WEC Shanghai: Κυριαρχία των Toyota

WEC Shanghai: Κυριαρχία των Toyota

Η Toyota έκανε το «1-2» στον 6ωρο αγώνα, με νικητές τους Sebastien Buemi και Anthony Davidson, που αύξησαν τη διαφορά τους στη βαθμολογία του Π. Π. Αντοχής.

Η τέταρτη νίκη για το Toyota TS040 Hybrid με το Νο.8 σημαίνει πως οι Buemi και Davidson είναι πλέον 42 βαθμούς μπροστά στο πρωτάθλημα, ενώ απομένουν διαθέσιμοι μόνο 52 βαθμοί στους δύο τελευταίους αγώνες του WEC, μέσα σ’ αυτόν το μήνα.

Οι Buemi και Davidson τερμάτισαν μπροστά από τους team-mates τους, Wurz, Sarrazin και Nakajima, πιστοποιώντας την υπεροχή του Toyota TS040 έναντι των Porsche 919 Hybrid και Audi R18 e-tron quattro.

To No.8 Toyota είχε πέσει στις τελευταίες θέσεις στην αρχή του αγώνα, μετά από ένα πρόβλημα σε απρογραμμάτιστο ανεφοδιασμό καυσίμου, σε περίοδο Safety Car, που το ανάγκασε να σταματήσει δύο φορές αντί για μία.

Όμως ο Buemi ανέβηκε θεαματικά για να μπει επικεφαλής σε λιγότερο από μία ώρα. Ήταν ήδη 3ος όταν τα άλλα πρωτότυπα LMP1 άρχισαν να κάνουν τα pit-stops τους, πήρε τη 2η θέση από την No.14 Porsche του Romain Dumas και πέρασε πρώτος όταν ο Brendon Hartley σταμάτησε την Νο.20 Porsche για ανεφοδιασμό.

Το Toyota, που είχε πάρει προληπτικά καύσιμο (στον προβληματικό του ανεφοδιασμό), σταμάτησε 4 γύρους αργότερα και ο Davidson μπόρεσε στη συνέχεια να διατηρήσει την πρωτοπορία για τον υπόλοιπο αγώνα.

Το δεύτερο Toyota, το Νο.7 των Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Kazuki Nakajima, τερμάτισε 2ο, αλλά 1’ 12” πίσω καθώς δεν είχε την ταχύτητα του Νο.8 κι επιπλέον δεν μπορούσε να πάρει την πλήρη ισχύ από την κινητήρια μονάδα στην αρχή του αγώνα.

«Στις κατατακτήριες δοκιμές δεν τα καταφέραμε», δήλωσε ο Davidson. «Πιστεύω πως η Porsche είχε πραγματικά το πάνω χέρι, όμως ένας εξάωρος αγώνας είναι κάτι διαφορετικό. Είχαμε το αυτοκίνητο για να πάρουμε τη νίκη και είναι ωραίο που την πήραμε».

Η Νο.14 Porsche των Dumas, Marc Lieb και Neel Jani (επάνω) πήρε το πρώτο της βάθρο, αλλά ένα γύρο πίσω. Η άλλη Porsche, η Νο.20 των Hartley, Mark Webber και Timo Bernhard, είχε πάρει την πρώτη θέση από τον Dumas στην αρχή του αγώνα, αλλά τερμάτισε τελικά μετά από ένα κλατάρισμα ελαστικού τη δεύτερη ώρα.

Τα δύο Audi τερμάτισαν 4ο και 5ο, με τους διεκδικητές του τίτλου Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler, 12” μπροστά από τους Lucas di Grassi, Loic Duval και Tom Kristensen.

Το Ligier JSP2 της G-Drive Racing πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη στην κατηγορία LMP2 με τους Olivier Pla, Julien Canal και Roman Rusinov, κυριαρχώντας στην κλάση του.

Ο μόνος εν δυνάμει ανταγωνιστής του, το ORECA-Nissan 03R της KCMG με οδηγούς τους Alexandre Imperatori, Richard Bradley και Matt Howson, εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο όταν έκοψε ξαφνικά ταχύτητα λόγω προβλήματος τροφοδοσίας και το χτύπησε από πίσω η AF Corse Ferrari 458 του Gianmaria Bruni.

Η Aston Martin Vantage των Stefan Mucke και Darren Turner πήγαινε για τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro, αλλά έμεινε από κινητήρα την 5η ώρα. Έτσι νίκησε η εργοστασιακή Porsche 911 RSR των Frederic Makowiecki και Patrick Pilet, που ήταν σχεδόν μισό λεπτό πίσω από την Aston όταν εκείνη εγκατέλειψε.

Η νίκη του Makowiecki τον ξαναέβαλε στο παιχνίδι του τίτλου, καθώς οι επικεφαλής της βαθμολογίας, Gianmaria Bruni και Toni Vilander, δεν βαθμολογήθηκαν αφού εγκατέλειψαν μετά το ατύχημά τους στον πρώτο γύρο.

Τέλος, οι Pedro Lamy, Paul Dalla Lana και Christoffer Nygaard νίκησαν στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, μετά από μάχη με τους team-mates τους στην Aston Martin, Richie Stanaway, Kristin Poulsen και David Heinemeier Hansson.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ – ΜΕΤΑ ΑΠΟ 188 ΓΥΡΟΥΣ:

Θ.

Κλάση

Οδηγοί

Ομάδα

Αυτ/το

Χρ./Διαφ.

1

LMP1

A.Davidson, S.Buemi

Toyota Racing

Toyota

6:01’15,319”

2

LMP1

A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima

Toyota Racing

Toyota

1’12,564”

3

LMP1

R.Dumas, N.Jani, M.Lieb

Porsche Team

Porsche

1 γύρος

4

LMP1

M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer

Audi Sport Team Joest

Audi

1 γύρος

5

LMP1

L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen

Audi Sport Team Joest

Audi

1 γύρος

6

LMP1

T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley

Porsche Team

Porsche

2 γύροι

7

LMP1

N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche

Rebellion Racing

Rebellion/Toyota

8 γύροι

8

LMP1

D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer

Rebellion Racing

Rebellion/Toyota

8 γύροι

9

LMP2

R.Rusinov, O.Pla, J.Canal

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

11 γύροι

10

LMP2

S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez

Extreme Speed Motorsports

HPD

14 γύροι

11

LMP2

S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani

SMP Racing

Oreca/Nissan

14 γύροι

12

LMP2

K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin

SMP Racing

Oreca/Nissan

14 γύροι

13

LMP2

E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham

Extreme Speed Motorsports

HPD

15 γύροι

14

LMP1

P.Kaffer, L.Auer

 

Lotus/AER

17 γύροι

15

LMP2

D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson

Oak Racing

Morgan/Judd

21 γύροι

16

GTE Pro

F.Makowiecki, P.Pilet

Porsche Team Manthey

Porsche

21 γύροι

17

GTE Pro

J.Bergmeister, R.Lietz

Porsche Team Manthey

Porsche

21 γύροι

18

GTE Pro

D.Rigon, J.Calado

AF Corse

Ferrari

22 γύροι

19

GTE Pro

A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees

Aston Martin Racing

Aston Martin

22 γύροι

20

GTE Am

P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard

Aston Martin Racing

Aston Martin

23 γύροι

21

GTE Am

K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway

Aston Martin Racing

Aston Martin

23 γύροι

22

GTE Am

G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni

8 Star Motorsports

Ferrari

24 γύροι

23

GTE Am

F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere

Prospeed Competition

Porsche

25 γύροι

24

GTE Am

C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi

Proton Competition

Porsche

27 γύροι

-

GTE Pro

D.Turner, S.Mucke

Aston Martin Racing

Aston Martin

Εγκατ.

-

LMP2

M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori

KCMG

Oreca/Nissan

Εγκατ.

-

GTE Pro

G.Bruni, T.Vilander

AF Corse

Ferrari

Εγκατ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube