WEC, 6 Ώρες του Silverstone: Σεφτές για την Audi

WEC, 6 Ώρες του Silverstone: Σεφτές για την Audi

H Audi, με τους Lotterer, Fassler και Treluyer, πήρε τη νίκη με μικρή διαφορά στον πρώτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής 2015.

Το Audi R18 e-tron quattro με το Νο.7 νίκησε τερματίζοντας μόλις 4,6” μπροστά από την ταχύτερη από τις Porsche 919 Hybrid, αυτή των Romain Dumas, Marc Lieb και Neel Jani, αφού έκανε δύο pit-stops στα τελευταία 15 λεπτά του 6ωρου αγώνα.

Το Audi, με τον Marcel Fassler στο τιμόνι, έδειχνε να έχει σίγουρη τη νίκη στο τελευταίο στάδιο του αγώνα, ακόμη και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ελβετός έπρεπε να σταματήσει για έναν πολύ γρήγορο ανεφοδιασμό σε καύσιμο.

Όμως τότε τιμωρήθηκε με ποινή stop-go επειδή προσπέρασε μια Aston Martin της κατηγορίας GTE ξεπερνώντας τα όρια της πίστας στην έξοδο της Στροφής Club. Έτσι, η διαφορά του των 1’ 12” μειώθηκε στα 37” με τη στάση ανεφοδιασμού και μετά στα μόλις 9” αφού εξέτισε την ποινή του στον επόμενο γύρο.

Ο Jani, που τον κυνηγούσε, ροκάνισε ελαφρά τη διαφορά, αλλά ο Fassler είχε το περιθώριο να αντέξει και να πάρει την πρώτη νίκη για την Audi στο WEC, από το Austin τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η Audi είχε το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Silverstone, παρότι η Porsche ήταν μπροστά στο πρώτο μισό του αγώνα. Οι Dumas, Lieb και Jani εκμεταλλεύτηκαν την υπεροχή τους σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα για να μείνουν επικεφαλής, μέχρι που ο Lotterer κατάφερε να περάσει τον Dumas την τέταρτη ώρα.

Ο Γάλλος άνοιξε την τροχιά του και πάτησε στα κερμπ, οπότε ο Lotterer πέρασε και άνοιξε αρκετή διαφορά ώστε να μην προλάβει η Porsche να τον ξαναπεράσει στην Ευθεία Wellington. «Ήταν σημαντικό να περάσουμε μπροστά από την Porsche ώστε να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το δυναμικό του αυτοκινήτου», είπε ο Lotterer. «Ήμασταν πιο γρήγοροι στις στροφές, οπότε ήταν ζωτικής σημασίας να έχουμε καθαρό δρόμο μπροστά μας».

Η Audi είχε πλεονέκτημα στον αγώνα διότι το R18 μπορούσε να κάνει δύο βάρδιες με τα ίδια λάστιχα, ενώ η Porsche επέλεξε να μην το κάνει, με αποτέλεσμα το Νο.18 αυτοκίνητό της να πέσει στην 3η θέση, πίσω από το ταχύτερο Toyota TS040 HYBRID, που οδηγούσαν οι Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima (κάτω).

Η Porsche αποφάσισε να εξοικονομήσει καύσιμο και να μην κάνει pit-stop στο τέλος του αγώνα, πράγμα που αποδείχτηκε αρκετό για να περάσει ο Jani μπροστά από τον Buemi, στη θέση.

Ο Mark Webber, στο τιμόνι της Porsche No.17 που μοιραζόταν με τους Timo Bernhard και Brendon Hartley, ήταν μπροστά με διαφορά σχεδόν 10” τη δεύτερη ώρα, όταν έκανε μια μη προγραμματισμένη στάση λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Σπρώχτηκε στο γκαράζ για επισκευή, αλλά εγκατέλειψε χωρίς να επιστρέψει στην πίστα.

Η G-DRIVE ΚΑΝΕΙ ΤΟ 1-2 ΣΤΗΝ LMP2, Η FERRARI ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ GTE

Η ομάδα G-Drive Racing κυριάρχησε στην κατηγορία LMP2, παίρνοντας τις δύο πρώτες θέσεις με τα πρωτότυπα Ligier-Nissan JSP2.

Οι Sam Bird, Roman Rusinov και Julien Canal (επάνω) είχαν το πλεονέκτημα απέναντι στο αδελφό αυτοκίνητο των Luis Felipe 'Pipo' Derani, Gustavo Yacaman και Ricardo Gonzalez, με αποτέλεσμα να είναι πάνω από ένα γύρο μπροστά του στον τερματισμό.

Οι Gianmaria Bruni και Toni Vilander (κάτω) ξεκίνησαν την υπεράσπιση του τίτλου τους στην κατηγορία GTE Pro, παίρνοντας τη νίκη με την εργοστασιακή ομάδα Ferrari AF Corse. Ο Bruni έπεσε στις τελευταίες θέσεις μετά την εκκίνηση, αλλά δύο πρώιμα pit-stops σε περιόδους Safety Car επέτρεψαν στον Ιταλό και τον Φιλανδό να επανέλθουν στις πρώτες θέσεις και τελικά να κερδίσουν τον αγώνα.

Οι Michael Christensen και Richard Lietz, με την εργοστασιακή Porsche 911 RSR, ήταν πάντως μόλις 10” πίσω τους, στον τερματισμό.

Η νίκη στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am πήγε στην Aston Martin Vantage GTE που μοιράζονταν οι Pedro Lamy, Mathias Lauda και Paul Dalla Lana, οι οποίοι ήταν τελικά 13” μπροστά από την AF Ferrari των Emmanuel Collard, Rui Aguas και Francois Perrodo.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 6 ΩΡΩΝ ΤΟΥ SILVERSTONE:

Θ.

Κλάση

Οδηγοί

Ομάδα

Αυτ/το

Γύροι

Χρ./Διαφ.

1

LMP1

M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer

Audi Sport Team Joest

Audi

201

6h00’30”876

2

LMP1

R.Dumas, N.Jani, M.Lieb

Porsche Team

Porsche

201

4” 610

3

LMP1

A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima

Toyota Racing

Toyota

201

14” 816

4

LMP1

A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway

Toyota Racing

Toyota

200

1 γύρος

5

LMP1

L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis

Audi Sport Team Joest

Audi

197

4 γύροι

6

LMP2

R.Rusinov, J.Canal, S.Bird

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

185

16 γύροι

7

LMP2

G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

184

17 γύροι

8

LMP2

N.Leventis, D.Watts, J.Kane

Strakka Racing

Dome/Nissan

178

23 γύροι

9

GTE Pro

G.Bruni, T.Vilander

AF Corse

Ferrari

172

29 γύροι

10

GTE Pro

R.Lietz, M.Christensen

Porsche Team Manthey

Porsche

172

29 γύροι

11

GTE Pro

D.Rigon, J.Calado

AF Corse

Ferrari

172

29 γύροι

12

GTE Pro

C.Nygaard, M.Sorensen, N.Thiim

Aston Martin Racing

Aston Martin

171

30 γύροι

13

GTE Pro

D.Turner, S.Mucke

Aston Martin Racing

Aston Martin

171

30 γύροι

14

GTE Pro

A.MacDowall, F.Rees, R.Stanaway

Aston Martin Racing V8

Aston Martin

171

30 γύροι

15

GTE Pro

P.Pilet, F.Makowiecki

Porsche Team Manthey

Porsche

170

31 γύροι

16

GTE Am

P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda

Aston Martin Racing

Aston Martin

168

33 γύροι

17

GTE Am

F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas

AF Corse

Ferrari

168

33 γύροι

18

GTE Am

V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov

SMP Racing

Ferrari

168

33 γύροι

19

LMP2

M.Howson, R.Bradley, N.Tandy

KCMG

ORECA/Nissan

167

34 γύροι

20

GTE Am

F.Castellacci, R.Goethe, S.Hall

Aston Martin Racing

Aston Martin

166

35 γύροι

21

GTE Am

C.Ried, K.Al Qubaisi, K.Bachler

Abu Dhabi-Proton Racing

Porsche

166

35 γύροι

22

LMP2

J.Nicolet, J-M.Merlin, E.Maris

Oak Racing

Ligier/Nissan

165

36 γύροι

23

GTE Am

P.Dempsey, P.Long, M.Seefried

Dempsey-Proton Racing

Porsche

165

36 γύροι

24

LMP2

E.Brown, J.Fogarty, D.Brabham

Extreme Speed Motorsports

HPD

165

36 γύροι

25

GTE Am

G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen

Larbre Competition

Chevrolet

160

41 γύροι

-

LMP2

S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson

Extreme Speed Motorsports

HPD

183

Αποκλ.

-

LMP1

S.Trummer, V.Liuzzi, C.Klien

Team ByKolles

CLM/AER

116

Εγκατ.

-

LMP1

T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley

Porsche Team

Porsche

44

Εγκατ.

-

LMP2

N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire

Signatech Alpine

Alpine/Nissan

20

Εγκατ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube