Λουξ Cola PICK 2015 – Στην τελική ευθεία

Λουξ Cola PICK 2015 – Στην τελική ευθεία

Σε μια λιτή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, οι άνθρωποι του PICK επιβεβαίωσαν ότι όλα είναι έτοιμα για την μεγάλη γιορτή του καρτ. Είμαστε όλοι καλεσμένοι, στην Πάτρα, στις 3-4 Οκτωβρίου

Με την συμμετοχή του προέδρου της ΟΜΑΕ κ. Δημήτρη Μιχελακάκη, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, των μεγάλων χορηγών του αγώνα και του ΑΟΠ, της συνδιοργανώτριας τοπικής λέσχης αυτοκινήτου, δόθηκε σε κλίμα πανηγυρικό η τελευταία συνέντευξη Τύπου για το PICK του 2015. Όλα είναι έτοιμα για τον μεγάλο αγώνα καρτ που θα διεξαχθεί στους δρόμους του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της Πάτρας το διήμερο 3-4 Οκτωβρίου.

Οι όποιες διαφωνίες σε οργανωτικό επίπεδο μεταξύ ΑΟΠ και ΟΜΑΕ αμβλύνθηκαν και μπήκαν στην άκρη, για το καλό του σπορ. Οι χορηγοί, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία ανταποκρίθηκαν και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης έπαιξαν τον δικό τους θετικό ρόλο παρά το ρευστό πολιτικό σκηνικό. Έτσι, όλα είναι έτοιμα για το 7ο PICK, που φαίνεται να έχει εδραιωθεί στο εγχώριο αγωνιστικό καλαντάρι. Με την λαμπρή ως τώρα ιστορία του να εγγυάται ένα ακόμη καλύτερο μέλλον.

Αν δηλαδή κατάφεραν να το κρατήσουν ζωντανό φέτος, την χειρότερη χρονιά της ελληνικής οικονομικής κρίσης και πολιτικής αστάθειας, τότε μάλλον δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Αυτά, μεταξύ άλλων, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον Πλάτωνα Μαρλαφέκα, τον άνθρωπο που κρατά τα ηνία της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας αναψυκτικών και χυμών ΛΟΥΞ. Ταυτόχρονα ο κ. Μαρλαφέκας είναι πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του PICK και του Επιμελητηρίου Πάτρας, αλλά και μέλος του ΔΣ της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ.  

DRIVE: Παρά την άσχημη οικονομική συγκυρία και την πολιτική αστάθεια, το PICK προχωράει κανονικά και το 2015. Πως το καταφέρατε αυτό;
Σε όλα τα πράγματα και ειδικά στις ιδιωτικές πρωτοβουλίες όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα. Όταν αυτό είναι καλό, προφανώς αντικατοπτρίζει την ποιότητα και τις ικανότητες της ομάδας. Και εμείς, σαν ομάδα, φέραμε ένα καλό αποτέλεσμα από την πρώτη χρονιά. Παρότι τώρα που το ξανασκέφτομαι, μετά από εφτά χρόνια, η πρώτη χρονιά ήταν προσωπικό ρίσκο για κάποιους από εμάς, αν κάτι πήγαινε στραβά στα θέματα ασφάλειας. Για τα τότε δεδομένα ήταν όλα εντάξει, αλλά σταδιακά, με την πείρα βελτιωθήκαμε. Από την 3η διοργάνωση και έπειτα είμαστε κυριολεκτικά σε άλλο επίπεδο. Οπότε συγκρίνοντας εκείνη την κατάσταση με τα επίπεδα ασφάλειας που έχουμε φτάσει σήμερα διαπιστώνω ότι υπήρχε ρίσκο.

Καταφέραμε λοιπόν μια καινοτόμα ιδέα να την υλοποιήσουμε με ασφάλεια. Γιατί ο θεατής και ο αγωνιζόμενος θέλουν πάνω από όλα να απολαύσουν το event και να γυρίσουν σπίτι τους χωρίς περιπέτειες. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα event μηχανοκίνητου αθλητισμού που από πολλούς θεωρείται κορυφαίο για την χώρα. Δεν λέω μόνο για το αγωνιστικό κομμάτι, μιλάω για το event συνολικά, μαζί με τις παράπλευρες εκδηλώσεις.  Και δεν επαναπαυθήκαμε. Χρόνο με το χρόνο το βελτιώνουμε. Αν ήταν καλύτερα τα πράγματα στην χώρα θα είχαμε πάει ακόμη καλύτερα. Έχουμε αρκετές ακόμη ιδέες, αλλά χρειάζεται να βελτιωθούν τα πράγματα στην χώρα για να τις προχωρήσουμε.

DRIVE: Η καλή αρχική ιδέα λοιπόν, και η πετυχημένη υλοποίηση, είναι αρκετά ώστε να μην ατονήσει το ενδιαφέρον και η συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων;
Για εμάς ήταν ξεκάθαρο, είχαμε το όραμα. Το πιο δύσκολο ήταν την πρώτη χρονιά να εξηγήσεις τις σκέψεις σου σε ανθρώπους που δεν ήξεραν καν τι είναι το καρτ. Και να πρέπει να τους πείσεις ότι αυτό που θέλεις να κάνεις είναι για καλό όλων. Της πόλης, των επιχειρήσεων, του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κ.λπ.

Εμείς πιστεύαμε στην ιδέα. Και η πίστη μας δικαιώνεται από τον κόσμο, από τους θεατές που μαζεύονται κάθε χρόνο κατά μήκος της διαδρομής. Κάθε χρόνο είναι και περισσότεροι. Τέλος πάντων, από ένα σημείο και μετά μια συγκεκριμένη διαδρομή χωρά συγκεκριμένο αριθμό ανθρώπων. Αλλά η κινητικότητα στην πόλη είναι πιο έντονη, το βλέπουμε… Προσπαθούμε και εμείς να μην έχει αγώνα άλλο σημαντικό ελληνικό αγώνα, ούτε καν F1 στην τηλεόραση, ώστε τίποτα κατά το δυνατόν να μην λειτουργήσει ως αντιπερισπασμός. Η μεγάλη επιτυχία είναι ότι έρχονται να παρακολουθήσουν το PICK ακόμη και άνθρωποι που σε καμία περίπτωση δεν είναι φανατικοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Είναι αυτό που έλεγα νωρίτερα, ότι εκτός από το αγωνιστικό κομμάτι, είναι ένα ενδιαφέρον show. Είναι κάτι που δεν μπορεί να προσφέρει καμία άλλη διοργάνωση του εγχώριου motorsport, ούτε το Ράλι Ακρόπολις, παρότι είναι φυσικά μεγαλύτερης βαρύτητας διοργάνωση σε κάθε επίπεδο.

DRIVE: Φέτος, με την ρευστή πολιτική κατάσταση, ποια ήταν η αντιμετώπιση από τους κρατικούς φορείς; Ήταν θερμή ή «εδώ ο κόσμος χάνεται…»
Από την στιγμή που όλα βαίνουν καλώς τελικά, ας μην σταθούμε σε αυτό. Κάποια μικρά προβλήματα υπήρξαν με τον Δήμο, λογικά γιατί ήταν μια καινούρια Αρχή. Άλλα πρόσωπα. Έπρεπε να τους εξηγήσουμε πολλά πράγματα και να τους πείσουμε για ορισμένα. Τώρα, με ρωτάς αν θα μπορούσε να βοηθήσει περισσότερο η τοπική αυτοδιοίκηση; Ναι, θα μπορούσε. Όμως δεν τους κατηγορώ ότι δεν θέλουν. Απλώς με την γενικότερη πολιτική κατάσταση, δεν μπορούν.

DRIVE: Σε ποιο επίπεδο θα ήταν αυτή η βοήθεια; Οικονομική; Διευκολύνσεις; Τι άλλο;
Για παράδειγμα μια καινούρια ασφαλτόστρωση θα ήταν κάτι που θα μπορούσε να γίνει. Φέτος με τις εκλογές δεν μπορέσαμε, αλλά του χρόνου θα το κάνουμε. Σκεφτήκαμε να κάνουμε κάποιες τοπικές διορθώσεις, σε ορισμένα σημεία. Αλλά δεν το κάναμε γιατί φοβόμασταν ότι θα ξεφτίζει ο τάπητας. Οπότε το αφήσαμε να ολοκληρωμένη δουλειά. Ευτυχώς τα σοβαρότερα προβλήματα δεν είναι πάνω στην αγωνιστική γραμμή, ούτε σε κρίσιμα σημεία. Και τέλος πάντων είναι κι αυτό μέρος της οδηγικής πρόκλησης του PICK.

DRIVE: Η ανταπόκριση από την πλευρά των χορηγών είναι ικανοποιητική;
Αυτό το ξέρει ο promoter, αλλά από την στιγμή που γίνεται ο αγώνας, θεωρώ ότι υπάρχει μια ισορροπία.

DRIVE: Σε ότι έχει να κάνει με την δική σας εταιρεία, θεωρείται ότι η συμμετοχή σας ως χορηγού έχει ανταπόκριση; Ή το κάνετε κυρίως από προσωπικό ενδιαφέρον για τον αγώνα και για την πόλη σας;
Κοιτάξτε, στο marketing κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα και πρέπει να βλέπεις την συνολική εικόνα. Δεν μετριέται κάθε πράγμα ξεχωριστά ώστε να δεις τι σου έφερε πίσω. Δεν είναι πάντα απολύτως μετρήσιμα τα μεγέθη. Κάθε εταιρεία, πέρα από το marketing, βοηθά σε τομείς που κρίνει ότι υπάρχει κενό. Και αυτό δείχνει το κοινωνικό της πρόσωπο. Αυτό είναι κάτι που κάνουν και πρέπει να κάνουν οι εταιρείες. Εγώ είχα ανέκαθεν αγαπούσα και αγαπώ τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ήμουν και πάντα θα είμαι και ο ίδιος οδηγός. Οπότε έχω μια ευαισθησία πάνω σε αυτό. Έτσι αποφασίσαμε ως εταιρεία να δραστηριοποιηθούμε σε αυτόν τον τομέα.

Το κακό με την Ελλάδα είναι ότι δυστυχώς για την τηλεόραση πέρα από το ποδόσφαιρο και λίγο μπάσκετ δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Ούτε και γνώση. Αλλά ούτε και πρόθεση από την πλευρά των πολιτικών να μάθουν. Αυτά τα δύο μαζί είναι καταστροφικά για τις προοπτικές του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πιστεύω ότι στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλούς οδηγούς, αλλά δεν έχουν την βοήθεια ώστε να βγουν στο εξωτερικό. Σε αυτό το κομμάτι θέλαμε να βοηθήσουμε. Υποστηρίξαμε στους αγώνες τους στο εξωτερικό Έλληνες οδηγούς όπως ο Αντώνης Βόσσος (ADAC GT Masters) και ο Γιώργος Κατσίνης (Formula BMW) θεωρώντας ότι είναι καλό η ελληνική σημαία και ένα ελληνικό brand να προβάλλονται εκεί. Ότι θα τραβήξουν την προσοχή. Θέλω να πιστεύω ότι τελικά είναι καλό για την εταιρεία, ότι υπάρχει θετικό πρόσημο.

Ευελπιστώ ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα πάρει σάρκα και οστά όταν φτιάξουμε την πίστα. Και εργάζομαι για αυτό, ως μέλος του ΔΣ του αυτοκινητοδρομίου. Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε. Υπάρχουν επενδυτές που ενδιαφέρονται, είχαμε κάποιον πολύ σοβαρό. Αλλά τώρα υπάρχει διστακτικότητα. Με την χώρα, όχι με το project. Το project είναι ώριμο, υπάρχουν όλα τα χαρτιά, έχει γίνει η γραφειοκρατία. Μέχρι και άδεια οικοδόμησης. Μόλις αποκατασταθεί η αξιοπιστία της χώρας και πειστούν να επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους οι επενδυτές θα προχωρήσει.

Την στιγμή εκείνη μπαίνει στην αίθουσα η Σταυρούλα Βγενοπούλου, υπεύθυνη επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του PICK. Χωρίς να υποβαθμίζουμε τον ρόλο άλλων προσώπων της διοργάνωσης, είναι η γυναίκα που συντονίζει σχεδόν τα πάντα. Κρίνοντας τουλάχιστον από το γεγονός ότι το τηλέφωνό της χτυπά ασταμάτητα από μήνες πριν και το όνομά της ακούγεται περισσότερο από κάθε άλλο στην πλατεία Γεωργίου το διήμερο της διεξαγωγής του αγώνα.

DRIVE: Πως πάμε με τις συμμετοχές;
Μέχρι στιγμής είμαστε ευχαριστημένοι. Η ειδική παροχή με την έκπτωση που κάναμε για όσους δηλώσουν νωρίς πήγε πολύ καλά, καλύτερα από την αντίστοιχη ενέργεια πέρσι. Έχουμε 60+ αυτή την στιγμή και μέχρι τις 25-26/9 θα έρθουν και άλλες. Πιστεύω ότι το σύνολο θα ξεπεράσει το περσινό.

Θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι όπως κάθε χρόνο υποστηρίζουμε τις μικρές κατηγορίες και βοηθάμε όσο μπορούμε τους μικρούς οδηγούς και τις οικογένειές τους, με δωρεάν συμμετοχή στις κατηγορίες Mini και Micro.

DRIVE: Εκτός από το αγωνιστικό κομμάτι, τι άλλο θα δούμε και φέτος;

Θα έχουμε και πάλι την ομάδα ακροβατών Arrepiado. Ξέρουν καλά την διαδρομή, τις ιδιαιτερότητες της, τις απαιτήσεις από άποψη ασφάλειας. Μου είπαν ότι έχουν ετοιμάσει νέα πράγματα να μας δείξουν φέτος που θα μας εντυπωσιάσουν. Θα έχουμε επίσης την συμμετοχή της ΦΙΛΠΑ με κλασικά αυτοκίνητα, που χρονολογούνται ακόμη και από το 1928. Θα τα δούμε να οδηγούνται στην διαδρομή του αγώνα και θα εκτίθενται στην πλατεία Γεωργίου από το Σάββατο. Θα είναι μαζί μας η λέσχη υπεραυτοκινήτων Speedsector, το Lancia Delta HF Integrale Club, τα μονοθέσια των ελληνικών πανεπιστημίων και οι Formula Gloria. Το βράδυ του Σαββάτου θα έχουμε την συναυλία των Master Tempo και της Κατερίνας Στικούδη. Και πριν από αυτό, έναν φιλανθρωπικό αγώνα κάποιων VIP’s με 4χρονα καρτ. Θα πρέπει να το κρατήσω μυστικό για την ώρα. Μπορώ μόνο να σου πω ότι θα είναι οι αθλητές μιας μεγάλης ομάδας που θα κοντραριστούν.

DRIVE: Το κλίμα στην πόλη πως είναι αναφορικά με τον αγώνα; Δυσανασχετεί ή χαίρεται ο κόσμος;
Είναι πολύ θετικό το κλίμα. Το θέλουν όλοι, το περιμένουν. Οι πολίτες έχουν μάθει. Έχουμε βελτιωθεί και εμείς οργανωτικά, ενημερώνουμε από νωρίς ώστε να προετοιμάζονται αναλόγως, προσπαθούμε να μην κλείνουμε το κέντρο παρά μόνο τελευταία στιγμή ώστε να μην ενοχλούμε. Και τα οφέλη που αποκομίζει η πόλη από την κίνηση αντισταθμίζουν μια μικρή ενόχληση που ίσως να έχει κάποιος.

Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν λόγω της γενικότερης κατάστασης, όλοι, ιδιώτες και κρατικοί φορείς, προσπάθησαν από την μεριά τους να κάνουν το καλύτερο.

DRIVE: Μετά από εφτά πετυχημένες διοργανώσεις, υπάρχουν σχέδια για να αλλάξουν κάποια πράγματα στο μέλλον ώστε να εξελιχθεί το PICK και να μην χαθεί το ενδιαφέρον;
Υπάρχουν σχέδια, αλλά πρέπει να αλλάξουν οι συνθήκες, να βελτιωθούν τα οικονομικά κυρίως για όλους τους φορείς που εμπλέκονται. Πρέπει να βρούμε την κατάλληλη περίοδο και τις σωστές συνθήκες για να αναπτύξουμε τις ιδέες μας. Για παράδειγμα, έχουμε ένα σχέδιο που προβλέπει διεύρυνση της πίστας ώστε να φιλοξενήσει ένα project που θα περιελάμβανε και άλλα πράγματα πέρα από το καρτ και όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα. Υπομονή χρειάζεται και λίγη τύχη για του χρόνου.

Είπαμε αρκετά, και αν συνεχίσουμε να μιλάμε και να γράφουμε δεν θα προλάβουμε να δώσουμε το παρόν στο grid του PICK, ο καθένας από την πλευρά του. Η κ. Βγενοπούλου και ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας ως εγγυητές της άρτιας διοργάνωσης, εμείς σε θέση μάχης, με φόρμα και ένα τεράστιο χαμόγελο μέσα από το κράνος. Καλό αγώνα να έχουμε, όλοι, με όποιο τρόπο κι αν συμμετέχουμε. Είμαστε όλοι απαραίτητοι και το ίδιο σημαντικοί για την επιτυχία του PICK. Που πρέπει να είναι και το μόνο ζητούμενο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube