WEC Silverstone: «Ένα-δύο» για την Toyota

WEC Silverstone: «Ένα-δύο» για την Toyota

Θρίαμβος της Toyota, ενθαρρυντικό ντεμπούτο της Porsche και καταστροφή για την Audi στον πρώτο αγώνα της νέας εποχής για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.

Οι Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Nicolas Lapierre πήραν τη νίκη με διαφορά ενός ολόκληρου γύρου από το άλλο Toyota TS040 HYBRID που οδηγούσαν οι Alex Wurz, Kazuki Nakajima και Stephane Sarrazin, μετά από έναν αγώνα που διακόπηκε 30 λεπτά πριν το τέλος λόγω καταρρακτώδους βροχής.

Το Toyota No.8 θριάμβευσε χάρη στην απόφαση να βάλει ενδιάμεσα λάστιχα όταν άρχισε να ψιλοβρέχει προς το τέλος της πρώτης ώρας του εξάωρου αγώνα.

Το Toyota No.7, που ήταν μπροστά από το Νο.8 όταν σταμάτησαν για τον πρώτο ανεφοδιασμό, φόρεσε κανονικά λάστιχα βροχής – μια απόφαση που αποδείχτηκε λανθασμένη.

Ο Buemi δήλωσε μετά τον τερματισμό: «Είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι που τερματίσαμε στην πρώτη και δεύτερη θέση. Τι σπουδαία αρχή! Ήταν πολύ δύσκολα στο τέλος. Νομίζω πως ο αλυτάρχης πήρε τη σωστή απόφαση να διακόψει τον αγώνα».

Η Porsche ανέβηκε στο βάθρο, στον πρώτο αγώνα μετά την επιστροφή της στους αγώνες σπορ-πρωτοτύπων με την 919 Hybrid.

Η δεύτερη Porsche, με οδηγούς τους Neel Jani, Romain Dumas και Marc Lieb, δεν κατάφερε να τερματίσει. Χρειάστηκε επισκευή στην ανάρτηση αφού ο Jani έχασε τον εμπρός αριστερό τροχό, και αντιμετώπισε πρόβλημα με τα υδραυλικά της λίγη ώρα αφότου ξαναμπήκε στον αγώνα.

Η Audi στάθηκε πολύ άτυχη αφού και τα δύο R18 e-tron quattro εγκατέλειψαν μετά από ατυχήματα.

O Lucas di Grassi βγήκε στη στροφή Woodcote ενώ ψιλόβρεχε στο τέλος της πρώτης ώρας και ήταν στην 3η θέση. Ο Βραζιλιάνος κατάφερε να ξαναφέρει το αυτοκίνητο στα pits, αλλά είχε πάθει ζημιά η βάση της εμπρός ανάρτησης και δεν μπόρεσε να συνεχίσει.

Το Audi No.2 είχε ήδη χάσει χρόνο όταν ο Andre Lotterer «σβούριξε» στην υγρή άσφαλτο της στροφής Stowe και στη συνέχεια ο Benoit Treluyer έχασε τον έλεγχο στην Copse και χτύπησε στην εσωτερική μπαριέρα.

Ο Γάλλος κατάφερε να ξεκινήσει ξανά, αλλά με την εμπρός ανάρτηση στραβωμένη το μόνο που κατάφερε ήταν να κολλήσει βαθιά στην αμμοπαγίδα και να μείνει εκεί.

«Ένα-δύο» της Porsche στην GTE Pro
Η Porsche κυριάρχησε στην κατηγορία GTE Pro (αυτοκίνητα παραγωγής με επαγγελματίες οδηγούς), αφού απέκρουσε στην αρχή την επίθεση της πιο γρήγορης από τις Ferrari της AF Corse.

H 911 RSR με το Νο.92 και οδηγούς τους Frederic Makowiecki, Marco Holzer και Richard Lietz, πήρε τη νίκη αφού το αδελφό αυτοκίνητο των Nick Tandy, Jorg Bergmeister και Patrick Pilet μπήκε στα pits ελάχιστα πριν βγει το safety car.

O Pilet μπήκε για να φορέσει τα πιο σκληρά από τα δύο λάστιχα βροχής της Michelin, λόγω των συνθηκών, και ο Makowiecki ετοιμάστηκε να τον ακολουθήσει αλλά βρήκε την είσοδο των pits κλειστή αφού είχε βγει το safety car.

Τη νίκη στην κατηγορία πρωτοτύπων LMP2 πήρε το ΟΑΚ G-Drive Racing Morgan-Nissan των Olivier Pla, Roman Rusinov και Julien Canal, παρά μια καθυστέρηση για να αλλάξουν ρύγχος αφού είχε καεί ένας προβολέας.

Κατάφεραν να πιάσουν το KCMG ORECA-Nissan 03 των Tsugio Matsuda, Matt Howson και Richard Bradley, χάρη στο πρώτο safety car.

To KCMG ORECA-Nissan 03 καθυστέρησε λόγω μιας ποινής stop-go (παράβαση ορίου ταχύτητας στο pit-lane) και πήρε άλλον ένα γύρο ποινή για ανασφαλή εκκίνηση μετά από pit-stop. Εξ ου και οι δύο γύροι διαφορά στον τερματισμό.

Η Aston Martin Racing έκανε και αυτή το «ένα-δύο» στην κατηγορία GTE Am (ερασιτεχνών), με τη Vantage των Kurt Thiim, Kristian Poulsen και David Heinemeier Hansson να τερματίζει μπροστά από το αδελφό αυτοκίνητο των Pedro Lamy, Paul Dalla Lana και Christoffer Nygaard.

Αποτελέσματα μετά από 167 γύρους (κόκκινη σημαία):
ΘΚλ.     Οδηγοί                     Ομάδα                   Χρόνος/Διαφ.
 1.  P1     Davidson/Lapierre/Buemi     Toyota                 5h22m42.296s
 2.  P1     Wurz/Sarrazin/Nakajima      Toyota                       +1 γύρος
 3.  P1     Bernhard/Webber/Hartley     Porsche                     +2 γύροι
 4.  P1     Prost/Heidfeld/Beche        Rebellion Lola-Toyota       +8 γύροι
 5.  P2     Rusinov/Pla/Canal           OAK Morgan-Nissan          +13 γύροι
 6.  P2     Howson/Bradley/Matsuda      KCMG ORECA-Nissan          +15 γύροι
 7.  GTE P  Holzer/Makowiecki/Lietz     Manthey Porsche            +20 γύροι
 8.  GTE P  Pilet/Bergmeister/Tandy     Manthey Porsche            +20 γύροι
 9.  GTE P  Turner/Mucke                Aston Martin               +20 γύροι
10.  GTE P  Bruni/Vilander              AF Ferrari                 +20 γύροι
11.  GTE P  Rigon/Calado                AF Ferrari                 +21 γύροι
12.  GTE A  Griffin/Parente             Ram Ferrari                +21 γύροι
13.  P2     Zlobin/Minassian/Mediani    SMP ORECA-Nissan           +22 γύροι
14.  GTE P  MacDowall/O'Young/Rees      Bamboo Aston Martin        +23 γύροι
15.  GTE A  Poulsen/Hansson/Thiim       Aston Martin               +23 γύροι
16.  GTE A  Dalla Lana/Lamy/Nygaard     Aston Martin               +23 γύροι
17.  GTE A  Wyatt/Rugolo/Bird           AF Ferrari                 +24 γύροι
18.  GTE A  Ried/Bachler/Al Qubaisi     Proton Porsche             +25 γύροι
19.  GTE P  Mowlem/Patterson/Collins    Ram Ferrari                +26 γύροι
20.  GTE A  Companc/Cioci/Venturi       AF Ferrari                 +26 γύροι
Εγκαταλείψεις:
      GTE A  Potolicchio/Roda/Ruberti    8Star Ferrari              118 γύροι 
     P1     Fassler/Lotterer/Treluyer   Audi                        94 γύροι
     GTE A  Perrodo/Collard/Vaxiviere   Prospeed Porsche            83 γύροι
     P2     Ladygin/Shaitar/Ladygin     SMP ORECA-Nissan            65 γύροι
     P1     Dumas/Jani/Lieb             Porsche                     30 γύροι
     P1     Kraihamer/Belicchi/Leimer   Rebellion Lola-Toyota       24 γύροι
     P1     Di Grassi/Duval/Kristensen  Audi                        24 γύροι

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube