MotoGP Αυστραλία: O Crutchlow με το σπαθί του
Ο Cal Crutchlow πήρε μια άξια νίκη, με τον Valentino Rossi δεύτερο μετά από εντυπωσιακή άνοδο, ενώ ο Marc Marquez έπεσε.
Ήταν η δεύτερη φετινή νίκη του Crutchlow, η δεύτερη της καριέρας του και η πρώτη Βρετανού οδηγού στην Αυστραλία τα τελευταία 35 χρόνια.
Ο αναβάτης της LCR Honda πέρασε επικεφαλής όταν ο Marquez έπεσε από λάθος στο φρενάρισμα για την αργή στροφή Honda (K4). O Crutchlow στη συνέχεια κράτησε με άνεση την πρώτη θέση για να πάρει τη δεύτερη νίκη του μετά από αυτήν στο Brno της Τσεχίας, τον Αύγουστο.
Ο poleman –και ήδη πρωταθλητής 2016– Marquez έδειχνε να ελέγχει τον αγώνα μπαίνοντας επικεφαλής στον πρώτο γύρο και ανοίγοντας μια διαφορά 3 δευτερολέπτων.
Ο Crutchlow απέσπασε τη 2η θέση στον 6ο γύρο, μετά από μάχη με τον Aleix Espargaro (Suzuki) και τον Pol Espargaro (Yamaha Tech3), και στη συνέχεια μείωσε κατά 0,7” τη διαφορά του από τον Marquez μέσα σε 3 γύρους.
Ο Ισπανός απάντησε με τον ταχύτερο προσωπικό του γύρο, αλλά έχασε το μπροστινό της Honda του στην Κ4 κι έπεσε στον 10ο γύρο (από τους 28)
«Είμαι καλά. Ζητώ συγνώμη από την ομάδα, έκανα λάθος», δήλωσε ο Marquez μετά την πρώτη του εγκατάλειψη φέτος. «Φρέναρα πολύ αργά, και αντί να ανοίξω τη γραμμή μου, προσπάθησα να την κρατήσω. Πήρα πολλά ρίσκα για να είμαι επικεφαλής από την αρχή.
«Πρέπει να είμαστε χαρούμενοι αφού κερδίσαμε τον τίτλο, αλλά φυσικά θέλουμε να κερδίσουμε περισσότερους αγώνες».
Λίγο πριν την πτώση του Marquez, o Rossi είχε πάρει τη 2η θέση από τον Aleix Espargaro στην Κ1, έχοντας ξεκινήσει από τη 15η, και ήταν 1,803” πίσω από τον νέο επικεφαλής, τον Crutchlow. Όμως ο Βρετανός έδειξε ότι ήταν άπιαστος.
Γύριζε συνεχώς στο 1’ 29” για να ανοίξει τη διαφορά στα 3” από τον Rossi, 12 γύρους πριν το τέλος, ενώ ένα λάθος του Ιταλού στην Κ4 λίγο αργότερα την αύξησε στα 5,589”. Στο τέλος, ο Crutchlow ήταν 4,218” μπροστά, έχοντας κόψει ελάχιστα καθώς φοβόταν να μην του κρυώσει το εμπρός λάστιχο και πέσει στον τελευταίο γύρο, όπως παλιότερα.
Μετά τη χειρότερη επίδοσή του των τελευταίων 6 χρόνων σε κατατακτήριες, ο Rossi ανέβηκε θεαματικά από τη 15η στη 2η θέση. Ο Ιταλός ήταν 12ος στο τέλος του πρώτου γύρου, 9ος στο 3ο γύρο και 7ος στον 4ο. Συνέχισε την επίθεσή του για να πάρει την 3η θέση από τον Aleix Espargaro, λίγο πριν πέσει ο Marquez.
Για μεγάλο μέρος του αγώνα, ο Aleix Espargaro έδειχνε ικανός να ανέβει στο βάθρο. Όμως τον έφτασε σταδιακά ο Andrea Dovizioso και, ενώ οι δύο μάχονταν, τους έπιασε ο Maverick Viñales με την άλλη Suzuki, που είχε ξεκινήσει από τη 13η θέση.
Ο Viñales πέρασε τον Dοvizioso και αμέσως μετά ο Espargaro έπεσε, χάνοντας και αυτός το μπροστινό στην Κ4.
Έτσι ο Viñales τερμάτισε 3ος, μπροστά από τον Dovizioso –που έμεινε τελικά σχεδόν 4” πίσω λόγω φθοράς στα λάστιχα– και τον Pol Espargaro.
Ο Jorge Lorenzo ανέβηκε από τη 12η στην 8η θέση στον πρώτο γύρο και έδειχνε ορεξάτος, όμως αφού τον πέρασε ο Rossi στον 4ο γύρο, έμεινε κολλημένος. Τελικά τερμάτισε 6ος, χάνοντας κι άλλο έδαφος στο πρωτάθλημα σε σχέση με τον team-mate του.
Ο Scott Redding, με την Pramac Ducati, κέρδισε μια επική μάχη 7 αναβατών για την 7η θέση. O Bradley Smith (Yamaha Tech3) πήρε την 8η θέση πάνω στο νήμα από τον team-mate του Redding, Danilo Petrucci, ενώ ο τοπικός Jack Miller (Marc VDS Honda) έκλεισε την πρώτη δεκάδα.
Ο Miller ακούμπησε με τον Niki Hayden (Honda) στην Κ4 προς το τέλος του αγώνα, με αποτέλεσμα να πέσει ο Αμερικανός, ενώ ο Hector Barbera (Ducati), που επίσης συμμετείχε στη μάχη, έπεσε κι αυτός, στην Κ6.
Ο Hayden συνέχισε για να τερματίσει 17ος, ενώ ο τοπικός Mike Jones πήρε τη 15η θέση και τον τελευταίο βαθμό, στον δεύτερο αγώνα του με την Avintia Ducati.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΟΥ PHILLIP ISLAND:
ΘΕΣΗ | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Cal Crutchlow | LCR Honda | 27 | 40m48.543s |
2 | Valentino Rossi | Yamaha | 27 | 4.218s |
3 | Maverick Viñales | Suzuki | 27 | 5.309s |
4 | Andrea Dovizioso | Ducati | 27 | 9.157s |
5 | Pol Espargaro | Tech3 Yamaha | 27 | 14.299s |
6 | Jorge Lorenzo | Yamaha | 27 | 20.125s |
7 | Scott Redding | Pramac Ducati | 27 | 28.369s |
8 | Bradley Smith | Tech3 Yamaha | 27 | 28.781s |
9 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | 27 | 28.792s |
10 | Jack Miller | Marc VDS Honda | 27 | 28.815s |
11 | Stefan Bradl | Aprilia | 27 | 31.809s |
12 | Alvaro Bautista | Aprilia | 27 | 47.734s |
13 | Yonny Hernandez | Aspar Ducati | 27 | 47.749s |
14 | Eugene Laverty | Aspar Ducati | 27 | 54.311s |
15 | Mike Jones | Avintia Ducati | 27 | 55.875s |
16 | Tito Rabat | Marc VDS Honda | 27 | 1m06.395s |
17 | Nicky Hayden | Honda | 27 | 1m22.604s |
- | Hector Barbera | Ducati | 24 | Εγκατ. |
- | Aleix Espargaro | Suzuki | 22 | Εγκατ. |
- | Marc Marquez | Honda | 9 | Εγκατ. |
- | Loris Baz | Avintia Ducati | 0 | Εγκατ. |
[U1]ρθτψηλος