Ντεμπούτο του Audi R18 e-tron quattro 2014 σε δημόσιο δρόμο

Ντεμπούτο του Audi R18 e-tron quattro 2014 σε δημόσιο δρόμο

To πρωτότυπο του Le Mans, που έκανε τα πρώτα του χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους, έχει απλοποιημένη υβριδική τεχνολογία χωρίς ανάκτηση θερμικής ενέργειας

Η Audi εγκατέλειψε το τύπου Formula 1 σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα καυσαέρια, στο νέο της αγωνιστικό πρωτότυπο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής.

Η γερμανική ομάδα αποκάλυψε χθες το πρωτότυπο, στα νέα αγωνιστικά του χρώματα, σε μια εκδήλωση στους δρόμους της πόλης του Le Mans. Ο πολυνίκης των 24 Ωρών, Tom Kristensen, το οδήγησε από τον καθεδρικό ναό Saint Julien της πόλης μέχρι την πίστα, όπου έκανε κι ένα γύρο της μικρής της εκδοχής “Circuit Bugatti”.

Έκπληξη αποτέλεσε όμως η επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας ότι το R18 e-tron quattro θα αγωνιστεί με ένα μόνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας αντί για τα δύο που επιτρέπονται – και θα συμμετάσχει στη χαμηλότερη από τις τέσσερις υποκατηγορίες υβριδικής ισχύος.

Η Audi επέλεξε τελικά να μη χρησιμοποιήσει το Energy Retrieval System – Heat (που είναι γνωστό στην F1 ως MGU-H), αφού έκανε εκτεταμένες δοκιμές του R18 δεύτερης γενιάς από το τέλος της περασμένης χρονιάς.

Αυτό σημαίνει ότι θα ανακτά ενέργεια –και θα την αποθηκεύει στον περιστρεφόμενο σφόνδυλο– μόνο μέσω του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας (ERS-K) στον μπροστινό άξονα, το οποίο έχει χρησιμοποιήσει τα δύο τελευταία χρόνια.

Το ERS-H, που παίρνει κίνηση από το τούρμπο του κινητήρα V6 ντίζελ, είχε ανακοινωθεί ως μέρος του τεχνικού πακέτου τον περασμένο Δεκέμβριο.

Ο επικεφαλής της Audi Sport, Wolfgang Ullrich, είπε στους συναδέλφους μας του AUTOSPORT ότι το σύστημα δεν έδωσε το όφελος που ήλπιζαν, ενώ υπήρχαν και ανησυχίες για την αξιοπιστία του.

«Δεν πήραμε από το σύστημα αυτό που περιμέναμε, οπότε το μεγάλο ρίσκο για όχι μεγάλο όφελος δεν είναι μια σωστή απόφαση για τις 24 Ώρες του Le Mans», είπε.

Ο Ullrich εξήγησε ότι η δυσκολία του να φέρουν το ντίζελ πρωτότυπο LMP1 κάτω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των 870 kg, ώστε να μπορούν να βελτιστοποιήσουν την κατανομή του βάρους, έπαιξε επίσης ρόλο στο να ληφθεί η απόφαση.

Το Audi R18 θα τρέξει στην υποκατηγορία που επιτρέπει 2 megajoule υβριδικής ενέργειας να χρησιμοποιούνται σε κάθε γύρο της πίστας των 13,6 km.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την «εξαδέλφη» Porsche, που έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να αγωνιστεί στην υψηλότερη κλάση των 8 MJ, ενώ και η Toyota αναμένεται να τρέξει στα 6 ή 8 MJ με το νέο της TS040 HYBRID που παρουσιάζεται σήμερα.

Ο Ullrich είπε ότι οι υπολογισμοί της Audi έδειξαν πως επέλεξε την καλύτερη λύση για ένα πρωτότυπο LMP1 με κινητήρα τουρμποντίζελ (τα Porsche και Toyota έχουν βενζινοκινητήρα).

«Από τους υπολογισμούς που κάναμε, πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα με το σύστημα των 2 MJ είναι προτιμότερος από το να πας σε μια μεγαλύτερη κλάση και να έχεις το πρόβλημα του να μην μπορείς να τοποθετήσεις το βάρος εκεί που θέλεις», εξήγησε.

Η Audi αποκάλυψε και τον κυβισμό του νέου της V6 ντίζελ με το μονό τούρμπο. Έχει αυξήσει τη χωρητικότητα από τα 3,7 λίτρα, που ήταν η μέγιστη με τους παλιούς κανονισμούς, στα 4 λίτρα για να βελτιώσει την απόδοση.

Για μια φίρμα όμως που έχει γίνει γνωστή για τις καινοτομίες της (άμεσος ψεκασμός βενζίνης στο R8 του 2001, κινητήρας ντίζελ στο R10 TDI του 2006), η εγκατάλειψη του ERS-H θεωρήθηκε από πολλούς ως βήμα πίσω.

Είναι γνωστό όμως ότι η Audi βάζει πάντα πάνω απ’ όλα την αξιοπιστία του συνόλου.

Το νέο R10 e-tron quattro θα πάρει μέρος στις επίσημες δοκιμές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (FIA WEC) στο Le Castellet (Paul Ricard) της Γαλλίας, στις 28-29 Μαρτίου, ενόψει του αγωνιστικού του ντεμπούτου στο Silverstone της Αγγλίας, στις 20 Απριλίου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube