WEC Shanghai: Κυριαρχία των Toyota
Η Toyota έκανε το «1-2» στον 6ωρο αγώνα, με νικητές τους Sebastien Buemi και Anthony Davidson, που αύξησαν τη διαφορά τους στη βαθμολογία του Π. Π. Αντοχής.
Η τέταρτη νίκη για το Toyota TS040 Hybrid με το Νο.8 σημαίνει πως οι Buemi και Davidson είναι πλέον 42 βαθμούς μπροστά στο πρωτάθλημα, ενώ απομένουν διαθέσιμοι μόνο 52 βαθμοί στους δύο τελευταίους αγώνες του WEC, μέσα σ’ αυτόν το μήνα.
Οι Buemi και Davidson τερμάτισαν μπροστά από τους team-mates τους, Wurz, Sarrazin και Nakajima, πιστοποιώντας την υπεροχή του Toyota TS040 έναντι των Porsche 919 Hybrid και Audi R18 e-tron quattro.
To No.8 Toyota είχε πέσει στις τελευταίες θέσεις στην αρχή του αγώνα, μετά από ένα πρόβλημα σε απρογραμμάτιστο ανεφοδιασμό καυσίμου, σε περίοδο Safety Car, που το ανάγκασε να σταματήσει δύο φορές αντί για μία.
Όμως ο Buemi ανέβηκε θεαματικά για να μπει επικεφαλής σε λιγότερο από μία ώρα. Ήταν ήδη 3ος όταν τα άλλα πρωτότυπα LMP1 άρχισαν να κάνουν τα pit-stops τους, πήρε τη 2η θέση από την No.14 Porsche του Romain Dumas και πέρασε πρώτος όταν ο Brendon Hartley σταμάτησε την Νο.20 Porsche για ανεφοδιασμό.
Το Toyota, που είχε πάρει προληπτικά καύσιμο (στον προβληματικό του ανεφοδιασμό), σταμάτησε 4 γύρους αργότερα και ο Davidson μπόρεσε στη συνέχεια να διατηρήσει την πρωτοπορία για τον υπόλοιπο αγώνα.
Το δεύτερο Toyota, το Νο.7 των Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Kazuki Nakajima, τερμάτισε 2ο, αλλά 1’ 12” πίσω καθώς δεν είχε την ταχύτητα του Νο.8 κι επιπλέον δεν μπορούσε να πάρει την πλήρη ισχύ από την κινητήρια μονάδα στην αρχή του αγώνα.
«Στις κατατακτήριες δοκιμές δεν τα καταφέραμε», δήλωσε ο Davidson. «Πιστεύω πως η Porsche είχε πραγματικά το πάνω χέρι, όμως ένας εξάωρος αγώνας είναι κάτι διαφορετικό. Είχαμε το αυτοκίνητο για να πάρουμε τη νίκη και είναι ωραίο που την πήραμε».
Η Νο.14 Porsche των Dumas, Marc Lieb και Neel Jani (επάνω) πήρε το πρώτο της βάθρο, αλλά ένα γύρο πίσω. Η άλλη Porsche, η Νο.20 των Hartley, Mark Webber και Timo Bernhard, είχε πάρει την πρώτη θέση από τον Dumas στην αρχή του αγώνα, αλλά τερμάτισε τελικά 6η μετά από ένα κλατάρισμα ελαστικού τη δεύτερη ώρα.
Τα δύο Audi τερμάτισαν 4ο και 5ο, με τους διεκδικητές του τίτλου Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler, 12” μπροστά από τους Lucas di Grassi, Loic Duval και Tom Kristensen.
Το Ligier JSP2 της G-Drive Racing πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη στην κατηγορία LMP2 με τους Olivier Pla, Julien Canal και Roman Rusinov, κυριαρχώντας στην κλάση του.
Ο μόνος εν δυνάμει ανταγωνιστής του, το ORECA-Nissan 03R της KCMG με οδηγούς τους Alexandre Imperatori, Richard Bradley και Matt Howson, εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο όταν έκοψε ξαφνικά ταχύτητα λόγω προβλήματος τροφοδοσίας και το χτύπησε από πίσω η AF Corse Ferrari 458 του Gianmaria Bruni.
Η Aston Martin Vantage των Stefan Mucke και Darren Turner πήγαινε για τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro, αλλά έμεινε από κινητήρα την 5η ώρα. Έτσι νίκησε η εργοστασιακή Porsche 911 RSR των Frederic Makowiecki και Patrick Pilet, που ήταν σχεδόν μισό λεπτό πίσω από την Aston όταν εκείνη εγκατέλειψε.
Η νίκη του Makowiecki τον ξαναέβαλε στο παιχνίδι του τίτλου, καθώς οι επικεφαλής της βαθμολογίας, Gianmaria Bruni και Toni Vilander, δεν βαθμολογήθηκαν αφού εγκατέλειψαν μετά το ατύχημά τους στον πρώτο γύρο.
Τέλος, οι Pedro Lamy, Paul Dalla Lana και Christoffer Nygaard νίκησαν στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, μετά από μάχη με τους team-mates τους στην Aston Martin, Richie Stanaway, Kristin Poulsen και David Heinemeier Hansson.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ – ΜΕΤΑ ΑΠΟ 188 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | Κλάση | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτ/το | Χρ./Διαφ. |
1 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi | Toyota Racing | Toyota | 6:01’15,319” |
2 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 1’12,564” |
3 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1 γύρος |
4 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 γύρος |
5 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 γύρος |
6 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 2 γύροι |
7 | LMP1 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 8 γύροι |
8 | LMP1 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 8 γύροι |
9 | LMP2 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 11 γύροι |
10 | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez | Extreme Speed Motorsports | HPD | 14 γύροι |
11 | LMP2 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | Oreca/Nissan | 14 γύροι |
12 | LMP2 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | SMP Racing | Oreca/Nissan | 14 γύροι |
13 | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham | Extreme Speed Motorsports | HPD | 15 γύροι |
14 | LMP1 | P.Kaffer, L.Auer |
| Lotus/AER | 17 γύροι |
15 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson | Oak Racing | Morgan/Judd | 21 γύροι |
16 | GTE Pro | F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche Team Manthey | Porsche | 21 γύροι |
17 | GTE Pro | J.Bergmeister, R.Lietz | Porsche Team Manthey | Porsche | 21 γύροι |
18 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 22 γύροι |
19 | GTE Pro | A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | 22 γύροι |
20 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | 23 γύροι |
21 | GTE Am | K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | 23 γύροι |
22 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni | 8 Star Motorsports | Ferrari | 24 γύροι |
23 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | Prospeed Competition | Porsche | 25 γύροι |
24 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | 27 γύροι |
- | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | Εγκατ. |
- | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | KCMG | Oreca/Nissan | Εγκατ. |
- | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | Εγκατ. |