μέτρια πλευρική στήριξη και το αργό (3,3 στροφές) αλλά με καλή αίσθηση τιμόνι, ανακαλύπτεις ότι μπορείς να κινηθείς αρκετά γρήγορα.

Η τετρακίνηση εξασφαλίζει πρόσφυση παντού, ενώ η πλειάδα των ηλεκτρονικών που κουβαλά θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους όταν χρειαστεί να υπερβείτε κάποιο εμπόδιο. Το σύστημα Terrain Response που προσφέρεται στα μοντέλα με αερανάρτηση και διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας (άσφαλτος, χώμα-χιόνι, λάσπη, άμμος, βράχια) ελέγχει την απόσβεση της ανάρτησης, την απόκριση του γκαζιού και το σύστημα ευστάθειας, παρέχοντας την ιδανική πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες ρύθμισης της απόστασης από το έδαφος και κλειδώματος του κεντρικού και του πίσω διαφορικού, ενώ προσφέρονται κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης HDC.

Οι δύο εκδόσεις κινητήρα που κυκλοφορήσαν πρώτα, ο 4.4 V8 βενζίνης και ο 2.7 TDV6, θέλουν λίγο ζόρι για να κινήσουν το βαρύ Discovery, αλλά είναι ιδιαίτερα πολιτισμένοι και ήσυχοι.

Η καμπίνα αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία του Disco. Απλή στη σχεδίαση και με καλή ποιότητα υλικών, είναι ευρύχωρη και πρακτική ακόμα και για επτά άτομα. Και όταν λέμε επτά, εννοούμε ενηλίκους αφού, σε αντίθεση με κάποιους ανταγωνιστές, στην τρίτη σειρά μπορούν να καθίσουν δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος.

Ποιο να προτιμήσω;
H τρίτη γενιά του Discovery παρουσιάστηκε το 2004 και αποτελούσε μεγάλο ποιοτικό και τεχνολογικό βήμα για το μοντέλο. Όπως αναφέραμε, στην αρχή της καριέρας του προσφερόταν με έναν 4.4 V8 βενζίνης και έναν 2.7 TDV6 που είχαν πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, καλό απόθεμα δύναμης, αλλά κατανάλωναν και αρκετά. Το facelift του 2009 μεταμόρφωσε κυριολεκτικά το μοντέλο, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μιλάμε για μια διαφορετική γενιά. Οι αλλαγές, πέρα από λίγες αισθητικές, εντοπίζονται σε όλα σχεδόν τα μηχανικά μέρη, την ανάρτηση και τα φρένα, ενώ στο εσωτερικό χρησιμοποιήθηκαν ακόμα καλύτερα υλικά. Επιπλέον, η γκάμα κινητήρων εμπλουτίστηκε με έναν 3λιτρο TDV6 και έναν 5λιτρο V8.

Οι βασικές εκδόσεις είναι λίγες στην αγορά, κάτι που δικαιολογείται από τον όχι και τόσο πλούσιο εξοπλισμό τους, μιας και στοιχεία όπως η αερανάρτηση και το πλούσιο Terrain Response με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας αξίζει να τα έχεις.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Παρά το γεγονός ότι το Land Rover Discovery ήταν ακριβό μοντέλο και εφοδιαζόταν με μεγάλου κυβισμού μοτέρ, στην αγορά μεταχειρισμένου μπορούμε να βρούμε κάμποσα. Τα περισσότερα είναι καλά εξοπλισμένα, διαθέτοντας όλα όσα μπορεί να χρειάζεται ο αγοραστής της κατηγορίας, ενώ υπάρχουν και πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Η τιμή ξεκινά από τα 12.500 ευρώ για ένα από τα πρώτα πετρελαιοκίνητα με το 2.7 μοτέρ.

Τι να προσέξετε...
Το τελευταίας γενιάς Discovery δεν έχει αποδειχθεί το ίδιο αξιόπιστο με τα πρώτης, με την αερανάρτηση και το κομπρεσέρ της να παρουσιάζουν τα πιο συχνά προβλήματα.

Καλό θα είναι να ελέγξετε και τα ηλεκτρικά του αυτοκίνητου, ειδικά στα πρώτα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν. Το προβλήματα μπορούν να εντοπιστούν σε διάφορα σημεία, όπως το cruise control, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης και το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία