Οδηγούμε το αγωνιστικό χωμάτινο μονοθέσιο Speedcar XTREM

Οδηγούμε το αγωνιστικό χωμάτινο μονοθέσιο Speedcar XTREM

Κάποιες φορές υπάρχουν λόγια για να περιγράψεις μια εμπειρία. Κάποιες άλλες όχι, και η συγκεκριμένη εμπίπτει σίγουρα στη δεύτερη κατηγορία.

Μόλις δύο ημέρες πριν τον αγώνα των Dirt Games που έγινε στις 22/10 στη Χαλκίδα, βρεθήκαμε καλεσμένοι της ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS AE στην πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού της πόλης.

Πρόκειται για την εταιρεία που εισάγει στην Ελλάδα τα Subaru και η πρόσκλησή της είχε δύο αφορμές. Η πρώτη ήταν να αναθερμάνουμε τη σχέση μας με το 2λιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο Forester, ένα από τα πιο σκληροτράχηλα μεσαία SUV της αγοράς. Ο boxer κινητήρας του εξακολουθεί να αποδίδει 150 PS μόνο που πλέον η τιμή του βασικού μα και πλήρους Trend μειώθηκε στα €28.500.

Όσο καλό κι εάν είναι το Forester όμως, η δεύτερη αφορμή της προαναφερθείσας πρόσκλησης ήταν ομολογουμένως πιο συναρπαστική. Τόσο συναρπαστική όσο η οδήγηση ενός Kartcross για την ακρίβεια, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ένα χωμάτινο μονοθέσιο. Δεν είναι παιχνίδι, είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με δυνατότητες κορυφαίου επιπέδου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Subaru Forester 2.0D CVT

Πρόκειται για μια αγωνιστική πρωτοβουλία που πρακτικά παντρεύει τον κόσμο των καρτ με τη σκόνη των ράλι, αν και στο εξωτερικό πραγματοποιούνται και αγώνες σε άσφαλτο. Στη χώρα μας κάτι τέτοιο απαγορεύεται, αφού δεν υπάρχουν διπλές μπαριέρες και κρίνεται επικίνδυνο.

Υπάρχουν διάφοροι κατασκευαστές, εκ των οποίων η Industrias Lahoz είναι από τους μεγαλύτερους. Είναι μια ισπανική εταιρεία που δραστηριοποιείται από το 2004 και κατασκευάζει τα Speedcar, τα οποία στη χώρα μας εισάγει η ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS AE.



Το πλέον εμπορικό μοντέλο είναι το XTREM. Ένα φορμουλάκι με μήκος 2,6 m, πλάτος 1,6, ύψος 1,2 m και βάρος 312 kg. Αποτελείται από ένα εγκεκριμένο για αγωνιστική χρήση σωληνωτό πλαίσιο με χρωμομολυβδένιες δοκούς 40x2 mm και ηλεκτροστατική βαφή, το οποίο ντύνει ένα κάλυμμα από fiberglass.

Το XTREM Knight που οδηγήσαμε κινεί ένας 600άρης κινητήρας από GSX R K8-K10 που κανονικά αποδίδει 125 PS στις 13.500 rpm και στην περίπτωσή μας ένας εγκέφαλος της Yoshimura ανεβάζει στους 130. Η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω σειριακού κιβωτίου με έξι ταχύτητες, οπότε μόνο η λέξη «δαιμονισμένο» μπορεί να αποδώσει το αποτέλεσμα. Το στροφάρισμα είναι συγκλονιστικό και η επικοινωνία του δεξιού ποδιού με την πεταλούδα του γκαζιού τηλεπαθητική.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το αγωνιστικό χωμάτινο μονοθέσιο SR KartCross

Η ανάρτηση στα μοντέλα που θα κατασκευάζονται από εδώ και στο εξής θα αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω ενώ οι 10άρες ζάντες της Braid ντύνονται με λάστιχα της Goldspeed διάστασης 165/70 μπροστά και 225/40 πίσω. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι διαμέτρου 180 mm εμπρός κι ένας 240 mm στο πίσω μέρος, ενσωματωμένος στον άξονα. Διαφορικό δεν υπάρχει...

Καθότι δύο μέρες μετά το δικό μας ραντεβού τα αυτοκίνητα θα έτρεχαν στα Dirt Games, ο σεβασμός απέναντί τους ήταν πάνω απ’ όλα. Εξάλλου, το να προσπαθήσεις μέσα σε 1,8 km να ξεζουμίσεις ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι μάλλον η καλύτερη συνταγή για αποτυχία.

Το μπες-βγες δεν είναι εύκολο για όλους, ωστόσο μόλις κουμπώσεις στο μπάκετ διαπιστώνεις ότι έχεις επαρκή χώρο για να αισθάνεσαι άνετα εάν έχεις κανονική σωματοδομή.

Ξεκινάς φυλαγμένα, για να πάρεις μια πρώτη εικόνα του τι γίνεται και αμέσως διαπιστώνεις πως δε στρίβει με το μπροστινό αλλά με την ουρά και το γκάζι. Με το εμπρός σύστημα απλώς ορίζεις το κέντρο περιστροφής και μάλιστα με αντίσταση στην υποστροφή που θα ορκιζόσουν ότι δε μπορεί να υπάρχει στο χώμα. Τουλάχιστον εάν δεν έχεις μεγαλώσει με χωμάτινα αγωνιστικά.



Ακόμα και σε σκληρό χώμα χαράζεις την τροχιά με απόλυτη ακρίβεια και μηδενική αδράνεια, ορίζοντας τη συνέχεια με το αστείρευτο γκάζι και όσο γίνεται λιγότερες κινήσεις στο τιμόνι.

Ωστόσο μόλις ξεπεράσεις το σοκ από το μοτέρ που ουρλιάζει στο αυτί σου με 14.000 rpm, άλλα πράγματα αρχίζουν να σε εντυπωσιάζουν. Όπως για παράδειγμα το πώς εξαφανίζει πέτρες και χαντάκια η ρυθμιζόμενη σε τρία στάδια ανάρτηση της Ollé. Ή το πόσο δυνατά μπορείς να φρενάρεις, σταματώντας τελικά κάμποσα μέτρα πριν το σημείο που αρχικά είχες σημαδέψει.

Γι’ αυτό και γρήγορα χτίζεις με το XTREM μια σχέση εμπιστοσύνης αρκετά δυνατή ώστε να πατάς το γκάζι πιο νωρίς και πιο βαθιά από αυτό που περίμενες, ολοκληρώνοντας έτσι τους –αυστηρά δύο- γύρους που δικαιούσαι σε χρόνο μηδέν.

Ας είναι. Τόσο δυνατές εμπειρίες πάντα θέλεις να κρατάνε περισσότερο, γι’ αυτό και τις θυμάσαι για πάντα. Τα Speedcar και κατ’ επέκταση το Kartcross είναι ένα μικρόβιο που σε κάνει να σκέφτεσαι συνεχώς τρόπους να αποκτήσεις το δικό σου.

Η τιμή του XTREM Knight με το 600άρι μοτέρ της Suzuki ξεκινάει από τα €23.560, ενώ η έκδοση King με το 600άρι από Yamaha R6 είναι €1.500 ακριβότερη, όσα και η Emperor με το 750άρι από GSX R και 150 PS.

Μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες του εξοπλισμού τους στο www.speedcar.gr, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει και υποστήριξη από μια πολύ έμπειρη αγωνιστική ομάδα, την Speedcar Motul Team Greece.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube