WEC Nürburgring: Η Porsche κυριαρχεί

WEC Nürburgring: Η Porsche κυριαρχεί

Οι Webber/Bernhard/Hartley με την 919 Hybrid πήραν με άνεση την πρώτη τους νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, σε έναν αγώνα όπου η Porsche κυριάρχησε.

Η Porsche No.17 νίκησε με πάνω από ένα γύρο διαφορά από το αδελφό αυτοκίνητο των Neel Jani, Marc Lieb και Romain Dumas, που έμεινε σταματημένο για 1’ 35” συνολικά στο pit-lane μετά από μια σειρά ποινές stop and go λόγω παρατυπιών στην κατανάλωση καυσίμου.

Η τελευταία έκδοση υψηλής αεροδυναμικής φόρτισης της 919 Hybrid είχε ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο Nürburgring σε σχέση με το Audi R18 e-tron Quattro και το Toyota TS040 Hybrid, πράγμα που εξηγεί τη μεγάλη διαφορά στον τερματισμό όπως και το γεγονός ότι η Porsche των Jani/Lieb/Dumas μπόρεσε να ανέβει ξανά στη 2η θέση την τελευταία ώρα του αγώνα.

Ο Jani κατάφερε να μπει επικεφαλής και ανοίξει διαφορά στο πρώτο κομμάτι του 6ωρου αγώνα, ενώ ο Bernhard δυσκολεύτηκε από ένα σπασμένο αεροδυναμικό πτερύγιο. Ο Γερμανός ήταν 2ος, μισό λεπτό πίσω από τον team-mate του, όταν έκανε μια πρόωρη πρώτη στάση στα pits όπου άλλαξαν το ρύγχος της Porsche Νο.17 πριν καθίσει στο τιμόνι ο Webber. 

To χαμένο έδαφος κερδήθηκε τη δεύτερη ώρα, όταν η 919 με το Νο.18 τιμωρήθηκε με ποινή stop-go 5” λόγω υπέρβασης της επιτρεπόμενης κατανάλωσης ανά γύρο. Η Νο.18 Porsche τιμωρήθηκε ξανά, με 30” αυτή τη φορά, την 3η ώρα, και για τρίτη φορά, με 1 λεπτό, λίγο αργότερα.

Η αιτία ήταν ένας χαλασμένος αισθητήρας ελέγχου της ροής καυσίμου, αλλά η Porsche κατάφερε να ενεργοποιήσει το εφεδρικό εξάρτημα και να λύσει το πρόβλημα. Ο Jani, με γρήγορη οδήγηση για δυόμιση βάρδιες –τη μιάμιση με τα ίδια λάστιχα– ξαναέφερε τοι αυτοκίνητο στο προσκήνιο και ο Lieb ήταν 2ος μετά τα τελευταία pit-stops. 

O Bernhard δήλωσε για το σπασμένο αεροδυναμικό πτερύγιο: «Ήταν μεγάλο πρόβλημα διότι είχα πολλή υποστροφή, αλλά μετά την αλλαγή ρύγχους είχα ξανά ένα καλό αυτοκίνητο».

Ο Jani και οι συνοδηγοί του δεν είχαν παράπονο που κέρδισαν οι team-mates τους: «Πήραμε τρεις ποινές, όμως το No.17 είχε προβλήματα φέτος οπότε πιστεύω πως άξιζαν τη νίκη. Η δεύτερη θέση είναι καλή για μας στο πρωτάθλημα».

Η Audi πήρε την 3η θέση με τους Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler. Το R18 με το Νο.7 (φωτ. κάτω) είχε πέσει πίσω από το αδελφό αυτοκίνητο του Lucas di Grassi την τελευταία ώρα του αγώνα, αλλά όταν ξεκαθάρισε ότι ο Βραζιλιάνος δεν θα μπορούσε να απειλήσει τον Lieb για τη δεύτερη θέση, του είπαν να αφήσει τον Lotterer να τον περάσει ώστε να πάρει περισσότερους βαθμούς καθώς διεκδικεί τον τίτλο.

«Το αποτέλεσμα ήταν τόσο κακό διότι ο ανταγωνιστής μας εμφανίστηκε με ένα πραγματικά καλό αεροδυναμικό πακέτο και ήταν απλά ταχύτερος σήμερα. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε», δήλωσε ο Lotterer.

H Toyota ήταν στο πουθενά, όπως αναμενόταν για το Nurburgring. Πήρε την και την 6η θέση, πολύ πίσω, με τους Anthony Davidson, Sebastien Buemi και Kazuki Nakajima (επάνω) τρεις γύρους πίσω από τους νικητές και ένα γύρο μπροστά από το αδελφό αυτοκίνητο των Alex Wurz, Stephane Sarrazin και Mike Conway.

Η ομάδα KCMG πήρε ξανά τη νίκη στην κατηγορία LMP2 μετά από αυτή στο Le Mans, αυτή τη φορά με τον Nick Tandy να οδηγεί το ORECA-Nissan 05 (επάνω) μαζί με τους Richard Bradley και Matt Howson. Tα δύο G-Drive Ligier-Nissan JSP2 της ΟΑΚ προσπάθησαν να τους συναγωνιστούν, αλλά πήραν τελικά τη και θέση στην κατηγορία, με αρκετά σεβαστή διαφορά.

Η Porsche, εκτός από την LMP1, κέρδισε και την κατηγορία GTE Pro με τις εργοστασιακές 911 RSR της ομάδας Manthey. Οι Richard Lietz και Michael Christensen (κάτω) πήραν τη νίκη μπροστά από τους Frederic Makowiecki και Patrick Pilet, που τιμωρήθηκαν δύο φορές, τη μία για πρόωρη εκκίνηση και τη δεύτερη για επαφή με άλλο αυτοκίνητο, η οποία μπορούσε να αποφευχθεί.

Οι επικεφαλής της βαθμολογίας στα GT, Gianmaria Bruni και Toni Vilander, τερμάτισαν μόλις 7οι και τελευταίοι στην κατηγορία, μετά από ένα ηλεκτρονικό πρόβλημα στην AF Corse Ferrari 458 τους την πρώτη ώρα του αγώνα.

Η Ferrari των Andrea Bertolini, Viktor Shaitar και Aleksey Basov κέρδισε την ερασιτεχνική κατηγορία GTE Am.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΌ 203 ΓΥΡΟΥΣ:

Θ.

Κλάση

Οδηγοί

Ομάδα

Αυτ/το

Χρ./Διαφ.

1

LMP1

T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley

Porsche Team

Porsche

6ω 01’ 16,966”

2

LMP1

R.Dumas, N.Jani, M.Lieb

Porsche Team

Porsche

1 γύρος

3

LMP1

M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer

Audi Sport Team Joest

Audi

1 γύρος

4

LMP1

L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis

Audi Sport Team Joest

Audi

1 γύρος

5

LMP1

A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima

Toyota Racing

Toyota

3 γύροι

6

LMP1

A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway

Toyota Racing

Toyota

4 γύροι

7

LMP2

M.Howson, R.Bradley, N.Tandy

KCMG

ORECA/Nissan

18 γύροι

8

LMP2

R.Rusinov, J.Canal, S.Bird

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

18 γύροι

9

LMP2

G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

19 γύροι

10

LMP2

P.Ragues, O.Webb, A.Hamilton

Team SARD Morand

Morgan/SARD

19 γύροι

11

LMP2

N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire

Signatech Alpine

Alpine/Nissan

20 γύροι

12

LMP2

S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson

Extreme Speed Motorsports

Ligier/HPD

20 γύροι

13

LMP2

N.Leventis, D.Watts, J.Kane

Strakka Racing

Dome/Nissan

22 γύροι

14

LMP2

E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty

Extreme Speed Motorsports

Ligier/HPD

26 γύροι

15

GTE Pro

R.Lietz, M.Christensen

Porsche Team Manthey

Porsche

27 γύροι

16

GTE Pro

P.Pilet, F.Makowiecki

Porsche Team Manthey

Porsche

28 γύροι

17

GTE Pro

D.Rigon, J.Calado

AF Corse

Ferrari

28 γύροι

18

LMP1

S.Trummer, P.Kaffer

Team ByKolles

CLM/AER

28 γύροι

19

GTE Pro

M.Sorensen, C.Nygaard

Aston Martin Racing

Aston Martin

28 γύροι

20

GTE Pro

F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway

Aston Martin Racing

Aston Martin

29 γύροι

21

GTE Pro

D.Turner, S.Mucke, J.Adam

Aston Martin Racing

Aston Martin

30 γύροι

22

LMP1

N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld

Rebellion Racing

Rebellion/AER

30 γύροι

23

GTE Am

V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov

SMP Racing

Ferrari

30 γύροι

24

GTE Am

P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda

Aston Martin Racing

Aston Martin

31 γύροι

25

GTE Am

F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas

AF Corse

Ferrari

31 γύροι

26

GTE Am

P.Dempsey, P.Long, M.Seefried

Dempsey Racing - Proton

Porsche

31 γύροι

27

GTE Am

G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen

Larbre Competition

Chevrolet

32 γύροι

28

GTE Am

C.Ried, K.Al Qubaisi, E.Bamber

Abu Dhabi-Proton Racing

Porsche

33 γύροι

29

GTE Am

F.Castellacci, R.Goethe, S.Hall

Aston Martin Racing

Aston Martin

34 γύροι

30

GTE Pro

G.Bruni, T.Vilander

AF Corse

Ferrari

35 γύροι

-

LMP1

A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt

Rebellion Racing

Rebellion/AER

Εγκατ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube